Fotboll

Grupper · 16789 inlägg · 42 ämnen

VM

Sv: VM
Wayne Gresky: Okej. Nu har jag inte följt Nordkoreas vedermödor så noggrannt, det är nog skälet till varför jag inte kände till detta.

En spansk clown förstörde det som hade kunnat bli dagens främsta bolluppvisning. En nivå som hör hemma på pojklagsnivå där alla tacklingar renderade i en ostskiva. Men med den fotboll Tyskland presterar med en man mindre i nästan 70 minuter ger nog en hint om att det laget bör kunna nå minst en semifinal.

Frella: Håller med, imponerande spel med en man mindre, särskillt då en av dom bättre blev utvisad.

Frella: Japp. Tyskarna är det lag som har imponerat mest på mig iaf. De har ett betydligt roligare spel att titta på än vad de gjort sig kända för.

Frella: Så här ser en liten badboll ut.

Frisco:

England krånglar sig vidare ändå till slut. Men det ser ut som det är det mentala som är den svåraste utmaningen för engelsmännen. Vad har hänt med roooney? Han är inte alls att känna igen...

mattias - 74: Tyvärr blir det väl så att England krånglar sig vidare.
I don´t like!

Hahl Bundy:

Hoppas dom kan prestera betydligt bättre eller man kan ju det.. Man undrar ju vart totalfotbollen från kvalet tog vägen?

mattias - 74: Fan vad trött jag är på "Gnäll" Strömberg.
gnäller fan på allt och alla och pratar konstant

Matchen mellan Kamerun och Danmark var iaf riktig rolig att titta på. Äntligen, skulle man kunna säga.

Hälge: Äntligen? Har du missat Argentina - Sydkorea, Tyskland - Serbien, Mexiko - Frankrike och USA - Slovenien? Tycker det varit bra spel i nästan samtliga matcher i andra omgången. Förutom dyngEngland då.

Frella: Fast den här matchen var bra mycket roligare än de du nämner. I alla fall i mina ögon.

Frella: "med den fotboll Tyskland presterar med en man mindre mot Serbien".

Bah! :-( Ingenting i spel tio mot elva jämfört med vad BP gjorde mot Gefle 25/4, Kalmar mot Gefle 2/5 och Helsingborg mot Gefle 10/5. :-@

Poffa: Tycke och smak är ofta väldigt olika, skulle man kunna säga.

Poffa:

Anelka hemskickad. Han skall ha sagt nånting i stil med " din smutsiga lilla horunge " till Domenech.. Bra jobbat. Att han sedan inte vill be om ursäkt är ju bara ännu värre. Rooney är iaf så pass mycket man att han kan be om ursäkt för det han sa om fansen.

Ikväll får vi se om Svennis afrikaner kan rubba brassarna.

Frella: Nej, jag har inte missat dessa matcher. Jag håller också med om att de matcherna var bra, men överlag tycker jag att det har varit rätt tråkig fotboll.

Jag hoppas verkligen att vi slipper ett Escobar fall nån mer gång.

mattias - 74: Italienarna förnekar sig inte!!!

sylf: Solklar straff. De Rossi förstärker, så klart, men vilken fotbollsspelare gör inte det i den situationen?

-En hörna gör inte en seger...för att travestera uttrycket "en höna gör inte en fjäder".

Staffan Lindeborg

Poffa: Problemet är bara att det är 37 straffar i varje match om man håller den bedömningsnivån. Det är trist när det alltid är samma länder som får domarfördelar.

Wayne Gresky: Nu tror jag inte det är 37 lika tydligt ensidiga fasthållningar i straffområdet i en match.

Oavsett vilket så hävdar jag ändå att 95% av alla spelare i VM hade gjort exakt som De Rossi, dvs förstärkt situationen för att få en straff. Och jag tror nog att de allra flesta hade fått straffen med sig.

Poffa:

Pinsam utvisning på Kaka..

mattias - 74: Instämmer, han gör ju absolut ingenting.

mattias - 74: Bara förnamnet.

scim:

Ivorianen borde haft för filmning.

Vilken lekstuga Portugal hade mot Nordkorea, snacka om fotbollspropaganda :-)

70 Rodrigues: lite för målsnål match för min smak ;-)

70 Rodrigues:

När man precis hyllat domarna för deras insats i turneringen så kommer det 2 pinsamma röda kort på 2 dagar... Schweizaren skall max ha gult för det där tilltaget. Chilenaren borde också fått varning för pajaserierna..

Blizzard: Det ska vara en portugis :-)

70 Rodrigues: Ja, EN portugis får räcka. Ett helt lag blir alldeles för mycket.
:-o

"Det var för 27 år sedan som Kanu slog igenom på allvar, då han förde Nigerias U17-lag till guld i junior-VM."

Imponerande av en 6-åring!

Wayne Gresky: De kanske menar 2-7 år sen.

Är detta de bästa domarna som världsfotbollen kan uppbringa?

Firma Härenstam/Strömberg anser att armbågar med full fart i nickduellerna, rakt i ansiktet på motståndaren inte är vad de ser och därför så är domaren dålig.

Pinsamt.

T T: Mycket tydligare armbåge är svårt att hitta.

NuMo: Ett gult hade varit hårt dömt för att han håller ut armen i upphoppet.

T T: Skitsamma, huvudsaken är att Frankrike är på väg ut.

T T: Ja, det är då fan också. VM är fullt av filmningar som domaren går på, men nu när en domare dömer efter regelboken, ja då är det ännu sämre.

NuMo: Ja, eftersom sydafrikanen inte ens filmade så var det ännu sämre.

Redigerad kommentar

Nu börjar det bli riktigt spännande!

Wayne Gresky:

Undrar hur många av Europas topplag som gör Frankrike sällskap. Tyskland Spanien England och Italien kan faktikst alla missa åttondelen.

...och Pops yrar om lottning. Ett mål till i baken för Mexiko och ett till för Sydafrika så går de senare vidare på fler gjorda, 4-4 mot 3-3.

Bra att de åkte ut, nu kan de åka hem och slåss med varandra istället

Vilken episk miss av Yakubo!

Wayne Gresky: Nästan så att trodde det var en läggmatch. Han satte straffen iaf.

65selander: Blev två dyrbara missar för Nigeria.

65selander: Svennis och Lagerbäcks gnetspel har inte visat sig vara vinnande iaf. Varför står Nigeria kvar med fyra-fem man med fem kvar av ordinarie tid? Nog känns det som att både Elfenbenskusten och Nigeria borde kunnat gått vidare från respektive grupp med en mer frisläppt fotbollsfilosofi.

Frella:

Brasilien och Portugal skall gå vidare från deras grupp. Allt annat är orimligt.

mattias - 74: Jag håller inte Portugals lag som särskilt mycket bättre än Elfenbenskustens. Portugal är duktigt överskattade.

« · 1266108 · »