Fotboll

16614 inlägg · 42 ämnen

Serie A

« · 832122 · » Till forumet


Sv: Serie A
mattias - 74: Ja det är bara vissa lag som drabbas. Det beror på vilken säkerhet som gäller för arenorna och hur pass mycket som har gjorts för säkerheten. Jag har för mig att det är 3 arenor som är godkända i Serie A.
Kommentera

Sv: Serie A
Dragan 2k: Dessutom släpptes väl bara säsongskortsinnehavare in idag?
Kommentera

Sv: Serie A
Dragan 2k:

Ok då var det som jag misstänkte men skönt att få det bekräftat av ett orakel !!
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74: Skönt. Du har fått det bekräftat av Björn Hellberg också märker jag. För orakel är nog det sista jag är i alla fall.
Kommentera

Sv: Serie A

Missa inte Milanoderbyt som börjar klockan 15,kan bli en bra match.

Zlatan Ibrahimovic vs Luiz Nazario de Lima Ronaldo

Kommentera

Sv: Serie A
Bissett19: Är det bara Canal Plus som visar matchen?
Kommentera

Sv: Serie A
Dream Team: Jag tror det.

Ibra gjorde nyss 2-1 till Inter.Jag säger som Mattias-74,Zlatan är en överbetald sopa:))
Kommentera

Sv: Serie A
Bissett19: Håller med Mattias-74, överbetald,överreklamerad i en skitliga där det spelas gåfotboll och där spelare ligger mer än dom står upp.Däremot sopa är väl att ta i, han skulle trots allt kanske ta en plats i Gefle:-)
Kommentera

Sv: Serie A
Bissett19: Måste erkänna att Zlatan gjorde en kalas match idag! efter sett hela Milano derbyt så ser jag han som en given plats i startelvan mot Nordirland !
Förut har han haft dåligt humör, springer inte, och sina finter blir misslyckades..

Så fortsätt så Ibra, så ska du se att du blir en stjärna till slut ändå
Kommentera

Sv: Serie A
Projta: Han är redan en stjärna. En av de största inom fotbollen idag.
Kommentera

Sv: Serie A
Poffa: Jaa men då är Rosenberg oxå en stjärna, han gjorde trotts allt 1-1 målet för Werder Bremen idag =)
Kommentera

Sv: Serie A
Får väl gratulera Zlatan och hans Inter till Bucklan.

Sienab - Inter 1 - 2
Negro 21        Materazzi 18      
                    Materazzi 60      
Kommentera

Sv: Serie A
Bissett19:

Luca Toni klar för Bayern Munchen.. Intressant och se om han lyckas lika bra i en toppklubb i Europa för Viola är ju knappast i klass med BM
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74: Tror faktiskt att han kan lyckas där. Han är en stor rörlig forward.
Kommentera

Sv: Serie A
www.juvestore.com/img/prodotti/J7401.jpg

Den gamla damen är tillbaka. Nu leder vi serien dessutom, två pinnar före Lazio
Kommentera

Sv: Serie A
En omgång tog det innna den första tränaren fick sparken,fast på ett litet annorlunda sätt sas........;)

Länk.
Kommentera

Sv: Serie A
Ibra har nu utjämnat till 2-2 mot Livorno borta. Ibra pangade in 1:a målet också, det andra kom till på en tveksam straff, domarn menar att han får en armbåge när han försöker komma förbi backen.

Är ingen höjdarmatch annars men duger som underhållning på en söndag ;-)
Kommentera

Sv: Serie A
65selander: Inte var det offside på Zlatans tredje?
Kommentera

Sv: Serie A
Ambroo: Missade hans offisdemål, var på dass. :-(
Kommentera

Sv: Serie A
65selander: Ja, enligt Aftonbladets artikel så var det INTE offside.
Och det illustrerar man med en bild från Canalplus där Zlatan är knappt men klart offside när bollen slås.
Underbart.

