Fotboll

16614 inlägg · 42 ämnen

Premier League

« · 1500414 · » Till forumet


Sv: Premier League
mattias - 74: Den ser jävligt pampig ut faktiskt med supporter flagga över kroppen =)
Kommentera


Sv: Premier League
mattias - 74: Jag kollar på Wikipedia och där läser jag att man helt saknar titlar (räknat sedan säsongen 1989/90) säsongerna 1994/95, 1997/98, 2001/02 och 200/4/05. Så 2004/05 var alltså senast.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: FA Community Shield är också en pokal.   ;)
Kommentera

Sv: Premier League

Peja:

Nu har City ena benet på PL bucklan. seger med 0 - 2 mot Newcastle . Nån som har en aning om när det var ett år utan att United tog en titel? måste ha varit bra längesedan?

Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Det är klart att Benitez inte förespråkar världens mest underhållande spel, men det är sällan det mest underhållande spelet som vinner guldmedaljerna. Dessutom är Benitez taktik trots allt roligare än Roy Hodgsons så det i sig är inget argument mot Benitez gentemot Roy...
Kommentera

Sv: Premier League

Peja:

Frågan är ju om Benitez hade klarat av att spela lika trist och defensivt med det Engelska landslaget som han gjorde stundtals med Pool.. Effektivt - Ja visst men trist att se på många gånger. 

Taktikst sett finns det nog ingen bätre tränare i hela Europa skulle jag vilja påstå

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Premier League
LL: Jag hade breddat urvalet! FA gick ju tidigt ut med att de ville anställa en engelsman, vilket jag tycker var galet. Inte minst eftersom engelska managers knappast är erkända som fotbollsvärldens bästa.

När FA begränsade urvalet till engelsmän gjorde de per automatik Roy Hodgson till kandidat. De andra var förmodligen Harry Redknapp och Alan Pardew. Ingen skulle väl nämna någon av de bland de bästa tränarna i världen, eller hur?

Det är svårt att peka ut någon specifik som FA borde ha anställt istället när man inte vet vilka som hade tackat ja till jobbet. Men jag noterar att tungt meritade tränare som Louis van Gaal och Rafa Benitez är arbetslösa. De har visat sig klara trycket/pressen i krävande miljöer förut och de är vinnare.

Jag hade nog försökt anställa Benitez. Han är en väldigt bra coach i cupsammanhang, hungrig och fruktansvärt påläst. En fantastisk taktiker. Om en tillgänglig engelsman hade haft hans kunnande och meriter är det ju inget snack om att FA hade anställt denne...
Kommentera

Sv: Premier League
Greven: Fk inte fb
Kommentera

Sv: Premier League

mattias - 74: Undrar vad Gerrard, Johnson och Carroll tycker som ju haft Roy som manager när han halvt misslyckats? Måste kännas lite konstigt eller? Rent spontant känns han inte så där jättespännande men han är ju jä-igt rutinerad i alla fall och faktiskt känns han som ett bättre val än 'arry.

Personligen hade jag gärna sett en yngre fb, en som Moyes till exempel som år efter år lyckas lotsa Everton till övre halvan trots ringa ekonomiska medel. Fast han är väl skotte så det går inte kanske.....

 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Premier League

Hälge:

Varför skriver dom kontrakt på 4 år , att dom aldrig lär sig

Kommentera


Sv: Premier League

Peja: vi får konstatera att vi inte är överens :-)

Jag måste ändå ställa en fråga av ren nyfikenhet: vem skulle du hellre ha sett som FK för England?

Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Jo, man zoomade in deras lilla uppgörelse så klipp borde finnas. Dom är nog lika båda oskyldiga he he. 
Kommentera

Sv: Premier League

Greven:

Öppnade Aftonblaskans rosa papperstidning och ser att Manchini och Ferguson bråkat efter matchen igår? Finns det filmklipp på detta så vore det bra, Ferguson påstår att Manchini trakasserat domaren under matchen? Jaha men det har väl inte Ferguson gjort eller? Manchini kontrar med att Ferguson gnällt på domarna hela månaden ;)

Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Ja, Barton har varit OK. SWP har ramlat och fladdrat sig igenom hela sin karriär men för 5-6 år sedan lyckades han ibland få till det i alla fall. Nu håller han inte i PL. Fattar inte vad man såg hos honom och vad man trodde han skulle tillföra. Han är lika lättviktig och yr som en huvudlös höna och totalt ofarlig som målskytt hittills! 
Kommentera

Sv: Premier League

Greven:

SWP trodde iof jag på likaså Barton, men han har ju varit bra också.

Kommentera

Sv: Premier League
Japp, de har presterat mycket bra, klart överraskande. Man verkar ha haft en riktigt bra gameplan på hur första säsongen i PL skulle genomföras, satsat på harmoni och kontinuitet i spelartruppen medan Rangers säsong präglats av (som vanligt) turbulens: Ägarbyte, managerbyte, felsatsningar på usla nyförvärv (SWP, Bothroyd, DJ Campbell m fl) osv

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Premier League

Greven:

Måste säga att Swansea och Norwich har gjort det jäkligt bra som nykomlingar, dock hade jag personligen trott att QPR skulle klara sig bäst av nykomlingarna.

