Fotboll

Grupper · 16790 inlägg · 42 ämnen

La Liga

Sv: La Liga
Sannes:

ja en matchotränad Henke är ingenting att ha i VM!! Tror han kommer bli oershört viktig för sverige med sin rutin nu när han får spela!!

mattias - 74: Det här lär ju iofs bli sista matchen från start på länge... Eto'o är snart tillbaka, hur ska du då motivera Henkes vara eller icke vara i VM-truppen?

Ambroo:

haha

Jag menar så här att Henke och Zlatan är självskrivna på Topp i Vm oavsett om henke får speltid i Barca eller inte, brist på anfallare heter det visst ?

Atletico vann med 3-1, jag som trodde att Barcelona skulle vinna rätt så enkelt, men denna match var verkligen ett bottenapp från deras sida.

Sannes:

Ingen Ronaldinho och Etoo, säger gabska mycket om hur viktiga dom är för barca!

mattias - 74:
Ja det är tydligt att Barcelona saknade dom oerhört mycket idag.  

Sannes: Riijkard måste ha fått ett frispel idag,för första gången denna säsong valde han att ställa upp med en 4-4-2 uppställning,o varför vet ingen,han satte kanske den snabbaste yttern i hela La Liga på bänken(Guily)......men i andra så kom Guily in i spelet o man gick tillbaka till sin grunduppställning 4-3-3 igen.

Efter den rockaden fick man igång sitt beryktade kantspel igen,men man lyckades inte vända på matchen!!

Riijkard kommer nog få svara på ett o annat i spanska pressen de närmsta dagarna!!

Bissett19: Barca saknar dock många spelare. Eto´o, Ronaldhino, Xavi, Motta, Edmilson och Beletti. Har jag glömt någon? Alle de där spelarna skulle ju helt klart vara ordinarie i näst intill alla andra lag i världen.

Otrolig dramatik i Matchen mellan Atletico Madrid och Celta Vigo. Först blåser domaren en helt fel straff för celta när en celta spelare missar bollen och ramlar i Straffområdet, varpå denna missar straffen ( baiano ). sedan låter domaren straffen gå om av nån konstig anledning gör Baiano mål.

Dramatik och helt pinsamt agerande av domaren!!

Ställningen 0 - 2 med 5 minuter kvar..

Då får man gratulera Barcelona till Ligatiteln i spanien,matchen Mallorca mot Valencia började en timme tidigare och när Mallorca överraskande vann med 2-1 kunde Barcas feste börja, trots att en halvlek återstod av matchen.

Grattis till Henke då!!

scim:

Real fortsätter köpa spelare

mattias - 74: Spelare och spelare... Snarare ytterligare en speldum diva att lägga på hög.

Ambroo:

Visst har Ruuden sina begränsningar som spelare, men han är fortfarande en avslutare av världsklass och kommer nog göra bra ifrån sig även i Real.

Hehe. Nu kommer uppgifter via Aftonbladet att man från Man U håll nobbat den "klara" övergången för Ruud till Real.

Kan bli en intressant följetång att följa. Ruud å ena sidan och en tjurskallig skotte å andra sidan.

Till helgen börjar ju La Liga igen.o sändnngsavtalet har just blivit klart,det blir TV4 plus o Sportexpressen som kommer att sända från La Liga,TV4 plus inleder med att sända matchen Valencia - Real Betis på Lördag.
Ligan kanske inte känns lika brännhet ur svensk synpunkt med tanke på att Mr Uppercut himself Henke Larsson nu har lämnat ligan.

Men det spelas ju jävlig bra fotboll i spanien,o förmodligen sitter man väl bänkad på Lördag kväll......

Bissett19: Valencia seger med 2-1. Valencia kanske ett av lagen som kommer att slåss om seriesegern ?

