Fotboll

16614 inlägg · 42 ämnen

Superettan

« · 2547533 · » Till forumet


Sv: Superettan
Kom igen GEFLE!!!
Kommentera

Sv: Superettan
SuneMangs:

Det här gillar du nog inte att läsa, men jag har nästan alltid tyckt att ni haft studsarna med er. Fram tills i vår. Det var därför som sympatierna väcktes till liv på allvar igen. Höll på Brynäs som liten i Sundsvall innan vi fick grannar från Gävle som bara överöste oss med BIF-prylar. Hur snygga halsdukar som helst och typ världens snyggaste klubbmärke, men sedan blev det dessa resor med andra grannar till Timrå Isstadion och så blev man fast vid dem. Kanske lite synd, men ändå rätt så logiskt med tanke på avståndet..,
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Själv tror jag inte det blir fullt så enkelt. Tror att Alcén kommer att fuska med att värva tillräckligt bra försvarare, precis som i år. Men slutspel ska vi nå i alla fall, sedan är det bara att be till Fru Fortuna att vi har studsarna (och de katastrofala domarna) med oss.
Kommentera

Sv: Superettan
SuneMangs:

Ja, det är en jävla tur. Trist med hockey nu ett tag, men vänta bara tills den nya säsongen drar igång till hösten. Ser märkligt nog ungefär lika mycket fram emot HA som SHL. Detta helt tack vare Brynäs faktiskt, då ni aldrig tidigare har spelat i den serien. Förväntar mig att ni kommer städa undan det mesta av motståndet :)
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Det är tur att du har oss på hockeysnack att prata hockey med då :)
Kommentera

Sv: Superettan
puffe:

En glad tjockis som jag minns honom. Har aldrig gillat revyer, så han går fetbort. Men om folk ändå vill använda Sune Mangs som nick är det helt okej.

Ärligt talat har jag helt tappat intresset för fotbollen utanför Sverige (VM och EM undantaget). Alldeles för mycket business i de stora ligorna. Kollar i princip bara på Giffarnas skitmatcher.

Har tidigare skrivit om hot och våld på jobbet. Han som i våras fick tokspel har nu blivit kickad för gott. Detta efter många års fast anställning. Bra att arbetsplatsen statuerar exempel. Synd att man inte längre har någon att snacka om hockey med 😅
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69: ´Minns inte helt, men tror den var designad, inte bara av Ärt-Bertils företag, utan av en PR-byrå

Sjukt pinsamt att springa ut på plan med den då
Kommentera

Sv: Superettan
puffe: Fyfan va fult!
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Haha, Åsså får du som bonus en av de fulaste tröjorna på hyfsat hög nivå, spanska andra/tredje-ligan. Sponsrade av ett företag inom 'ärt-branschen' Om jag inte minns fel var även ett PR-företag inblandat, som designade. Dom lär inte finnas kvar
Kommentera

Sv: Superettan
Apropå att hålla på lite udda lag så jobbade jag med en kille i Uppsala vars pappa höll på Albinoleffe i Italiens lägre divisioner pga namnet. Jag vet inte vilken division de spelar i nu haha men han höll på dom pga namnet, lite kul haha

Skall dock tillägga att han hatar fotboll så det är lite roligt ändå haha

Kan vara det roligaste namnet jag hört någonsin på ett fotbollslag

Hittade nu haha

Inzaghi haha där ser man

sv.wikipedia.org/wiki/UC_AlbinoLeffe
Kommentera

Sv: Superettan
puffe:

HAHA ingen fara
Kommentera

Sv: Superettan
SuneMangs: Lugnt, ingen match förrän lördag i superettan , och det var nog jag som halkade in på fel tråd
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Jag VET att jag skrev i internationell fotboll igår, Puffe svarade på det inlägget. Jag tror trådarna lever sitt eget liv?
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: O jag som inte är anglofil, men att hålla på Notts inger mycken respekt
Kommentera

Sv: Superettan
puffe:

Min kompis farsa håller på Notts County som för övrigt är Englands äldsta klubb.

Lite off topic

En annan sak, nu diskuterar vi Engelsk fotboll i superettan tråden ;)
Kommentera

Sv: Superettan
SuneMangs: Tack för en fin berättelse, alltid kul att få veta varför. Nu har jag några kompisar som håller på West Ham, men hade du hållit på Charlton hade du varit den förste jag stött på.

När man når myndighetsålder kan man ju knappt byta lag längre, men hade jag fått välja 2 lag till hade Preston North End och Leyton Orient varit givna, Coola namn .

Har faktiskt 2 kompisar som håller på Hull, så bör kanske byta umgänge
Kommentera

Sv: Superettan
puffe: QPR är inte fy skam att hålla på! Ni är nog uppe i PL igen om något år igen 👍
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Sune Mangs var ingen riktig superhjälte, men ganska trivsam. Kanske därför.

