Fotboll

16693 inlägg · 42 ämnen

La Liga

« · 1256651 · » Till forumet

Sv: La Liga

scim:

I Själva spelet har rooney ett plus på Torres men som striker finns det ingen bättre enligt mig än Torres. Sätt honom i barcelona och han gör 40 mål.

Kommentera

mattias - 74: Rooney har både fler gjorda mål och bättre målsnitt. Att Torres spelat i färre matcher är bara ett tecken på att han är klenare än Rooney och något som givetvis ska med i bedömningen.
Kommentera

mattias - 74: Rooney är i alla fall fulare!!! Shreks lillebrorsa med större öron!
Kommentera

scim:

Glömde tillägga att jag inte håller med dig om att Rooney är bättre än Torres. Nu är Rooney skadad och Torres har varit skadad men är båda friska så är båda riktigt bra men Torres är bättre. Min åsikt.

Kommentera

Poffa:

Ja det är tufft men jag överlever

Kommentera

mattias - 74: Liverpool-hat?! Du skämtade, jag skämtade tillbaka, du var för trög för att fatta att jag försökte vara elak med glimten i ögat.

Jag inser nu att du håller på både Leksand och Pool, det måste vara ett tufft liv. Här ta några smileys till och använd dem då du känner för det. It's on the house...

:-) ;-) =) :-P :-D

Kommentera

scim:

Håller med dig men faktum är att Liverpool är beroende av 2 spelare och när dom går sönder så brukar allt som oftast pool förlora eller tappa poäng. Detta är iof inte nåt vanligt fenomen men skillnaden mellan pool och ex United är att united har betydligt bättre spelare att sätta in vid skador.

Jag försökte bara vara rolig när jag sa att meesi höll Liverpoolklass men Poffa var tvungen att gå in och vädra sitt Liverpoolhat ändå... Fel tråd dessutom.

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Rooney är bättre än Torres, alla dagar i veckan, sedan är Uniteds backlinje och målvakt klasser bättre än Liverpools dito, men det valde du att inte nämna.

Anledningen till att Liverpool ligger där de ligger är för att de har inkompetenta ägare och en överskattad tränare, som fick en gloria på huvudet efter CL-finalen mot Milan. Att ha många spelare på skadelistan är ofta bara en reflektion över vilken typ av spelare man har i truppen samt kvalitén på läkarteamet.
Kommentera

sylf: Fuskas hela tiden ? mja finns ett par PL spelar som är duktiga på filma oxå, inte minst Drogba och Nani
Kommentera

mattias - 74: Jodå, ditt "budsakp" gick fram. Jag trodde dock inte att man skulle behöva lägga till smileys hela tiden, då man skojar tillbaka. Här, ta ett par smileys och lägg in i mitt tidigare inlägg.

:-) ;-) =) :-P

Kommentera

Poffa:

Jag skojade men tydligen gick inte mitt budsakp fram.. Torres är bättre än Rooney, Gerrard är bättre än Carrick, Nani, Scholes m.fl.. Skillnaden att ni ligger bättre till i tabellen är att ni har bättre lag poch sluppit skador på nyckelspelare, jag var som sagt ironisk men du är som vanligt snabb att vara dum..

Kommentera

mattias - 74: Näe, inte Liverpoolklass på den killen. I PL funkar det inte att vara 1.05 hög och väga 32 kilo. I la liga funkar det bättre där det fuskas och filmas hela tiden. Även om jag måste tillstå att killen ändå är hyfsad......Skulle förmodligen ta en plats i Gefle med lite träning:-))
Kommentera

mattias - 74: Vore Liverpool ens hälften så bra så skulle de inte harvat omkring på 6:e - 7:e plats i Premier League.

Domaren däremot, han håller Liverpool-klass. Är alldeles för petig och därmed rena katastrofen och får massor av uppmärksamhet.

Kommentera

65selander:

Liverpoolklass på den killen :)

Kommentera

mattias - 74: Messi har iaf uppfyllt en del utav ditt tips :-)
Kommentera

T T:

Tippar på att ronaldo och Messi målar. Ronaldo på straff :)

Kommentera

Avspark strax då. Det är bara att luta sig tillbaka och njuta. Lite synd på Zlatan bara om man ska vara petig.
Kommentera

Wayne Gresky: Atletí, Atletí!
Kommentera

Madridderby!
Kommentera

Poffa: Straffmiss av Zlatan, kontring och 3-3 hade varit intressant...   ;)

Visst var det Messi som gav bort den, stort av honom.