Se länk...
Kommentera

Sv: Serie A
Huge: Öh, vart är offsiden?
Kommentera

Sv: Serie A
Ambroo: Håller med, var är offsiden?
Kommentera

Sv: Serie A
Ambroo: Ja, är inte den inringade spelaren Zlatan?
Isf är han offside om man ska gå efter bilden som är fryst i det ögonblick inlägget slås. Visserligen en mkt knapp offside men lika förbannat offside.
Ska man backa upp sin teori med en bild så borde man väl åtminstone se till så att bilden bevisar det man vill bevisa....
Kommentera

Sv: Serie A
Huge: Jag tycker det ser ut som en knapp men klar ONside
Kommentera

Sv: Serie A
Röda Tallen: Det får du mer än gärna motivera.

Såvitt jag kan se så befinner sig Zlatan bra exakt i höjd med straffpunkten, som man kan se strax bakom Livornos siste spelare. Du måste ju göra en syftningsbedömning eftersom fotot inte är taget i linje med straffpunkten och då kan jag inte se annat än att Livornos siste spelare befinner sig knappt men klart hitom straffpunkten. Iaf tillräcklig mkt hitom för att vara innanför Zlatan och då är det enligt reglerna offside, eftersom dom inte ens befinner sig i linje med varandra när bollen slås.
Kommentera

Sv: Serie A
Huge: Självklart tänker jag på att fotot inte är tagit i linje med spelarna.
Men jag tycker ändå det känns som att Zlatan är i linje med försvararen.
Han lutar sig ju lite framåt och är på väg framåt men det är väl fötterna som räknas?
Kommentera

Sv: Serie A
Huge:

Kroppen är Onside,näsan är Offside.
Kommentera

Sv: Serie A
Bissett19: Hans näsa är väl alltid offside.......
Kommentera

Sv: Serie A
Röda Tallen: Eftersom fotot är taget ungefär i höjd med straffområdesgränsen och det ändå (enligt min mening) känns som att Zlatan redan ur detta perspektiv är offside så borde framgå än tydligare om man tänker sig hur det sett ut ifall fotot tagit mer i höjd med straffpunkten, dvs i linje med Zlatan.
Och då ser man redan på fotot att Livornos siste spelare befinner sig ungefär 1/2 meter framför straffpunkten.
Emnligt min mening en knapp men klar offside.
Men jag respekterar din synpunkt och din bedömning.

Sen vet jag inte vad reglerna säger om offside och vilken del av kroppen som räknas. Är det ex offside ifall man viftar med armen i offsideläge samtidigt som kroppen och benen befinner sig onside?
Orkar inte nagelfara nån regelbok men det dyker säkert upp nån som vet..
;-)
Kommentera

Sv: Serie A
Bissett19: Ähh, det där gällde väl nån NHL-spelare om jag inte minns fel.
Nån som hade stor näsa och var tvungen att vrida på huvet när han åkte över blå för att inte bli offside.
Sen var det visst en annan som hade så platt näsa att han kunde bita i en vägg...
Kommentera

Sv: Serie A
Huge:

Kroppsdelar som får beröra bollen räknas till offside-regeln, dvs allt utom armarna. I det här fallet så är Zlatan solklart offside.
Kommentera

Sv: Serie A
scim: Håller med dig. På den bild som Aftonbladet visar så är det knapp men klar offside.
Kommentera

Sv: Serie A
Huge: Har förstorat upp bilden och kollat nogrannare. Det känns ännu tydligare då att han är onside.
Men det är egentligen en rätt ointresant fråga eftersom det är dömt offside och beslutet lär inte ändras.
Kommentera

Sv: Serie A
Röda Tallen: Efter att ha kollat ännu närmare så måste jag medge att jag haft fel. Och du har rätt Huge.
Har mätt vinkel på målområdslinjen och lagt en likadan linje framför Zlatan och försvararen. Den linjen vias att det är offside.
Kommentera

