Fotboll

16693 inlägg · 42 ämnen

La Liga

« · 446636 · » Till forumet

La Liga
Har nyss tittat på matchen mellan Athletic Bilbao-Barcelona och kan bara säga att det var en fantastisk match.

För varje match som jag ser från denna liga, så blir jag mer och mer förälskad i den. Det spelar nästan ingen roll om det är ett topplag eller ett lag från de nedre placeringarna som spelar, det spelas ändå en rolig fotboll.

Är ni intresserade av fotboll och har möjlighet att titta på den spanska ligan så tycker jag att ni ska göra det.
Kommentera

Sv: La Liga
Jaha, då har jag sett min första riktigt dåliga match i den spanska ligan.

Malaga - Sevilla slutade 1-0 och det var väl bra för Malaga som slåss i de nedre regionerna.

Däremot Sevilla, som är uppe i toppen och slåss, där finns det mycket att klaga på.

Var fanns viljan, finessen och anfalls-spelet ?

Domarna var dåliga också.

Nä, nu är det bara att se fram emot matcherna senare ikväll och hoppas på bättre fotboll.
Kommentera

Hälge: men idag blir det bra matcher med Real Madrid mot något och Barca mot någor jag kommer sitta bänkad framför tven.
Kommentera

Hoppas kvällens tv4+ sända match blir en målrik historia, spelat på att det blir fler än 2.5 mål.
Tips Getafe-Barcelona 1-3
Kommentera

Salcin:

Hyfsad start av Barcelona, mål efter dryga minuten.
Kommentera

Salcin: Bra gissat du.Såg att 1-3 gav 10 ggr pengarna på svenska spel.
Kommentera

Portello: Fast självklart så lämnade jag inte in något tips :/.
På expekt var det bättre odds än så, kommer inte ihåg vad dock.
Kommentera

Salcin: Det blev ju ett par riktigt fina mål också. Trist bara att Henke inte fick komma in.
Kommentera

Hälge:

Att Betis slog Chelsea i Cl visar ju bara att Engelska Ligan inte är så överlägset bäst i Europa även om jag dock håller den som den bästa jag också!
Kommentera

mattias - 74:

Real Betis seger över Chelsea säger mycket lite om den engelska ligans kvalité, ungefär lika lite som Lyons seger över Real Madrid säger om den spanska.
Kommentera

scim: Engelska ligan är den man följer mest känslomässigt, den Spanska har teknikerna och är mest underhållande att se, den Italienska har sitt "tråk"system, med att backa hem vid 1-0 ledning några få lag undantaget.
Kommentera

Salcin:

"mest underhållande att se", får ju stå för dig. Själv ser jag hellre en snygg glidtackling än en tvåfotsdribbling, typ Ledley Kings fantastiska brytning där han tog bollen av Pires i derbyt...fotbollspoesi.
Kommentera

scim: Visst står det för mig har inte påstått annat heller.
Snygga mål tycker jag överglänser snygga glidtacklingar 7 dar i veckan, när det är lag inblandade man är neutral till.

Typ Chelsea-X
Ser då hellre en match med i princip vilket La Liga lag som helst.
Kommentera

Då hoppade idoiten Jumping... någonting in före matchen som vanligt. Lovar at den fjanten är sponsrad.

5 min in i matchen och 0-0. Matchen går på Tv4+

Kommentera

65selander:

Real Madrids försvarare är pinsamt usla, Barca får göra precis vad dom vill.
Kommentera

End over out för Hala Madrid¨. 0-3 efter 78 min

Kommentera

65selander: Att kunna göra 3-0 på bortaplan säger en hel del. Framför allt om hemmalaget....
Kommentera

Dream Team: Det lär inte bli nådigt för dom att gå ut på sitt favorit café i kvarterer om nu inte deras Afrikanska hembiträde får göra det.

J-a tur att jag inte hann spela på matchen iaf.
Kommentera

Nån som kan räkna upp målskyttarna slipper man leta på nätet , själv pririterade man ju NHL hockeyn så
Kommentera

WarhawK:

Eto'o 15
Ronaldinho 59
Ronaldinho 77
Kommentera

65selander:

Jag och en kompis sitter och förstör matcherna genom att titta på dom. Först slog vi på Real - Barca när det stod 1-0 till Barca och inom loppet av några minuter var den matchen avgjord iom 3-0. Sedan zappade vi lite fram och tillbaka och hittade Roma - Juve där det stod 1-0 till Juve, vilket blev 3-0 efter ytterligare några minuter. Och nu gör Trezeguet 4-0. Otroligt.
Kommentera

För att hoppa in i rätt liga igen, så kan jag nämna att jag tittade på matchen Sevilla - Betis och det var inte mycket till fotboll där inte.

Första halvlek bestod mest utav brottning, filmningar, varningar och en utvisning.

Dålig insats av domaren, men mest bedrövligt är det ändå av spelarna. Jag kan inte förstå hur man kan tycka att det är roligt att spela(?) fotboll på det där viset.

Sevilla fick ytterligare en spelare utvisad senare, men vann dock matchen med 1-0.
Kommentera

Sitter och ser på Barcelona mot Racing Santander, och Barca med sina stjärnspelare visar upp individuella prestationer som man sitter och får ståpäls åt. Jag hoppas att ungdomsledare inom fotbollen i Sverige spelar in den här matchen och plockar ut godbitarna, visar upp dem för ungdomarna och låter dem försöka.