Kommentera

Sv: Premier League
Nej, men det andra matcher denna säsong som gör att vi nu kanske åker ur, t ex förlust hemma mot Wolves efter utvisning. Fast det är klart. hade City förlorat kanske dom varit uppgivna sista matchen hemma mot oss. Fast QPR är så otroligt usla på bortaplan samtidigt som City är PLs bästa hemmalag så chansen att ta poäng där är minimal vilket som........
Kommentera

Sv: Premier League
Dream Team: Queens Park Rangers möter City i sista omgången.
Kommentera

Sv: Premier League
JD: Vaddå Rangers sak?
Kommentera

Sv: Premier League
Greven: Det gjorde ju inte Rangers sak lättare.
Kommentera

Sv: Premier League
T T: Fullständigt rättvis seger för City!
Kommentera

Sv: Premier League
Man skulle ju inte bli jätteförvånad om United kvitterar i 94:e.
Kommentera

Sv: Premier League

Dream Team:

Jag har inte sett nånting, har druckit rödvin ;)

Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: City i ledningen i halvtid. Hur har spelet sett ut? Jag hann bara se ett par minuter när jag hoppade in mitt i första halvlek, sen var det dags att försöka få en övertrött gosse att somna.
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Onekligen en raffinerad match trots allt oavsett sympatier. En enda säsong har Manchesterlagen slutat etta/två, säsongen 67-68, då med City som segrare, deras senaste och andra titel. Tror på nåt sätt jag faktiskt håller på dom ikväll, man är ju less på Uniteds segerstatistik i PL. Är egentligen QPR-fan och vi har ju andra bekymmer :-/
Kommentera

Sv: Premier League

Peja:

City - United om 3 timmar. Man hoppas på City men egentligen är det pest eller kolera.

Kommentera

Sv: Premier League

Peja:

Behöver inte säga så mycket mer än det du skrivit just. AMEN

Kommentera

Sv: Premier League
LL: England har stora ambitioner. Roys spel är inte vägvinnande 2012. För en liten klubb ja, för en stor klubb, nej. England är inte Grekland.

Förra säsongen gjorde Dalglish ett otroligt mycket bättre jobb än Roy i Liverpool. Både bättre resultat och spel.

Det finns många klassiska Roy-citat från tiden i Liverpool som illustrerar hans konservativa och i sammanhanget fullständigt galna taktiska justeringar i Liverpools lag. Under några matcher ägnade han mycket röststyrka åt att påpeka för högerbacken Glen Johnson att denne inte skulle löpa över mittlinjen. Under några matcher vrålade han som en tok åt spelskicklige Daniel Agger att slå långa höjdbollar istället för att försöka spela sig ur situationer med kortpassningsspel. Mycket riktigt petades också Agger ofta och hade lämnat om Roy hade blivit kvar.

Roy är en manager som föredrar mittbackar som Carragher och Jonas Olsson framför en virtuos som Daniel Agger. Nuförtiden har den typen av tränarinställning ingen plats i ett lag med stora ambitioner.

Angående Mascherano. Alla visste att han ville bort. Liverpool och Barcelona förhandlade under en evighet och Roy hade redan handplockat en ersättare i form av Christian Poulsen - en fullständigt värdelös spelare som dessutom varken var billig i övergångssumma eller lön.

Roy handplockade även andra storheter som exempelvis Paul Konchesky, och hans försök att värva Carlton Cole kommer att vara ökänt i Liverpoolkretsar i all evighet...

Nej, Roy är helt fel val för England. Jag respekterar hans erfarenhet, hans kunnande och de resultaten som han har presterat i mindre klubbar, men förbundskapten för England är inte en kostym eller scen som passar honom. Precis som Pelle Olsson, vars idol är just Roy, inte heller vore ett bra alternativ för en storklubb med ambitioner.

Man kan diskutera hur bra Englands material är. Men jag noterar att Manchester United har spelat fantastisk Fotboll i många matcher när de har haft Carrick och Cleverly på innermittfältet; då hör man inget snack om att de måste spela långbollsfotboll pga att de har engelska innermittäfltare. Men så fort samma skickliga spelare sätter på sig landslagströjan anser helt plötsligt gemene man (i Sverige) att de har blivit oskickliga Fotbollsspelare som inte är bättre än typ Anders Svensson.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Premier League

Peja: jag förstod att jag skulle få det där "han gjorde fiasko i Liverpool"-svaret. Men gjorde han verkligen det? Han kom in i ett läge där hela klubben var i totalt kaos och om Hodgson gjorde ett fiasko, vad har då inte Dalglish gjort? Tiotals miljoner pund spenderade på spelare och det har ju inte direkt gått bättre för det utan tvärtom snarare sämre. Faktum är att efter en darrig start (i ett läge där tex Mascherano försvann precis innan transferfönstret stängde) så hade Liverpool börjat plocka ganska hyfsat med poäng men sedan kunde inte de nya ägarna motstå fansens messias-rop på Dalglish. Hade Dalglish inte varit just Dalglish hade han jagats ut ur Liverpool med högafflar och hackor för länge sedan.

