Fotboll

16710 inlägg · 42 ämnen

EM

« · 1045067 · » Till forumet

Sv: EM
Poffa: Agree
Kommentera

Poffa: jag tyckte redan när det målet föll att det såg misstänkt ut. Och reprisen från sidan visar, tycker jag, att det är direkt svagt av linjedomaren (som, får man anta, står mycket bra till) att inte se det. Kunde jag se det i nästan 45 graders vinkel så ska linjedomaren se det när han har perfekt position.
Kommentera

LL: Jo, jag reagerade också. Trots att jag satt försjunken i en offerthandling.

Det är som du säger direkt svagt av linjed... förlåt, assisterande domaren att missa detta. Det är trots allt en meter, lite drygt, som han står offside.
Kommentera

Poffa:
"Efter ytterligare tre repriser så anser jag att det är offside."

Hur många repriser får domarna på sig, innan de måste välja att fälla eller fria?
Kommentera

Metal Guru: Ingen, men de sitter å andra sidan inte och läser en offerthandling medan matchen pågår.

Jag fortsätter hävda att det är direkt svagt av assisterande domaren att missa den offsiden.
Kommentera

Kändes som straffen var en liten kompensation, iofs drog han i tröjan men det är som dom sa i tv blir mycket straffar om domaren bevirar alla tröjdragningar.
Kommentera

Poffa:

Ikväll är det väl vinna eller försvinna för Fransmännen ? Torsk ikväll samtidigt som Italien vinner gör att Holland har 6 Italien 3 och Frankrike 1 inför sista omgången då Italien möter Frankrike.

Lägger fortfarande mina slantar på att Frankrike missar kvarten. De saknar en riktig ledare nu när Zizou klivit av.
Kommentera

mattias - 74: Vinna eller försvinna är det väl trots allt inte.

Om Holland vinner har de 6 poäng. Om Italien vinner har de 3 poäng och de övriga två lagen har 1 poäng. Om då Frankrike vinner över Italien i sista omgången och Holland slår Rumänien så blir tabellen så här:

1 Holland 9
2 Frankrike 4
3 Italien 3
4 Rumänien 1

Och Holland och Frankrike är vidare.
Kommentera

Poffa:

Jo jag vet att det kan sluta så men jag tror inte Frankrike slår Italien. Klar fördel Italien om de vinner ikväll samtidigt som Frankrike förlorar
Kommentera

Någon som vet hur mycket EXTRA pröjs den Norske dommaren fick av Rummänien ??
Kommentera

Projta:

vadå ? målet som Italien skulle haft är ju linjemannens miss i övrigt skötte han sig bra. Straffen som Rumänien får är ju solklar, tycker jag iaf.
Kommentera

mattias - 74:
kan man säga Heja Holland´?
Kommentera

Imponerande! Ja vad sägs? Hup Holland
Kommentera

Per HApps: Det kan man. Vilken underbar match. Vilka vackra mål! Fotboll när den är som bäst.
Kommentera

Per HApps:

ja satan vilken fotboll dom spelar. Tror de hade vunnit även om Frankrike hade fått straff som det inte fick

Snejders mål är turneringens snyggaste hiitills. Sorry zlatan :)

Italien - Frankrike i nästa omgång. HUA

Nu hoppas man Sverige vinner gruppen nu så man inte får detta fruktansvärda äckligt diciplinerade Holland i Kvartsfinal. Men jag står fast att Spanien vinner turneringen. Men satan vilken fotboll Holland visar opp. 7 Gjorda mål på lag som Italien och Frankrike. Skapligt :)

Borde inte Makelele varit utvisad, nog skulle han haft ett kort när han rusade för tidigt på frisparken?
Kommentera

Wayne Gresky: Högklassisk underhållning, ifs så kanske utgången kunde blivit annorlunda om Frankrike hade fått straffen.

Men Holland vet iaf hur man anfaller med fart.
Kommentera

mattias - 74: Var inte Henrys mål offside?
Kommentera

mattias - 74: Skulle vara kul att se Holland mot Spanien eller Portugal.
Kommentera

Wayne Gresky:

Nu såg jag på reprisen att han var Offside
Kommentera

mattias - 74: Domarna verkar ha svårt med offside. Blir lite hipp som happ.
Italien förut å nu Henry!
Kommentera

mattias - 74: Hedman är faktiskt en katastrof som bisittare, snacka om waste of space. Inte en enda vettig kommentar under 90 minuter. Det är verkligen en prestation.
Kommentera

Wayne Gresky: Det är du som antingen inte hör allt Hedman säger eller nonchalerar hans kommentarer.
Hedman sade faktiskt efter matchen: "-Marco van Basten har något stort på gång".

Ett understatement i sig men f-n så sant. Vari ligger felet i den kommentaren? Tycker den är klockren i sig.
Kommentera

250kg kärlek: Felet ligger i att en expertkommentator inte ska säga saker som Pelle sex år ser själv hemma i tv-soffan. Experten ska belysa de saker som den normale tittaren missar. Förklara varför domaren dömer som han gör i avgörande situationer. Inte hålla på och säga att "gräset är grönt" och "det var ett snyggt skott". Förstår du skillnaden?
Kommentera

Wayne Gresky: Absolut. Jag förstår mycket väl skillnaden. Och i sak håller jag med dig. Men du målar ut Hedman som en katsatrof, sett ur ditt mått mätt. Kom i håg att det finns betydligt mindre belevrade människor som ser EM-fotbollen som faktiskt uppskattar Hedmans A-B-C.