Hälge: Självklart kommer Los ché att finnas i toppen av tabellen. Med Morrientes/Villa har VCF en av ligan mest dynamiska duo. Båda kommer säkert att finnas bland topp fem i skytteligan framåt maj månad.

Robban: Morientes hade jag gärna behållit i Liverpool istället för Fowler.

Hälge: Absolut kommer Valencia vara med att fajtas däruppe,o när Joaquin har acklimatisera sej ordentligt i laget så blir dem absolut att räkna med.

Hälge: Jag antar att Real M. suppar gärna behållt honom också. : )

Hälge:

Morientes vad väl inget vidare på slutet i Pool tycker jag!

Jag är förvirrad, jag trodde jag såg en match med mitt spanska fäjvorittlag Ĩt¨lë¨tï¨cö ¨Mä¨d¨rï¨d, men resultattavlan säger säger att det är Fiorentina - Barcelona...tror jag fått mig en eller sju björnebrygg för mycket.

scim:

Tungt för Levante utvisning efter bara 29 minuter och 0 - 2 till Real efter mål av Van Nistleroy och Cassano!

Tufft och jämn avslutning med två matcher kvar. Just nu har Barca tagit ledningen i tabellen efter ett mål av Messi.

När man såg reprisen på målet så såg man även "Guds hand". Det lär bli en hel del diskussioner om detta mål...

Oavgjorda resultat för de tre topplagen och allting kommer att avgöras i den sista omgången. Härligt, precis som man vill ha det.

Då får man väl säga att Real har matchboll, men fortfarande kan allt hända.

Hälge: Ja jag får säga att jag hoppas att Real madrid tar det..
att messi slår in en boll med gudshand så förtjänar man inte att vinna ett liga guld..
så spännigen blir till nästa vecka .

Projta: förtjänar man ett guld om man har filmat till sig straffar som har resulterat i mål?

LL: Med tanke på att ALLA lag filmar så fort tillfälle ges så JA...

GävleLasse: vad är det för skillnad på att fuska genom att lura domaren att blåsa straff och att fuska genom att lura domaren att döma mål?

LL: Njaa men nästan alla lag filmar minst 1gång åt sig någonting., men när det gäller Messidonas mål så borde dom inte vinna, sånt e fusk tycker jag ! eller man kanske ska få börja använda händerna ;)

Projta:

Ronaldo har väl filmat till sig åtskilliga straffar också tyvärr men sådan är ju fotbollen nu att det filmas och fuskas TYVÄRR!

mattias - 74: "Ronaldo har väl filmat till sig åtskilliga straffar"

Dagens understatement!!! Killen är en bluff hela han, att inte han blir söndersparkad i premier league är en gåta.

sylf & mattias - 74: Så bittert avundsjuka man kan vara.

Poffa:

vad skall vi vara avundsjuka på ?? Jag är inte alls avundsjuk på ronaldo som svärtar ner Världens bästa fotbollaliga med sina flimningar. Det hör inte hemma på en fotbollsplan men vi har ju diskuterat detta förut och du är ju av en annan uppfattning!

Håller med Sylf. Konstig att ingen sparkat sönder honom i PL så som han håller på! Jag hade skämts om han spelat i Liverpool!

mattias - 74: Det hade du inte alls. Då hade du hyllat honom som en stooor fotbollsspelare. Men det är klart, Liverpools spelare är renhåriga typer som aldrig någonsin filmar. Snarare tvärtom, de är gentlemen ut i fingerspetsarna.

Inse att alla lag filmar. Mer eller mindre. Alla gör allt för att vinna, så enkelt är det.

Poffa:

Liverpools spelare är inga renhåriga typer som du skriver men Liverpool filmade sig knappast till CL finalen men Ronaldo har säkert filmat till sig en del avgörande straffar som gjort att united vunnit matcher!

mattias - 74:

"Hoppas du har en bra förklaring till varför du kallr gerrard för filmare ??"

