Fotboll

16614 inlägg · 42 ämnen

Superettan

« · 2522005 · » Till forumet


Sv: Superettan
DJ Hemp: Simba levererar med mer än bara namnet. Även om Engblom gör det största jobbet vid målet.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:
Det kunde ha vart både 3 - 0 och 4-0 efter 1: a.
Gefle och Englund hade 5-6 klara och vassa målchanser

HIF hade några vassa i andra.
Kommentera

Sv: Superettan
Silly: Tolkar det som att du håller på något av lagen? Eftersom du verkar ha sett hela matchen.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:
Japp .. Gefle 😉
Kommentera

Sv: Superettan
Silly: MoDo + Gefle, känns som en relativt ovanlig kombination.

Vet en hel drös Brynäsare som inte håller på Gefle men att istället hålla på Gefle och inte Brynäs känns väldigt exotiskt.

Hur håller den gamle giffaren Leo i Gefle?
Tillägger att jag är medveten om att han kommer från Västerbotten från början, så ingen får för sig något.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Misstänker att det är honom du tänkker på varje gång du skriver Engblom 😉
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Brynäs... ? Det är väl bara en gammal stadsdel. 😉
Kommentera

Sv: Superettan
Silly: Nä! Engblom är en av de beryktade GIF-Modoiterna. Du vet, han med nummer 21 och moderklubb IFK Sundsvall.

Englund minns jag som en älgande forward, inte helt olikt Johan Eklund.

Onekligen fördelaktigt att börja efternamnet med E för att få en anfallsplats i Giffarna.
Kommentera

Sv: Superettan
Silly: Tror att de kan ha ett fotbollslag i de lägre divisionerna också. ;-)
Kommentera

Sv: Superettan
Silly:

Minns när Brynäs spelade i allsvenskan. Med Göran Sundfors som spets.

En gång tiden när Brynäs spelade div 3 fotboll så hette målvakten Lars- Göran Nilsson.
Svar: Ja det var samma Lars- Göran.
Stefan Löfven's idol!
Kommentera


Sv: Superettan
Silly: hur gammal är du, 100 år?? :)

sen är jag inget stort fotbollsfan men eftersom jag är från sandviken så klart man varit på en massa gefle-matcher genom åren, får säga jag håller på SIF först men Gefle efter det.
Kommentera

Sv: Superettan
HÖHÖ GEFLE VANN IGEN! ALLSVENSAKN HÄR KOMMER GÄVLE
Kommentera

Sv: Superettan
Silly: Håller med om att Gefle borde ha punkterat matchen i första halvlek. Av någon märklig anledning brukar Leo Englund bomma många chanser i de första omgångarna för att därefter producera kontinuerligt. Hoppas det blir samma sak iår igen.

Tror de första omgångarna är så som Gefle kommer spela den här säsongen. Mer defensivt på bortaplan, mer offensivt på hemmaplan även om man är bekväma att försvara lågt där också.

Märks att Gefle är samspelta, tror det kommer bli betydigt tuffare när de andra lagen också är samspelta, men superviktigt att plocka många poäng nu i inledningen. Både för själva poängen och för att många i laget aldrig har etablerat sig i Superettan, nu känner nog många att de klarar av att spela på den här nivån.

Det som är roligt med Gefle är att man är samspelta, har bra lagsammanhållning, och inte massa legoknektar. Ingen kommer till Gefle för att tjäna pengar. Det känns mer genuint än många andra elitlag.
Kommentera

Sv: Superettan
Peja: Under tiden i Giffarna hade dit citat kunnat sluta vid:
"Av någon märklig anledning brukar Leo Englund bomma många chanser... "

Alla dessa kvalmatcher under 10-talets början, ständigt utan vassa avslutare i Giffarnas elva. Hemskheter!


"Ingen kommer till Gefle för att tjäna pengar. Det känns mer genuint än många andra elitlag."

Det finns väl inga pengar? Eller har de fått något sånär koll på ekonomin nu? Som giffare låter alternativ två som en fabel.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: Leo är en bra avslutare och framförallt skicklig på att positionera sig rätt i offensivt straffområde. I övrigt är han ganska långsam och medioker, men han tar alltid jobbet. Trots allt okej i det felvända spelet och tar många vältajmade djupledslöpningar, även om det inte går fort, så är ju tajmingen i löpningarna viktigare än snabbheten. Hoppas han kan leverera i superettan.

Gefles problem har alltid varit ett omsättningen är så liten. Klubben genererar för lite inkomster. Man har en billig trupp och allmänt låga utgifter, men det är små marginaler och svårt att avancera ytterligare med den här lilla ekonomiska kostymen.
Kommentera

Sv: Superettan
Peja:

Viktig seger för Brage borta mot ÖSK idag.

Avdelning sköna segrar
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Grattis!

Såg att det var jäkligt mycket publik, som det alltid är i Örebro!
/S
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: "jäkligt mycket publik" = knappt tretusen pers 🤔 allting är relativt eller nåt 🤭🤣
Kommentera

Sv: Superettan
Rip Kirby: Vill att mitt /S för sarkasm uppmärksammas.