Sv: Serie A
Röda Tallen:

Den här boken finns väl delvis till för att vi ska diskutera felaktiga domslut etc. Hursomhelst så förstår jag inte hur du genom att zooma in bilden lyckas flytta Zlatan så att han blir onside. Imponerande bildbehandlingsprogram.
Kommentera

Sv: Serie A
Röda Tallen:

Varför krångla till det så, man ser ju med blotta ögat att det är, om än knapp, offside.
Kommentera

Sv: Serie A
Röda Tallen: Äh, glöm det där. Mätte precis efter vinkeln på straffområdslinjen, det ju en helt annan vinkel på den efter som bilden är ragen ur en tredje vinkel :)
Straffområdslinjen vinkel visar att han är ONside.
Vilket betyder att det inte går att mäta på det viset.

Alltså går jag fortfarande på mitt ögonmått som via den uppförstorade bilden tror på att Zlatan är onside.
Kommentera

Sv: Serie A
scim: "Kroppsdelar som får beröra bollen räknas till offside-regeln, dvs allt utom armarna. I det här fallet så är Zlatan solklart offside."

Tack för det och som du säger: varför krångla till det när man ser med blotta ögat att han är offside.
Kommentera

Sv: Serie A
"Ibra" fortsätter att leverera för Inter. 1-0 och 2-0 för Inter mot Sampdoria
Kommentera

Sv: Serie A
Blir tjatigt... "Ibra" levererar som vanligt.
Kommentera

Sv: Serie A
Man hade sett fram emot en ny match med Ibra igen,men matchen ställs in då En Laziosupporter har skjutits till döds:(
Kommentera

Sv: Serie A
Bissett19: Ytterst tråkigt, det som hänt. Men jag förstår inte riktigt beslutet att ställa in matchen. Kan ju knappast vara en säkerhetsaspekt. Inters fans var ju inte inblandade, utan det var ju en sammanstötning mellan fans till Juventus och Lazio.
Kommentera

Sv: Serie A
Poffa: Det beror kanske på att polisen ryktas ha dödat Laziosupportern.
Kommentera

Sv: Serie A
JD: Jo polisen har dödat lazio personen.. Dock ställer man in för att relegionen hör till att någon fans eller ledar mm dör.. så skall de skjutas fram 1-2 veckor
Kommentera

Sv: Serie A

Zlatan gjorde precis 1-0 för sitt Inter mot Lazio efter en stenhård straff uppe i nättaket.

Matchen Livestreamas på www.bet365.com

Kommentera

Sv: Serie A
Bissett19:

ser du inte Skatorna - Arsenal?
Kommentera

Sv: Serie A
mattias - 74:

Bra match av Toon, mittbacken Taylor var väldigt het i offensiven och kunde på egen hand vunnit matchen åt Newcastle. Hursomhelst borde den här poängen ge Allardyce lite arbetsro, för nu väntar några matcher där Newcastle garanterat kommer plocka en del poäng.

Newcastle blir knappast något lag som utmanar om europaplatserna på allvar redan denna säsong, men med lite kontinuitet kan man nog vara bland de stora inom några år. Där man hör hemma.
Kommentera

Sv: Serie A
scim: Newcastle är inte alls något dåligt lag, jag tror att Allardyce får ordning på det där vad det lider. Är inte helt missnöjd trots allt med en pinne med tanke på att Arsenal saknade Hleb, Flamini och Fabregas samt långtidsskadade Robin van Persie. Får hoppas att i alla fall någon av Hleb och Fabregas kan spela på söndag borta mot Boro.
Kommentera

Sv: Serie A
Hahaha! Inter får en fantastiskt billig straff. Orättvist nog sätter Zlatan den.
Kommentera

Sv: Serie A
Bissett19:

Byter tråd

Tror på X
Kommentera

« · 832122 · »