Ja det är kärvt i Borlänge nu, först lades Pappersbruket ner efter massvis med år i Kvarnsveden, sedan vill inte de styrande politikerna i staden satsa på sporten utan prioriterar fel saker " enligt mig och många andra "
Brage fyller 100 år 2025 och har som målsättning att nå allsvenskan detta året
Men det var sannerligen bättre förr som Brage Supporter ;)
mattias - 74: "Engblom är ju bra och kommer förmodligen göra viktiga mål för klubben även denna säsong." Helt klart! Även om jag håller Hallenius som snäppet vassare.
Vi är i alla fall obesegrade och har nollan intakt. Hittills. Sedan stämmer det att ”Engan” är allmänt målfarlig och i Superettan borde han väl kunna dominera precis som förr. Viktigt att Hallenius fick näta direkt också. Ska bli intressant att se om vi kan följa upp premiärvinsten i Eskilstuna imorgon.
Dock lyckades jag till slut tjata till mig en ny TV-box helt gratis. Återstår nu bara att koppla in den. Sedan kanske en annan kan se matcherna också ;)
Minns att ni var riktigt nära Allsvenskan häromåret, så jag förstår denna målsättning. Handlar om att resa sig snabbt nu bara.
Ja, tänk att ni spelade mot lag som Inter en gång i tiden. Kommer ihåg att jag var grymt imponerad av Brage när ni först missade Allsvenskan med en hårsmån (IFK Sundsvall gick upp istället) och sedan tog klivet upp året därpå för att bli fyra (!) i Allsvenskan 1980. Med Roffe Z som spelande tränare. Måste ha varit året därefter som ni spelade mot storlag i Europa.
Göteborgs tredje lag i nuläget. Före både ÖIS och GAIS. Starkt att spöa BoIS på bortaplan. Måste vara roligt att bo i Göteborg med alla dessa lag. Hade tankar på att flytta dit i vintras, men blev kvar i Malmö/Lund p g a jobb. I framtiden kanske? 🙂
sen är jag inget stort fotbollsfan men eftersom jag är från sandviken så klart man varit på en massa gefle-matcher genom åren, får säga jag håller på SIF först men Gefle efter det.
Silly: Håller med om att Gefle borde ha punkterat matchen i första halvlek. Av någon märklig anledning brukar Leo Englund bomma många chanser i de första omgångarna för att därefter producera kontinuerligt. Hoppas det blir samma sak iår igen.
Tror de första omgångarna är så som Gefle kommer spela den här säsongen. Mer defensivt på bortaplan, mer offensivt på hemmaplan även om man är bekväma att försvara lågt där också.
Märks att Gefle är samspelta, tror det kommer bli betydigt tuffare när de andra lagen också är samspelta, men superviktigt att plocka många poäng nu i inledningen. Både för själva poängen och för att många i laget aldrig har etablerat sig i Superettan, nu känner nog många att de klarar av att spela på den här nivån.
Det som är roligt med Gefle är att man är samspelta, har bra lagsammanhållning, och inte massa legoknektar. Ingen kommer till Gefle för att tjäna pengar. Det känns mer genuint än många andra elitlag.
Pinaceae: Leo är en bra avslutare och framförallt skicklig på att positionera sig rätt i offensivt straffområde. I övrigt är han ganska långsam och medioker, men han tar alltid jobbet. Trots allt okej i det felvända spelet och tar många vältajmade djupledslöpningar, även om det inte går fort, så är ju tajmingen i löpningarna viktigare än snabbheten. Hoppas han kan leverera i superettan.
Gefles problem har alltid varit ett omsättningen är så liten. Klubben genererar för lite inkomster. Man har en billig trupp och allmänt låga utgifter, men det är små marginaler och svårt att avancera ytterligare med den här lilla ekonomiska kostymen.
Rip Kirby: Fast vill gärna att Örebro SK går upp(trots att det kanske är ett av Sveriges tristaste lag), då kanske hockeyn i Örebro förtvinar så sakteliga
Igår tog man äntligen itu med installationen av den nya TV-boxen. Fungerade med IFK - MFF, så ikväll hoppas man att det blir ”mitt-derby” i rutan. Efter två raka segrar och nollor bakåt (som man alltså har missat) är det väl bara att ställa in sig på ett fiasko denna gång (när man väl kan titta). Jaji, i så fall finns ju alternativet MoDo vs gnäll-DIF i en annan kanal.
Besvarar mig mig själv, då ingen annan gör det: Ja, det blev ett tvättäkta praktfiasko på IP igår och jag bytte kanal till hockeyn efter 0-2. Då blev det 0-2 även i Hägglunds. Bara förluster till slut. ÖFK var det bättre laget och GIF hade inte marginalerna på sin sida när man som mest behövde dem.
Ja det är kärvt i Borlänge nu, först lades Pappersbruket ner efter massvis med år i Kvarnsveden, sedan vill inte de styrande politikerna i staden satsa på sporten utan prioriterar fel saker " enligt mig och många andra "
Brage fyller 100 år 2025 och har som målsättning att nå allsvenskan detta året
Men det var sannerligen bättre förr som Brage Supporter ;)
www.youtube.com/watch?v=1yaxGnGLJZ4