Att du är kunnig och besitter mycket kunskap innebär inte per automatik att alla har samma kunskap.

Min son, 6 år gammal, beundrar Hedman och är intresserad av årets EM-fotboll. Mycket på grund av Magnus.
Kommentera

250kg kärlek:

Jag ser helst att man klonar Hussfeldt. Perslskog är katastrofalt dålig har alltid varit.
Kommentera

mattias - 74: Fjällström ska det vara.
Kommentera

Wayne Gresky:

Ingen Kim och ingen Seb Larsson i startelvan.
Kommentera

mattias - 74:

Ganska väntat,Lagerbäck gillar inte att röra om för mycket i en startelva.
Sen tror jag att han vill ha snabba kontringspelare mot Spanjackerna,därav Elmander istället för Seb.
Just omställningarna blir nog viktig idag om vi ska kunna nypa ngn pinne.
Stenhård defensiv o sen tokkontra blir medicinen....
Kommentera

Bissett19: Värdemätare för DA ikväll, det är mot sånt här motstånd han måste leverera en defensiv briljans om han ska ha speltid enl mig. Det jobb han gjorde mot greker som rullade i backlinjen hade nog alla spelare i allsvenskan klarat av.
Kommentera

Bissett19:

Folk i sverige fattar tydligen inte hur bra sebastian larsson är, jag som har suttit och sett en hel PL säsong kan säga att han varit bättre än både ljungberg och chippen i år, fast det är klart är man under 25 år så spelar väl inte från start i Lagerbäcks startelva ?

Självklart skall han inte Lasse röra om för mycket men jag hade hellre sett sebastian Larsson istället för Elmander på kanten! När skall killen få nån landslagsrutin om han inte får spela?
Kommentera

Frella:

Helt klart,sen om Aragones väljer att packa mittfltet med fem man som han gjorde efter att Torres blev utbytt sist blir det nog jävligt tufft för hela mittfältet.
Kommentera

Bissett19: jag kan iofs förstå tanken med att vilja ha Elmander för snabba kontringar, men jag kan inte hålla med. Till att börja med är inte Sebastian Larsson så himla mycket långsammare, och dessutom har Larsson en defensiv som jag aldrig har sett Elmander prestera. Vidare så har Elmander inte varit i form på hur länge som helst medan Larsson radade upp toppinsatser för Birmingham efter jul - och lägg där till Larssons skicklighet vid frisparkar så anser jag att det är fel val att spela Elmander före honom.
Kommentera

LL:

Håller med, Lagerbäck verkar ha nånting emot att testa unga spelare. Att en sådan som Rasmus Lindgren inte ens var aktuell är konstigt.
Kommentera

mattias - 74: Du tror händelsevis inte att det finns en tanke bakom Lagerbäcks agerande?
Kommentera

LL: Om man bortser från kontringsspelet måste ju Seb Larsson gå före alla dagar i veckan. Han slår bra frisparka, inlägg och hörnor...Elmander har väl inga av dessa egenskaper.
Kommentera

Frella: Hur många frisparkar och hörnor ska A.Svensson slå bort ikväll då?
Henke skulle ha haft offensiv mittfälts roll och Elmander på topp samt Seb Larssson på höger mittfält.
Kommentera

aphac: Elmander var briljant hemma mot Spanien så jag kan förstå att Lagerbäck vill ha honom på planen. Det är en spelare Spaien har respekt för och respekt är alltid bra i de här sammanhangen. Jag misstänker att vi kan komma att spela någon form av 4-5-1 med Henke och Elmander som offensiva mittfältare som ligger och väntar på kontringar.
Kommentera

Dunc:

Sebbe är dessutom bättre i Defensiven än Elmander. Men men han vet säkert vad han gör den gode Lasse eller ?
Kommentera

Sidleds-Danne, Hej Hej, Sidleds Danne...
Kommentera

mattias - 74:

Var är Micke Nilsson då........verkar vara ersatt med en kona idag.
Kommentera

Tubest: Nilsson kommer att få det hett, han är som du säger inte med i matchen än så länge.
Kommentera

Skrämmande stillastående försvar vid 0-1...
Kommentera

Vad i hela helvete sysslar dom med......??
Kommentera

65selander: Ser inte bra ut detta........blir en svettig afton
Kommentera

Tubest:
nej inte alls - SCHLATRAN!!!
Kommentera

Ett ögonblick trodde man att chansen var förbi, men killen är stark i boxen... :oP

Kommentera

Metal Guru:
Ja, det värmde !! han är grym när chansen kommer.
Kommentera

Tubest: Ingen dålig cross från Andersson till Stoor som slår en riktig räkmacka och där står mr Inter ;-)
Kommentera

65selander:
Härligt att se en ytterback som vågar kliva fram........nu kan det bli en rolig afton ju:-)
Kommentera

65selander:

Ärligt talat så borde nog Sebbe spela iställer för Elmander nu i 2: a. Når han får en målchans skjuter han i burgaveln. Elmander är en anfallare. Byt ut henke mot sebastian Larsson och flytta opp Elmander. Henke är inte att känna igen.
Kommentera

« · 1045067 · »