- Third round draw Brentford v Everton Portsmouth v Leicester Stoke v Fulham Chelsea v Newcastle Aston Villa v Blackburn Tottenham v Arsenal Millwall v Ipswich Wolves v Notts County Burnley v Bolton Birmingham v MK Dons Liverpool v Northampton Scunthorpe v Man Utd West Brom v Man City Sunderland v West Ham Peterborough v Swansea Wigan v Preston
T T: Med sex minuter kvar av matchen ser man nästan bara blåa plaststolar och en stor Arsenal-klack på White Hart Lane. Ingen buckla för Tottenham denna säsong alltså, trots att the coming year will end in one.
mattias - 74: Ja, småpojkarna börjar så sakteliga bli män. Dom har väl inte ställts på sådär värst svåra prov än, men vist ser det liksom bra ut det håller jag med om.
mattias - 74: ja självklart, personligen bryr jag mig knappt om fa-cupen, dock är den ju bra för att lufta/testa unga förmågor och ge bänknötare chansen att visa vad dom kan, men underhållningsvärdet är långt ifrån en pl-match.
Jag skulle vilja påstå att ungdomsakademierna i ex Arsenal Chelsea och United är bättre än de på papperet sämre PL lagen. Det är otroligt mycket talang i vissa spelare.
Ja men när man såg startelvan så här i efterhand så är det inte så konstigt med en skräll. Agger är den enda i truppen som brukar få starta sedan bara unga spelare. Chelsea och City måste också mönstrat ett C lag eller vad tror du?
Bissett19: Jovanivic och Agger är de som spelat frekvent. Resten är utfyllnadsjunk som Rafa skrapat ihop.
På läktaren satt Cole, Torres, Johnson, Carra, Skrtel, Aurelio, Gerrard, Merieles, Reina, Kuyt, Rodrigues, Poulsen etc. Inte mycket att skrämma småbarn med men ett lag som skulle ha vunnit mot Northampton.....kanske!
mattias - 74: Tror att för lagen som inte anser sig att kunna vinna andra titlar så tas nog ligacupen på allvar. Synd att Pool inte inser att typ ligacupen är väl det man skulle kunna vinna.
renen: Jag tror inte att särskilt många lag i de två högsta divisionerna tar den på så stort allvar i de tidiga omgångarna. Mitt eget favoritlag i Championship har tagit sig till 4:e omgången genom att spela reservlaget i cupen.
mattias - 74: Ganska reservbetonat, särskilt backlinjen som inte skötte sig särskilt bra. Men West Ham var bra, så ingen skugga ska falla på deras insats.
Semifinalklart: Arsenal, West Ham, Ipswich och Birmingham är vidare. Det första man har att glädjas åt som Ipswichsupporter sen Norwich flyttas ner i League 1.
Nu går storlagen in i FA cupen. Först ut idag klockan 13.45 Arsenal - Leeds. Senare spelar b.la Scunthorpe - Everton och Stevenage - Newcastle. Imorgon är det b.la Leicester - Man City och den riktiga stormatchen mellan United - Liverpool. Härlig sportlördag och Söndag framför oss. vad tror vi om skrällar i dag? Kan Leeds störa maskinen Arsenal?
mattias - 74: Nja det känns som de stora avancerar, Arsenal är väl i och för sig lite skadedrabbat, men kul om Leeds kan skrälla å givetvis om Everton försvinner :)