Min engelska historia började med Chelsea(gammalt album, coola namn Osgood minns jag bäst. Men då var jag så ung att det var OK att byta lag, blev Manchester United ett tag när dom spelade fantastisk fotboll, sedan började dom värva sent 70tal, o då dog det. Vem vill se Alan Brazil i United? Det var då jag såg QPR spela 'sambafotboll' och hade dessutom rugby-randiga tröjor, så nu lider man bara
Uppladdat:

450x300-qpr_1.jpgqpr_1.jpg

Kommentera

Sv: Superettan
puffe: Alla höll på Arsenal eller Manchester United när jag var yngre. Jag valde också ett av lagen, nämligen Arsenal. Utan att ha sett en enda match, alltså mest pga grupptryck utan något egentligt intresse av att följa laget aktivt bara för att tillhöra någor. Det var egentligen mest bara laget man spelade med på FIFA, jag var både för ung och fattig för att kunna se någon Premier League-fotboll på någon parabolkanal nämligen.

När jag sedan av en slump såg min första Premier League-match några år senare på analog tv (sällsynt på den tiden) så visades Charlton - West Ham av någon underlig anledning. Charlton vann med 2-0 men jag älskade hur West Ham spelade och jag älskade tröjorna, så där och då var jag såld. Jag var ung och hade inte sett Arsenal, mer än ett par CL-matcher, så jag bytte helt enkelt lag.

Det som började med 0-2 i arslet mot Charlton har tjugo år senare blivit till en Europatitel. Skönt att dom äntligen vann något. Det var nära mot Liverpool i en FA-cupfinal för några år sedan, men Stevie G ville annat tyvärr.

Vad gäller Sune Mangs så är det bara ett namn jag snappat upp när jag var liten som jag aldrig förträngt och aldrig riktigt reflekterat över. Har använt det då och då som ett slags skojnamn (brukar registrera mig med det för- och efternamnet på sidor där mina riktiga uppgifter inte behövs, bara för att fylla i något). Upptäckte endast för några år sedan att det faktiskt var en revyskådis.
Kommentera

Sv: Superettan
puffe:

Är också intresserad av svaret på fråga nr 1. Alltid coolt att börja hålla på lag som inte vunnit så mycket.

Fanns en som kallade sig för Sune Mangs på Giffarnas Svenska fans-forum också. Lär inte vara samma person, så lustigt att två helt skilda individer fascineras av denne gamm-skådis.
Kommentera

Sv: Superettan
SuneMangs: Varför blev det West Ham? Alltid kul att höra historien bakom.

Ännu mer nyfiken fråga, din relation till Sune Mangs?
Kommentera

Sv: Superettan
SuneMangs: .................................................
Kommentera

Sv: Superettan
SuneMangs:

Ett stort grattis till dig och Hammers 🥳🥂🍾
Kommentera

Sv: Superettan
WEST HAM VINNER EN EUROPATITEL!

Största jag varit med om som supporter! Fantastiskt rus i kroppen just nu!
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: JAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! 2-1!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp:
"Kan inte se att den dagen kommer då Giffarna lyckas med något liknande. "

Nej, det skulle kräva ekonomisk doping i hästväg, typ som den där föreningen från Jämtland som flög till bortamatcher i division 1. Vad hette den klubben nu igen?

;-)
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Kan ändå inte låta bli att tycka att det var lite coolt att ett lag från Norrlands inland tog hela fotbolls-Sverige med storm under några år. Vann cupen och tog flera sköna skalper i Allsvenskan. Dessutom besegrade man självaste Arsenal på bortaplan i Europa League. Kan inte se att den dagen kommer då Giffarna lyckas med något liknande. Om detta var tack vare några luftfakturor spelar ingen större roll för min del. Man spelade rätt så grym fotboll också. Kontroversiella åsikter kanske, men jag står i alla fall för dem.
Kommentera

Sv: Superettan
Rip Kirby: Med uppehåll mitt i sommaren! Helt jävla galet än idag.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: Mera känt under termen Norrlandsfönstret:

"Synsättet präglas av äldre tiders (fram till mitten av 1950-talet) förhållanden då lag från stora delar av Norrland inte tilläts delta i spel i högsta serien i fotboll och ishockey på grund av avstånden. Vädermässigt förknippades Norrland inte heller med fotboll, eftersom vinterväder kan råda på flera håll i både början och slutet av säsongen då de högre serierna normalt spelas från början av april till början av november."
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp:
"Du är väl medveten om att norrländska lag inte fick chansen att spela i Allsvenskan förrän någon gång på 1950-talet?
"

Känner till. Samma med ishockeyn...

