Fotboll

16614 inlägg · 42 ämnen

Superettan

« · 2553418 · » Till forumet


Sv: Superettan
SuneMangs: Om en kollar lite snabbt i tabellen så är det ju målskyttet som är problemet. Blåvitt är stabilt bakåt med sin delade tredjeplats gällande lägst antal insläppta. En het anfallare och det kan hända grejer.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: Vet inte om det var en bra match av oss idag eller om Kalmar var usla. Återstår att se hur det går mot våra kamrater i Norrköping. Ser gärna en ny nia på plats då.
Kommentera

Sv: Superettan
SuneMangs: Ähh, lougna neär däj nu.
Ni vinner med 2-0 och nyförvärven sätter presspelet.

Det löser sig!
Kommentera

Sv: Superettan
SuneMangs: Mr Träben Carlén med en drömträff!!!
Kommentera

Sv: Superettan
Alltså jag orkar inte... Sen när har Kalmar Gianluigi Buffon, i sin prime, som målvakt? Vilken jävla räddning han gör.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: Dom två yttrarna samt Gustav Svensson, som spelar mittback för två numera, är dom enda ljusglimtarna hittills den här säsongen. En skaplig nia mellan Muccoli och Santos så finns det hopp, men det tar alldeles för lång tid. Snart är den tiden slut.
Kommentera

Sv: Superettan
SuneMangs: Det är ju fler på kroken än Dino.
Kan de lura dit Hamsik så kan de lösa en annan anfallare. Mycket transferfönster kvar, dessutom har ju de två yttrarna precis anlänt.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: Vet du något som inte jag vet? Islamovic var ju aktuell, men det sket sig och nu klämtar klockorna för Blåvitt rejält.
Kommentera

Sv: Superettan
SuneMangs: Nyförvärvet är vändpunkten ;-)
Kommentera

Sv: Superettan
SuneMangs:

Trelleborg har det kämpigt, rött kort efter 7 minuter och underläge 0 - 3 i derbyt mot BOIS efter bara 17 minuter
Kommentera

Sv: Superettan
SuneMangs:

Allsvenskan känns ju inte direkt sexig om Utsikten byter plats med IFK haha
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Jo, jag är också öppen för den möjligheten. Lite samma som med Brynäs, det behövs för att rensa ut och laga flaggskeppet som har läckt i två decennier. Det skulle vara bra, men det känns nytt, konstigt och framför allt tungt.
Kommentera

Sv: Superettan
SuneMangs:

Är det inte så att Blåvitt skulle må bra av att åka ur och ta en eller ett par säsonger i SE?

En del supportrar på diverse forum verkar iaf tycka det? Vad tycker du?
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: Jag är inte lika övertygad. Varberg pulveriserade HBK med 5-0 igår också. Blåvitt är ny jumbo och har gjort ett mål på typ 20 matcher känns det som.
Kommentera

Sv: Superettan
SuneMangs: Jag står fast vid att ni har någonting.
Dessutom har ni ju två nyförvärv och ett tredje på gång.
14 omgångar kvar.
Det löser sig!

Jämfört med Gefles träben och Giffarnas skade/export-lista så är blåvitt i himlen.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: Kalmar hemma idag. Fy fan, klumpen i magen är påtaglig...
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Jag informerar dig om det blir eventuellt blir en seger i framtiden. ;-)
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Har ärligt talat tappat intresset för att se Giffarnas matcher. Bara sett några minuter av dem nu på sistone. I samband med ÖSK hemma var jag i Danmark för att röka gräs och nu idag var jag iväg på vandring över Söderåsen.
Kommentera

Sv: Superettan
SuneMangs:
Dom torskade 2 poäng kvittering av Gais i sista sparken i matchen övertidsminut 5
Kommentera


Sv: Superettan
SuneMangs: Tveksam, hade det inte varit så dålig kvalitet hade jag tipsat dig om att se matchen i lördags.