Och du har direkt fel avseende att Hodgson bara förlitar sig på äldre spelare och bara spelar en långbollstaktik. Han räddade Fulham kvar i Premier League genom att göra det exakt motsatta för ett par år sedan, i stället för att hålla kvar vid Chris Colemans (eller var det Lawrie Sanchez? Minns inte riktigt) stela långbollande införde han ett passningsspel som kulminerade i att de nådde finalen i Europa League för ett par år sedan. WBA spelar inte heller någon "konservativ, simpel långbollstaktik" mer än vad många andra lag gör. Dessutom är det oavsett det så att i landslag vinner man ofta på att inte ha för komplicerade taktiska upplägg, du har de spelare du har och begränsad tid att spela ihop laget. Vidare så har England en stor brist på kreativa centrala mittfältare så varför försöka spela som Spanien när förutsättningarna inte finns?

Kommentera

Sv: Premier League
Peja: Det låter som Arsenal med Rooney på topp. Jag tror inte att det laget skulle vara vassare i sommar även om självaste Pep var förbundskapten.
Kommentera

Sv: Premier League
LL: England har en ambition att föryngra laget, modernisera spelet och spela tempostarkt passningsspel. Och att införa vinnarmentalitet i A-landslaget. Det vill säga allt som Roy inte står för. Roy förlitar sig på äldre spelare, konservativ, simplel långbollstaktik som lämpar sig bäst för små klubbar som snarare siktar på en mittenplacering än topplacering. Klart han är duktig för en viss typ av lag, men i Liverpool var han ett megafiasko och att vara FK för England är mer som Liverpool än typ WBA.

Men som svensk är jag mycket glad över Roys nya jobb. Det ökar ju våra chanser att gå vidare gruppspelet drastiskt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Premier League

Peja: Vad är det som är så HAHAHA med det? Hodgson är en bra manager som har gjort bra resultat med små medel i ett flertal klubbar, han har lyckats bra som förbundskapten i Schweiz, han har vunnit mästerskap i flera länder och är populär bland många spelare.

Kommentera

Sv: Premier League

renen:

Senaste ryktet säger att Liverpool är nära att signa Rasmus Elm ( ! ) Va fan är det verkligen vad vi behöver?

Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Ja, kolla på FA:s och WBA:s hemsidor. Skrattretande!
Kommentera

Sv: Premier League

Peja:

Men allvarligt? :/

Kommentera

Sv: Premier League
Roy Hodgson är nära att ta över England, verkar det som, enligt FA har WBA accepterat deras förfrågan om att få snacka med Roy. HAHAHAHAHA!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Premier League

mattias - 74: Sjukaste skottet!

Skönt att 4e platsen är vår igen.

Kommentera

Sv: Premier League

Kattgubben:

Snyggt mål av Walker fram till 2 - 0 för Tottenham.

Kommentera

Sv: Premier League

renen:

Gary Neville får reda på sina rötter.. Underbart. Spola fram till 6.50

http://www.youtube.com/watch?v=qzEgYGbf0Wk

Kommentera

Sv: Premier League

Kattgubben:

Kampen om ligan lever, Heja Everton ;)

Kommentera

Sv: Premier League

Kattgubben:

jag skäms när Suarez slänger sig i var och varannan match men Young har tagit filmandet till en helt ny dimension.

Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74:Vidrigt att se.... Finns knappast nåt som är mer sunkigt än när lag som ManU och Barca filmar och fuskar till sig fördelar :(
Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Strömbergklass på den. :)
Kommentera

Sv: Premier League

Kommentarer överflädiga

Respektlöst att göra det mot sin förra klubb också.


i.imgur.com/WqQ3Q.gif

Kommentera

Sv: Premier League
mattias - 74: Värre än den mot QPR ?
Kommentera

Sv: Premier League

sylf:

Folk gnäller på Suarez att han slänger sig, Ashley young stod just för säsongens dykning i Premier League och får självklart straff.

Kommentera

Sv: Premier League

renen:

Kenny skall vara kvar anser jag. Jag vill se ex hur Carroll och Suarez funkar en hel säsong tillsammans samt se om vi får Adam och Henderson sålda. Bedrövliga värvningar anser jag. I Carroll vet man ju vad man får efter hans säsong i Newcastle. Jag är övertygad om att hans nästa säsong kommer bli hans bästa i karriären, oavsett vart han spelar men han blir nog kvar i pool.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1500414 · »