Ja det är kärvt i Borlänge nu, först lades Pappersbruket ner efter massvis med år i Kvarnsveden, sedan vill inte de styrande politikerna i staden satsa på sporten utan prioriterar fel saker " enligt mig och många andra "
Brage fyller 100 år 2025 och har som målsättning att nå allsvenskan detta året
Men det var sannerligen bättre förr som Brage Supporter ;)
Tycker ändå att denna upplaga av Superettan känns ovanligt het. Endast två av lagen saknar allsvensk erfarenhet och flera av dem är riktiga klassiker (till den skaran räknar jag GIF). Vad Allsvenskan har att komma med i jämförelse är inte särskilt mycket. 😏
Planen var att se matchen, men där var något slags sändningsproblem. Telia skyllde på C More som skyllde på Discovery som i sin tur skyllde på Telia. Sedan var matchen slut och jag har endast sett målen i efterhand. Mycket nöjd med resultatet, men oerhört missnöjd med den uteblivna sändningen. Kundsupport har som vanligt inte de vassaste knivarna i lådorna. Det är sedan gammalt. 🙈
Pinaceae: Har inga problem med Giffarna, inte med IFK Sundsvall heller , för den delen. Men Giffarna får gärna gå upp igen, men då hoppas jag dom har lite bättre lag så dom kan etablera sej ett tag
Pinaceae: Ingen aning om vem detta orakel är, men han har attitydproblem. GAIS kommer högst av Göteborgslagen och Östersund blir inte sist. Blir det ändå så kommer jag att skämmas lite
Pinaceae: Har en källa som håller på GAIS, dom gjorde bra kval till svenska cupen och ska vara klassen bättre än Utsikten o ÖIS. Själv hoppas jag att Öster går upp så Växjö inte har några sponsorer till hockey kommande år
puffe: Göteborg har ju tre lag i år, men GAIS är nykomlingar. Samtidigt har ju Utsikten knappt några sponsorer. Känns som att Superettan håller en låg men jämn kvalitet i år, bortsett från Helsingborg som jag antar i stort sett ställer ut skorna men går obesegrade genom serien i alla fall.
Pinaceae: Bara egen fantasi, men tror dom är bästa laget från Göteborg, så dom lär vara med uppe i toppen. Inte mitt lag dock, så bara en analys utifrån
DJ Hemp: Upplever det som högst oklart vem som är förstemålvakt i år, trodde det skulle vara Vemdalens hopp men det är hela havet stormar på den posten vad det verkar.
Tänker att Hallenius och Engblom förhoppningsvis kan näta i takt med motståndet och på så vis ge Giffarna en och annan poäng.
Samtidigt, sett till lagen i ligan verkar det bli en svag säsong. Helsingborg i topp följt av Brage?
NP3 Arena är belägen drygt 90 mil norrut, så den besöker man aldrig numera. Däremot har man införskaffat C More inklusive Discovery, så det blir säkert att man ser den där premiären ändå. Tyvärr verkar det vara oändligt svårt för Giffarna att ta poäng, än svårare att vinna, oavsett motstånd så det ligger nära till hands att tippa en hedersam förlust nu på lördag. Hallenius och Engblom i all ära, men så länge vi inte har någon målvakt eller backlinje lär GIF vara fast cementerat i bottenstriden oavsett serie. Det andra GIF kommer i alla fall från en roligare säsong och jag ger dem minst lika stora chanser att klara kontraktet som vi.
SCAarena: "Någon som ser fram emot lördag och NP3 Arena?"
Landskrona har också haft en dålig försäsong, eller något.
Hoppas Hallenius och Engblom kan bära Giffarna i år, åtminstone så att en elfteplats bärgas. DJ Headcoach har dock inte imponerat på mig. Alls överhuvudtaget.
Audite me, vos ignoti dei, vos qui ultra mortem valere. Mortuos resurgere permitte, inter vivos iterum ambulare. Dona obscuram potentiam et vetitam scientiam. Sint mihi fautor et complice vestrum. Revelate mihi arcana transcendentalis mundi, mysteria aeternitatis. Expergiscimini e somno vestro, exercitus meus mortuorum, et agite ut visum est vobis. Post longum somnum vos excitavi, nunc vos agite pro libitu vestro.
Engelsk version:
Hear me, you unknown gods, you who are strong beyond death. Allow the dead to rise, to walk among the living again. Grant dark power and forbidden knowledge. Let them be my supporter and accomplice. Reveal to me the mysteries of the transcendental world, the mysteries of eternity. Awake from your sleep, my army of the dead, and do as you see fit. After a long sleep I have awakened you, now do as you please.
spud: Jag menade naturligtvis Syrianska, inget annat. Jag tänker inte ge mig på nån liknelse eller nåt i den stilen. Då blir jag väl placerad i samma fack som en viss hockeyspelare...
Wayne Gresky: Det gör inte jag. Sett till kvaliteer känns Assyriska flera nivåer bättre. Det har spelet i Superettan visat tycker jag. Man var alldeles säkert tagna av stundens allvar både i första matchen och nu ikväll, därför kunde det bli såpass jämnt som det nu blev. Varför skåningarna ändå spelade till sig en kvalplats får dels förklaras med en osannolik formtopp i mitten av serien som klingade av rejält mot slutet. 0-6 på Norrporten Arena i en inte helt avgörande men superviktig match beskriver det ganska bra tycker jag. De poäng man nu hade till godo kunde ändå räcka till en tredjeplats. Men bättre än så var man nu inte. Sen är kvalspel tufft ska man förstå. Jag tror inte det varit nån dans på rosor för vare sig Åtvidaberg eller Giffarna att slå ut Assyriska.
Johnny Bravo: Bra fråga som det inte finns något svar på. GIF har en tendens att tappa då han går ut också då den som kommer in aldrig tar samma löpningar och stressar motståndarens backlinje lika bra. Bytet Foppa-Sliper kändes också onödigt då Sliper har sin styrka i defensiven jämfört med Foppa som har sin i offensiven. Men det funkade ju ändå. Precis som då man gick upp 2000 så förlorade man sig upp i Allsvenskan :)
Frella: Nån av tidningarna hakade ju på dig i kritiken mot bytena igår. Att det bara blev sämre. Nu såg jag inte matchen, endast sista tio min. på plats då jag hade haft föreläsning. Döm om min förvåning när jag blev insläppt.
Ja det är kärvt i Borlänge nu, först lades Pappersbruket ner efter massvis med år i Kvarnsveden, sedan vill inte de styrande politikerna i staden satsa på sporten utan prioriterar fel saker " enligt mig och många andra "
Brage fyller 100 år 2025 och har som målsättning att nå allsvenskan detta året
Men det var sannerligen bättre förr som Brage Supporter ;)
www.youtube.com/watch?v=1yaxGnGLJZ4