XD
Men jag är snäll och avråder.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: Gefle skulle vinna med 2-0 mot Blåvitt.
Kommentera

Sv: Superettan
SuneMangs: Kolla in Gefle IF. Otroligt att de tog poäng i lördags.
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: "avgå alla"

Kan bara hålla med efter slutsignal i Göteborg nu. Jag har ALDRIG sett ett sämre fotbollslag, någonsin. 0-0 hemma mot HBK. Nu blir det 100% nedflyttning.
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Men he blev torsk likt för Norrlandslaget. Töngt!
Kommentera

Sv: Superettan
Silly:

Brage får sikta in sig på att ta sig upp 2025 när föreningen fyller 100 som egentligen är målsättningen

Pinsamt att släppa in mål på stopptid

avgå alla
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69:
Ja ..Kaos på Friends Arena IGEN!!
Black Army och Malmös Supras kämmer ut sig som vanligt.
In med Sprinkler på läktarna nu så att dårarna får duscha när dom tänder Bengaler.
Nu står dom och kastar dem mot varanda
Kommentera

Sv: Superettan
Jävla missfoster på aik - malmö matchen då.. de borde sitta i fängelse.. kastar bengaler på familjeläktare? fucking års fängelse snälla...
Kommentera

Sv: Superettan Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69:

Eller inte haha
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69: Man kvitterar direkt dock. Och tar ledningen 😂🙈
Kommentera

Sv: Superettan
Haha utsiktens flyt är över!
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Otroligt viktig match för Brage idag, vinst och man går upp på samma poäng som sina motståndare för dagen Öster.
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Var bara en guldkandidat på Tele2.

Tänk att Östersund och Giffarna förlorade med 2 - 2. Töngt!
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp:

intressanta matcher idag.

Gefle - Östersund
Gif Sundsvall - Örebro
Landskrona - AFC Eskilstuna
Skövde AIK - Örgryte

Matcherna är otroligt viktiga för lagen på olika sätt, kan Skövde vinna kanske de griper de sista halmstrået för att kanske inte ramla ut även om det ser mörkt ut redan nu.

För egen del hoppas jag min kompis grabbar får uppleva en DIF seger mot Elfsborg då de tagit bilen från Dalarna ner till Stockholm idag.

Kommer nog se den matchen själv

Blir nog en bra match mellan 2 guldkandidater på Tele 2 Arena
Kommentera

Sv: Superettan
Bäckis69:

Vad är det med dvärgen?
Kommentera

Sv: Superettan
Lionel Messi!
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Ja, särskilt på området GIF Sundsvall är han helt outstanding.
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Riktigt bra skribent!
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

En sågning som heter duga. Läste den efter matchen. Brukar följa Pirkt.
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Inte omöjligt, sågen har gått hårt på pirkt.se/

Hela säsongen!


Kan rekommendera
pirkt.se/2023/07/15/det-har-leder-raka-vagen-ner-i-avgrunden/
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Det gick åt h-e helt enkelt. Dåligt även för Giffarna som alltmer närmar sig Division 1. Var inställd på detta på förhand, men lurades till förtröstan i och med vår senaste seger i Gävle. Den är som bortblåst nu. Tror att vi kammar noll mot Örebro också. :(
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74:
"
Imorgon hoppas jag våra grönvita hjältar gör sitt mot AFC Eskilstuna
"

Gick sådär va.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Håller förvisso med dig om detta. Känner mig rätt ambivalent i den frågan. Fast om det kan leda till något positivt är det helt okej.
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Är ju dock en mental coach, vilket vilken smurf som helst kan kalla sig.

Blev än mer besviken på GIF efter ett så dåligt beslut.
Kommentera

Sv: Superettan
Herminator:

Är det verkligen sant att man i alla fall äntligen försöker att ta tag i saker? Håller ju för fan på att tappa intresset för fotboll känner jag. Finns till synes ingenting som lockar längre när Giffarna är så grymt värdelösa som nu…
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Nu mental coach inkallad.
Lite i senaste laget kan man tycka...
Kommentera

Sv: Superettan
Rip Kirby: Man skojar inte bort denna startelva ;)
Brage
Coach: Jan Lindstedt

1
Andersson

2
Nikolov

3

C
Arnberg (C)

4
Englund

5
Granberg

6
Perätalo

7
Hunt

8
Alatensiö

9
Källström

10
Bergort

11
Hällman
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Nej, det spelet lär inte sättas på lång tid. Såg bara stundtals på matchen, då jag valde att befinna mig i ett naturreservat intill Dalby när den spelades. Vill inte kasta bort så mycket tid på GIF längre. Blir ju bara Division 1 Norra ändå. Inväntar hockeysäsongen istället…
Kommentera

Sv: Superettan
Rip Kirby:

Fast här är startelvan i matchen, Brehme och Matteus haha sjukt

www.youtube.com/watch?v=1yaxGnGLJZ4&t=4s

Matchen finns i sin helhet med italienska kommentatorer ;)
Kommentera

« · 2553418 · »