Det är ju dock det tydligaste beviset för nivån av medgångssupporterskap i Närke.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: Just den typen av supporterskap är en del av genpoolen i dom trakterna. Det är ett faktum som bevisats gång på gång.
Kommentera

Sv: Superettan
Rip Kirby: Fast vill gärna att Örebro SK går upp(trots att det kanske är ett av Sveriges tristaste lag), då kanske hockeyn i Örebro förtvinar så sakteliga
Kommentera

Sv: Superettan
Höhö Gefle IF kommer nog gå upp
Kommentera

Sv: Superettan
BrynäsAdam: Vore sexigt :)
Kommentera

Sv: Superettan
puffe: Never mind
Kommentera

Sv: Superettan
Igår tog man äntligen itu med installationen av den nya TV-boxen. Fungerade med IFK - MFF, så ikväll hoppas man att det blir ”mitt-derby” i rutan. Efter två raka segrar och nollor bakåt (som man alltså har missat) är det väl bara att ställa in sig på ett fiasko denna gång (när man väl kan titta). Jaji, i så fall finns ju alternativet MoDo vs gnäll-DIF i en annan kanal.
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp:

Besvarar mig mig själv, då ingen annan gör det: Ja, det blev ett tvättäkta praktfiasko på IP igår och jag bytte kanal till hockeyn efter 0-2. Då blev det 0-2 även i Hägglunds. Bara förluster till slut. ÖFK var det bättre laget och GIF hade inte marginalerna på sin sida när man som mest behövde dem.
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Håller med dig!
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Grattis till segern mot Helsingborg!
Lär vara komplett kaos i HIF vid det här laget.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Var på plats igår och de tillresta fansen hade nog en blöt och jobbig resa hem till Skåne igår ;)

Första halvlek var ett sömnpiller sedan blev det bättre. Men HIF kommer igen de har truppen för det, Baxter hade fö inte fått arbetstillstånd än men han var med till Borlänge igår.
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Åhh herregud, har helt missat att de grävt upp honom. Tveksam till det valet.
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: 9, 21 och 22 på plan från start idag. Förväntar mig åtminstone ett mål från Giffarna!
Kommentera

Sv: Superettan
Jag tror att Giffarna vinner idag, i snöfallet.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Tror det kan bli bra på sikt, han är ju rutinerad.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: Tränare i HIF gör typ hundra år sen

*host #nödlösning 🙈🤭😅
Kommentera

Sv: Superettan
Niikeliito:

AB just nu " Snökaos ställer till det i superettan "
Kommentera

Sv: Superettan
Rip Kirby: "för".
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Ja haha tyvärr blev den framflyttad till imorgon.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae:

Ha ha, vaknade strax efter 06:00 och fick för mig att det var måndag och att man därmed försovit sig. Först vid busshållplatsen, där inga Lunda-bussar kom, kollade jag på mobilen och insåg att det var söndag. Gick sedan hem och somnade om fram till strax efter 13:00. Väl framför TV:n möttes man av texten ”Sändningen är slut”. Så då blev det ingen fotboll för mig idag. Fan heller! 😅
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74:

Underbart att skånelagen i Superettan bara fortsätter att förlora, särskilt HIF som jag ogillar skarpt 🤮
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Ja. Instämmer helt. HeIF får gärna ramla ur superettan 🤣
Kommentera

Sv: Superettan
mattias - 74: Jag tror att fotbollen både rullat och sprungit ifrån herr Baxter.
Kommentera

Sv: Superettan
Pinaceae: GAIS ångar på, likt Titanic gjorde en gång. Kanske blir GAIS upp o IFK ner denna säsongen då
Kommentera

Sv: Superettan
puffe:

Liknelsen med Titanic kanske inte är den mest adekvata i så fall. Med tanke på vad som då hände skulle ju GAIS haverera strax innan man nått sitt mål 🙄
Kommentera

Sv: Superettan
Niikeliito:

Ja, och speciellt efter vad som hände i efterdyningarna av matchen på Olympia ifjol. Polisanmälde vakterna även om detta givetvis lades ner. Var nog sista gången jag besökte Helsingborg.
Kommentera

Sv: Superettan
puffe: Nåja, de gick bra i svenska cupen förra året också. Säsongen är ung och så vidare.
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Oj, får man fråga vad som hände? 😕
Har aldrig gillat Helsingborg som fotbollslag, men som stad gillar jag Helsingborg haha. 😅
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Haha, men innan isberget flöt det på bra, fast GAIS kan väl liksom Titanic få problem med sina vattentäta skott framgent
Kommentera

Sv: Superettan
Niikeliito:

På väg ut från arenan blev man antastad av vakter som förolämpade och visiterade en grundligt. Självklart på falska grunder alltihop. Har aldrig varit med om något värre i sportsammanhang. Vid minsta motstånd hade man garanterat blivit misshandlad och kastad i en cell. Höll dock huvudet kallt för att bevara min egen värdighet.

Staden Helsingborg är rätt fin, men vad hjälper det då den befolkas av svin?
Kommentera

Sv: Superettan
DJ Hemp: Ja det är helt sjukt faktist hur många (inte alla!) ordningsvakter beter sig. Finns rötägg överallt.
Tråkigt.
Kommentera

« · 2522005 · »