Kommentera

Bissett19: Är det Messi som ger Zlatan straffen, så ska han ha all cred, inte Pep.
Kommentera

Poffa: Eller om det inte var Messi som helt sonika på eget initiativ lämnar över straffen till Zlatan,Messi säger iaf nåt till Zlatan precis när han fällts.I sånt fall är det ruskigt stort gjort av Messi!
Kommentera

Poffa: Det där var garanterat Zlatans viktigaste straff hittills i karriären, förutom den han missade.
Kommentera

NuMo: Oj, vad smart av Pep Guardiola. Zlatan har fått en massa kritik, gjort en halvtaskig match och missat en jättechans. När Messi, vem annars, fixar en straff så låter Guardiola Zlatan slå den. Allt för att bygga självförtroende.
Kommentera

Poffa: Zlatan håller på att spela sig ifrån Spanien för gott.
Kommentera

Bissett19: Zlatan är iskall, Messi är så het att det är löjligt.

Kommentera

Poffa:

Zlatan är långt ifrån den titeln just nu iaf,satans vilken svacka han är i,nyss lade Pedro upp honom för ett öppet mål,men Zlatan bommade hela målet.

Men Messi drog dit sitt tredje mål i anfallet efter.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag säger bara Leo Messi! 2-0 mot Zaragosa, Messi har gjort båda. Det första på nick, det andra på ren och skär briljans. Ett sånt fantastiskt vacker mål.

Världens bästa spelare, utan någon som helst tvekan.

Kommentera

Slog just på Barca-Valencia på Canal+ HD, och noterar att vaktmästaren måste ha varit rejält på kanelen när han ritade linjerna. Mittcirkeln är allt annat än en cirkel och mittlinjen ser ut att svaja betänkligt på sina håll. Halvmånen utanför ena straffområdet ser inte heller helt reglementsenlig ut.
Kommentera

65selander: Blev ett till 101 mål! Killen är 22 år, helt otroligt.

Zlatan såg måttligt road ut.

Kommentera

Messi 3-0, hans 100:nde mål i Barca
Kommentera

Snygg mål 1-0, synd att det var självmål bara ;-) Escoude

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett19: Då är det dags för lite Fotboll på burken.

Barcalona ställer upp med
Valdés
Alves
Piqué
Puyol
Abidal
Xavi
Sergio
Iniesta
Henry
Zlatan
Messi

Kommentera

mattias - 74:

Det blev en skräll,RM vann på Mestalla;)
Kommentera

mattias - 74:

Skulle Valencia vinna skulle knappast jag kalla det en skräll,hemma på Mestalla är dom starka..
Kommentera

Bissett19:

Valencia - RM ikväll kl 22. Skrällvarning då RM saknar både KAKA och Ronaldo

Kommentera

Ibrahimovic dundrar in 1-0 på straff för Barca i derbyt mot Espanyol.
Straffsituationen såg annars ruskigt billig ut.
Kommentera

Straffmål av Zlatan men usch så billig den var.
Kommentera

Poffa: det är väl det som gör laget bra, de tar tillvara på passen.
En bra spelare behöver bara ta tillvara på chanserna.

OT: är inte eran Skröder en liten Ibra typ när han på topp?
Kommentera

Bissett19: Herregud, vad enkelt det måste vara att vara bra i Barcelona. Absolut inget ont om Zlatan, men jösses vilka framspelningar han får. Messi får ju också en del grymma passningar, samtidigt som han levererar en hel del sådana till sina lagkamrater.

Kommentera

65selander:

En perfekt bredsida i Peter Larssonklass;)
Kommentera

Macahan: Ibra 1-3, distinkt skott
Kommentera

T T: Flippade Ronaldo ut rejält?
Kommentera

Bissett19: Tycker nog att straffen var okej. Kommentatorn tyckte också att 3-2 kom på en "målvaktsretur". Det är ju sjyst sagt när man har räddat en straff.
Kommentera

T T: Stackars Almeira! Först en feldömd straff och sedan är Real-spelaren som slår in returen 3 meter inne i straffområdet när straffen slås. Idioten till kommentator verkar ju inte kunna de basalaste fotbollsregler heller och kritiserar försvaret...
Kommentera

T T:

Men nu har RM vänt,3-2 och efter straff och *filmning av Ronaldo enligt kommentatorerna.

4-2 Ronaldo precis.

*har inte sett situationen

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett19: Barca har nog inget emot att Almeira just gjort två snabba på Real.
Kommentera

Snart La Coruna-Barca.
Gillar Barcas forwardstrio ikväll Messi-Ibra-Henry.
Kommentera

Projta:

Barcelona startade med Iniesta, Zlatan och Messi på bänken igår, snacka om bred trupp :)

För övrigt så börjar jag gilla Zlatan mer och mer, man kan inte blunda för det faktum att han har ändrat beteende och man måste kunna få ändra åsikt om en person. Jag har alltid tyckt att han varit en stöddig liten skit som gått sin egen väg men nu är det en helt annan mer ödmjuk Zlatan som man ser. Jag tycker han har mognat både på och utanför planen.

Kommentera

Poffa: Han är helt sjuk karln , att avgöra El Clasico det är så grymt stort
Kommentera

« · 1256651 · »