Inte OK med luftfaktura-gate för det.
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69:

Ja, det är väl realistiskt. Har tippat er lite högre och så kan det väl också bli. Men för stunden är jag bara så jävla besviken på GiF. Hade inte tänkt mig att vi skulle prestera så fucking uselt som idag. Mår fan illa av det här 🤮
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74:

Nej, inte riktigt. Men känner vissa sympatier. Vi spelar ändå i samma serier. Har varit nära att flytta till Borlänge tidigare. Då hade jag fattat ännu mer. Men nu deppar jag bara med Hallenius svar som tyvärr inte säger särskilt mycket…
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Det är okej. Förstår hur du känner lol. Förresten har Gefle på en 12:e plats just nu, realistiskt?
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Det går ju faktiskt ganska bra för Leksand med tanke på hur de gick för 5 år sedan ;)
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp:

" Känner mig bara så jävla förbannad. Inte roligt att hålla på ett satans skitlag som GIF 🙈 "

Har du provat att hålla på Leksand och Brage ;)
Kommentera

Sv: Superettan
Kunde ju lika gärna ha slutat 0-4 eller 0-5. Så jävla pinsamt alltihop. Vill egentligen inte se mer, men förväntar mig en rimlig förklaring till debaclet efter slutsignalen.
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69:

Förlåt, jag vill dig inget illa. Känner mig bara så jävla förbannad. Inte roligt att hålla på ett satans skitlag som GIF 🙈
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Hur tror du jag känner då? haha
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: ????
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69:

Fuck off !!!
Kommentera

Sv: Superettan
Har all rätt att bli förbannad när vi är så jävla dåliga. Kastar bort en hel eftermiddag på den här skiten. Blir skönt med upphållet snart. Fy fan vad less man blir!
Kommentera

Sv: Superettan
Gais är ju bra
Kommentera

Sv: Superettan
Skriv i den här jävla tråden någon annan då !!!
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Du är väl medveten om att norrländska lag inte fick chansen att spela i Allsvenskan förrän någon gång på 1950-talet? Det var väl ett jävla mygel om något. Så om nu Östersund skaffar sig fördelar på ett dunkelt sätt är väl detta bara ett skönt sätt att säga fuck off till övriga fotbolls-Sverige. Det är så jag ser på saken. Hatar bara ÖFK när GIF möter dem.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Vill ha med ÖFK bara för att de kommer från Norrland. Vi är alltjämt underrepresenterade i de högsta serierna. Helt okej att eventuellt fuska lite grand kan jag tycka.
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Stryk ÖFK, var får de pengarna för alla icke-jämtar ifrån? De har ju inte haft nog med pengar för elitlicens flera år i rad nu. Still a fishy club.
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Rent statistiskt ser det ut som att ni borde ha vunnit, har sett noll sekunder av matchen.

Men förlust på grund av en straff är tungt. Trelleborg verkar dock ha vaknat, hack i häl på Giffers nu.
Kommentera

Sv: Superettan
Vi har inte vunnit särskilt mycket. Har bara ett par SM-guld i basket. Men det spelar ingen roll. Vi medelpadingar har så mycket mer stil och klass än valfri jävla skåning. Det vet jag nu efter nio år i Malmö.

Giffarna är dock ett ständigt orosmoment. Den där makrilltrålaren från Göteborg kommer snart att angöra sin brygga i Sundsvalls hamn. GAIS är också lite i brygga efter några svaga insatser nu på sistone. Medan GIF har vind i seglen efter två raka och stabila segrar (förvisso mot bottenlag). Skulle nu vilja se att vi kan cementera vår plats på övre tabellhalvan genom att avfärda såväl GAIS som Utsikten före uppehållet.

Men tyvärr är inte GIF ett pålitligt lag på samma sätt som Timrå ofta kan vara. Att lyckas knycka en femteplats i högsta serien och sedan sånär även en semifinalplats. Det finns inte riktigt i Giffarnas gener, så det blir väl en rejäl nagelbitare i eftermiddag kan tänkas.
Kommentera

Sv: Superettan
Rip Kirby:

Misstänkte det och därför skrev jag ”åt Ånge till” 🙂

Själv är jag en morgonsur jävel som hänsynslöst tränger mig före i bussköer för att ta den bästa platsen. Skiter helt i skåningarna. De kan dra åt helvete. Sundsvall/Timrå har förtur här nu 😏

Men väl framme vid jobb är det nästan bara roligt allting. Försöker och lyckas nästan alltid att tygla mitt humör. Den enda man kunde snacka hockey med på stället, ett HV-fan från Jönköping, har antagligen blivit avstängd på grund av ett fysiskt påhopp och mordhot gentemot en kollega. Han har i alla fall varit borta i flera veckor nu. Det är så det ser ut hos oss 🤷🏻

Men för det mesta tar vi hand om varandra och skrattar ihop även i Lund 😅
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Inte riktigt hela vägen till Ånge, men en god bit på väg. Det blir nästan två timmar med bil fram och tillbaka till jobbet varje dag. Jag härdar ut mycket tack vare att jag trivs väldigt bra på jobbet. Inte för att jobbet i sig är så jävla roligt, du får räkna in en Modoit också (hur faen står jag ut om dagarna haha), men vi kan prata och skratta (och även gråta) åt samma saker 😆😂
Kommentera

« · 2547533 · »