Klart jag har, gå ut på youtube och kolla ifall det finns klipp från matcherna Pool -Sheffield Utd samt England - Andorra. Extra kul blir det eftersom Gerrard några veckor innan gått ut och sagt nått att han hatar folk som filmar och förstör fotbollen.

Rytter:

Jag har alltid varit motståndare till fusk inom idrott oavsett om det är fotboll, hockey eller vad du nu än må vara för sport. Därför ser jag inte på sporter som Cykling där mer eller mindre alla cyklar med otillåtna preparat i kroppen.

Italien filmade och töntade sig i Vm där de också vann. Rättvist eller inte ?

Om gerrard har filmat så är det bara beklagligt men att jämföra Gerrard med Ronaldo är inte ens värt att försöka sig på

Poffa: En fråga till dig. Skall vi tillåta Hands och filmningar inom fotbollen tycker du eftersom du inte verkar ha några problem med det ?

mattias - 74: Jag har inte sagt något om att tillåta, det vet du också. Jag hävdar att det är en del av spelet, eftersom alla spelare och lag filmar, mer eller mindre.

Det är inte svart eller vitt, det är bara olika nyanser av grått.

mattias - 74: Gerrard faller oerhörd lätt, det måste man vara oerhört rödögd om man inte ser!

Swordster:

Faller lätt ?? visst har han väl ramlat några gånger som du skriver men det är inte heller försvarbart. Men att han skulle vara en filmare är ju inte rätt uttryck vill jag säga.

Inte om man jämför med tex Inzaghi ronaldo drogba Samt vissa andra spelare som Stoichkov och klinsmann! Den sistnämnde var väl en av de första som började filma i PL ?

mattias - 74: Han faller i full parantes med uniteds ronaldo och som ett korthus om du jämnför med Barcas!

Swordster:

Filmar gerrard lika mycket som Ronaldo! Hoppas du skämtar ??

mattias - 74: Nej han faller lika lätt. Eller i alla fall nästan lika lätt...

Sklinaden är hårfin, tacka vet jag riktiga mittfältare som ger OCH tar en smäll!

Swordster:

Sklinaden är hårfin, tacka vet jag riktiga mittfältare som ger OCH tar en smäll!?+

Och det gör inte gerrard menar du? Han är en av ligans mest respekterade spelare enligt motståndarna och deras fans.

mattias - 74: Men har mer och mer fallit, ha ha, in i samma spel som "alla andra stjärnor". Och är nu i parrantes med dem i vad det gäller tagandet.

Sök lite på yuortube så kommer även dina ögon att öppnas!

mattias - 74: "Italien filmade och töntade sig i Vm där de också vann"

Det krävs en vidare förklaring.Vad menar du egentligen?

Bissett19:

vad skall jag förklara, det krävs väl ingen förklaring, Du såg väl också Italien spela eller ? eller spela kanske är fel ord.

mattias - 74:

"Om gerrard har filmat så är det bara beklagligt men att jämföra Gerrard med Ronaldo är inte ens värt att försöka sig på"

Var inte ens ett försök till jämförelse av Ronaldo och Grerrard. Ville bara peka ut hur löjlig han gjorde sig när han först tog på sig rollen att vara en spelare med riktig hög moral som dömde ut alla andra som filmade. Därefter försöker han filma till sig straff två ggr inom loppet av en måndad.

"Italien filmade och töntade sig i Vm där de också vann. Rättvist eller inte ?"

Italien var då verkilgen inte ett av de lag som jag tyckte utmärkte sig med filmningar i vm. Förklara gärna vad du menar? Snarare var det så att Italien vann VM pga sitt utmärkta försvarsspel kombinerat med giftiga kontringar.

Rytter:

Jag tyckte italienarna filmade hela tiden men jag kanske är ensam om det.

Är du unitedfan så förstår jag om du klankar ner på Gerrard eftersom du garanterat tycker Ronaldo är bäst i världen ??

« · 674066 · »