Rip Kirby: Nu var det ju visserligen ölmuggar som kastades in, men jag förstår din poäng och det ska alltid visiteras och kollas. Tänker att säkerhetskontroller likt flygplatser hade varit något.
SuneMangs: Okej, inget livshotande jag fattar. Men det är ju själva principen hur man gör för att minimera risken i stort sett helt. Här i Sverige är iallafall jag van hur det fungerar när man ska komma in på sin hockeyarena. Det är väldigt svårt att kunna komma in med saker som du inte bör ha med dig.
SuneMangs: Minns mej själv som Bowen, först gör man mål, sedan är man siste man hem o avvärjer ett anfall. Imponerande. Stort Grattis till alla Hammers
Nej det är väl inte direkt överraskande att Engelska och Italienska fans skämmer ut sig.
West Hams supportrar är ju ganska ökända då de har tampats med sina värsta rivaler Millwall" kanske de mest ökända " innan de blev en stabil PL klubb. Finns väl en film som handlar om dom?
DJ Hemp: Kan vi inte bara få glädja oss med en seger ikväll, spelar ingen roll om det är snyggt eller ej, men Österrike är inget man saknar i mästerskap
Hoppas kan man alltid. Har en del dåliga minnen mot dem. Särskilt när Kenneth A brände sin straff på Råsunda hösten 1996 (var på plats). Känner till att Sverige har dålig statistik i Wien dessutom. Kan sluta lite hur som helst det där.
DJ Hemp: Vi ska ju inte blanda in politik, men Red Bull o Hitler gör att jag inte skulle sakna Österrike , fast Mozart gjorde ju några hits på sin tid.
Men, vore kul med Sverige i ett mästerskap snart igen, så VINN
Testa gärna att lyssna på Kruder & Dorfmeister också. Finns bra musik från Österrike även i nutid.
Var ju ett fruktansvärt slut på Sveriges EM-slutspel senast. Värsta tänkbara faktiskt. Så visst hade det varit roligt med en ny chans. Men då måste vi till att börja med kunna avfärda nationer som Österrike. Även på bortaplan.
puffe: Österrike vinner med 2-0 ikväll. Jannes 4-4-2 blir vår död som fotbollsnation. 4-4-2 existerar tamejfan inte utanför våra nationsgränser längre (typ), spelarna är inte vana att spela det i sina klubblag, inga unga spelare som kommer upp är van med att spela det, så varför envisas han? Det gick åt helvete med 4-3-3-experimentet i några matcher, men varför överge det bara därför?
Martin Olsson på en vänsterback hade känts bra för 10 år sedan.
" Martin Olsson på en vänsterback hade känts bra för 10 år sedan. "
HAHA sant men finns väl inget annat alternativ hoppas jag för Olsson lär bli rundad under hela matchen, känns som om återväxten på den positionen är sådär va?
SuneMangs: Han försöker trolla med det lilla han har, dock är Janne är min hjälte, efter guldet med Norrköping . Ett stort problem är dock att så få svenska spelare ens får speltid i sina klubblag. Förr levde vi på att vara ett lag där spelare offrade sej för laget, men när alla ska vara stjärnor blir vi väldigt synade
Landslaget speglar samhället, Egot är betydligt intressantare än Laget, tycker hockeyn klarat det lite bättre
mattias - 74: Nu har jag inte koll på skadelägen och grejer, men spelare, från the top of my head, som jag hellre hade sett än Olsson på vänsterbacken:
Joel Andersson, FC Midtjylland Jonathan Augustinsson, Rosenborg Eric Kahl, Århus Adam Andersson, Rosenborg Elias Andersson, Djurgården
puffe: Zico, Eder, Sócrates, Falcao. En bokstavligt talat mördande offensiv, med frisparksmål som världen aldrig fram till där och då skådat. Men precis som du säger, försvarsspelet var tyvärr inte av lika god kvalitet och man straffades också ut i det andra gruppspelet där förlusten mot VM-segraren Italien skulle bli avgörande.
Rip Kirby: Kan minnas fel, man är ju senil numer, men dunkade inte Eder in en frispark från mittlinjen? Minns dock inte mot vilka?. Minns dessutom att han var extremt vänsterfotad, som många vänsterfotade är
mattias - 74: Den första som jag tänker på om jag får frågan, absolut. Här har den som vill offra 20 minuter på komplett frisparksgalenskap sitt lystmäte 👊😆👍
mattias - 74: Underskatta aldrig ytterskruvar :) , hela Skottlands Rike förväntar sej något i målvaktens vänstra hörn och dessutom i en tävlingsmatch, dessutom var detta innan fotbollarna började wobbla, typ att man fyllt i lite helium. Detta var på tiden man spelade med en luftfylld koblåsa. Men vackra mål oavsett, så tillönskar alla trevliga på HS en trevlig midsommar. Ska äta sill, potatis o jordgubbar i morgon
Dino Zoff satte stopp för Brasiliens VM-saga den gången via en smått osannolik räddning i det andra gruppspelet. Sedan borde naturligtvis Frankrike ha mött Italien i finalen och spöat skiten ur dem. Men det är ju så jävla sällan man får som man vill…
Rensenbrink prickade stolpen för Holland på stopptid 1978. Hade kunnat täppa till käften på de där jävla fascisterna redan då. Kan acceptera skitlagets guld från 1986, men inget annat.
Var förvisso fusk mot England i kvarten även den gången (1986). Snacka om fucking dvärgar som inte kan vinna på egen hand utan att ta till skitsnack som Guds hand och vinna på det. Sedan lättvindiga straffar även i finalen mot Les Bleus nu senast. Bara för att det där jävla miffot skulle få lyfta pokalen. Fy fan!
Ja, lite häftiga var de. Som många andra på 1970-talet. Var väl bara Osvaldo Ardiles (Spurs) som var lite välkammad och fin. Resten såg ut som hippies. Är inte alls samma sak idag.
Så var det. Lätt att glömma vissa saker. Men fint ändå. Hur som helst borde Les Bleus ha vunnit VM 1982. Italien tog sig vidare med minsta möjliga marginal fram till semin, då man plötsligt och från ingenstans blommade ut. Lite typiskt för dem. Allt eller inget liksom.
Pinaceae: Roberto Carlos-klass på den frisparken. Den är kanske inte lika estetiskt vacker som en ytterskruvad Carlos-frispark eller lika fager som en smekning i krysset från Pirlo, men jävlar vilken power han hade i dojan, Nisse!