För tillfället är det ren njutning att se Ronaldinho, Messi och Eto'o spela fotboll.

Kommentera

Poffa:

Tur du påminde om att det var match, hade glömt bort det.
Ser att Barcelona leder, vem gjorde målet? Eller just det ja, det kan jag se på text-tvn.
Kommentera

Poffa: Håller med!! Eto'o s mål är stor fotbollskonst!!

Hoppas att Henke får chansen oxå...........
Kommentera

Sannes:

Eto'o, på en 60-meters löpning där han gör tre-fyra spelare och sedan sätter den i bortre gaveln. Sådär lagom snyggt.

Kommentera

Poffa:

Jag hörde precis att dom där hemska kommentatorerna sa att det var Eto, men tack för informationen.
Kommentera

Poffa: Det är en ren njutning att se Barcelona spela sin gladfotboll. Tittade på Juventus tidigare i dag och det är långt ifrån lika roligt.

Kollade även på Real Madrid före matchen som visas nu och med mycket tur så fick de oavgjort. Frågan är väl om Luxemburgo får vara kvar där ?
Kommentera

Sitter och tittar på matchen mellan Cadiz - Barcelona. Barca leder med 3-0 just nu.

Det konstigaste är att alldeles nyss så sprang ytterligare en åskådare långt in på plan, alltså den andra för kvällen. Tur att de inte varit ute för att skada någon.
Kommentera

Nu kom Henke in och får då ca 25 minuter på sig.
Kommentera

Hälge: Ja o nu har Henke missat två kanonlägen!!
Kommentera

Bissett19: Ja, och det beror nog på att han inte spelar kontinuerligt.
Kommentera

För övrigt så ser Henke konstig ut med hår på huvudet. :-)
Kommentera

Hälge: Jo,för engångs skull håller jag med Hasse.H!!
Kommentera

Hälge: Som han såg ut när han slog igenom i Högaborg!!
Kommentera

2 mål hitills ikväll av E'too och 17 mål totalt i årets La Liga.

Ruggigt snygga mål båda dessutom, trist att man inte kommer att få se E'too i fotbolls-VM i sommar.
Kommentera

Salcin: Har du kollat på matchen på webben ?

Jag skulle göra det, men när jag skulle börja kolla såg jag att man måste vara medlem på tv4.se. Okej, tänkte jag. Trist bara att det tog över 45 min. att regga sig, men sedan kunde jag inte titta förrens det bara var 10 min. kvar av matchen och då buffrade det hela tiden.

Trist.
Kommentera

Hälge:
Nej såg inte matchen på webben, precis den tiden igår visade dom målen från matchen på tv4 sporten. Så målen är det enda jag sett och inte matchen i sin helhet.
Kommentera

Salcin:

Real Madrid - racing Santander 1 - 2 Slut..... Stackara real med sina billiga spelare..

Zidane, Ronaldo, Beckham, Robinho, Roberto Carlos, Raul, Beckham..

Bra spelare men alldeles för många stjärnor i samma lag..

Börjar likna Blåvitt :)
Kommentera

mattias - 74:
Det är häpnadsväckande hur detta stjärnspäckade lag lyckas underprestera match efter match.
Men det är väl för många egon som ser till sitt eget bästa i första hand i laget. Barca fungerar extremt mycket bättre som lag sett.
Kommentera

Salcin:

Roberto Carlos.. Gammal.... Zidane.. Gammal.... Raul.. Börjar bli gammal......
Kommentera

mattias - 74: Carlos tror att han ska lyckas slå den där drömfrisparken igen, vet inte hur många gånger han försökt sig på det dom sista 5-6 åren utan att lyckas.
Kommentera

Den enda som får godkänt i matchen mellan Real M - Racing är Beckham. Han försöker hela tiden och i de senaste två matcherna har han faktiskt varit bra.

Det är konstigt hur dåligt de kan spela i början på matcherna, hamna i underläge och sedan börja med vad man kan kalla kämpa iaf. Helt klart borde de kunna prestera mer än vad de gör. När får den här tränaren lämna, då ?

Skillnaden om man jämför med Barcelona är det att Barca fungerar som ett lag och jobbar därefter. Alla hjälper varandra, vilket inte är lika givet i RM.
Kommentera

Hälge:

Barca har ju ett mer komplett fotbollslag.. Ronaldinho och etoo är ju de 2 som är de riktiga stjärnorna i laget men Real har alldeles för många " Stjärnor " i sitt lag.... Funkar inte hur länge som helst....

Men i Cl går de ju bra men inte i ligan.. Konstigt ??
Kommentera

Nu är det läge för Henke att få lite fler matcher från start, emedan Eto'o
kommer att spela för Kamerun i Afrikanska mästerskapen.

Kommer lägligt för Henke behöver få mer speltid inför VM i sommar.
Kommentera

Jag sitter och halvtittar på Barcelona-Atletico Madrid, där Madrid leder med 2-0, det måste väl anses som en stor överraskning antar jag. Det känns om Barcelona inte är med på noterna alls idag.

Kommentera

Sannes:

Nej verkligen inte ingen etoo han saknas oerhört

Torres är het
Kommentera

mattias - 74:
Men dom har Henke Larsson.
Kommentera

Sannes:

Han gjorde mål nu!!
Kommentera

mattias - 74:
Japp, han gjorde det. Måste kännas bra för han, att göra mål när han nu får vara med och spela.

Kommentera

« · 446636 · »