Fotboll

Grupper · 16790 inlägg · 42 ämnen

VM

Sv: VM
Någon mer än jag som tror att det här domarteamet dömt klart för turneringen? :)

Wayne Gresky: Kom tillbaka Martin Hansson, allt är förlåtet.

Omställningar var ordet.

Tyvärr kommer denna Tysklands-seger inte kännas helt rättvis oavsett hur många mål dom gör. För med 2-2 på tavlan i halvtid så hade spelet sett annorlunda ut.

Salle: Så kommer det att vara. Dock anser jag att det är rätt lag som går vidare.

Wayne Gresky: Håller med att rätt lag vann. Så jävla bra gjort utav Tyskarnas ungtuppar

Redigerad kommentar

aah kärleken för tyskland växer för varje dag som går

65selander:

Har united värvat Muller? I så fall har dom gjort en kanonvärvning..

Blizzard:

SUCK !

Salle:

Det är ganska mycket som är oklart i England. Varje gång de får bollen ser de vilsna ut och vet inte vad det ska göra. Ingen beslutsamhet och inga egna initiativ. Periodvis hittar de ett momentum, men de faller till slut tillbaks i någon sorts trans där de knappt vet vilken sport de sysslar med. Till skillnad från tyskarna som ser möjligheter istället för omöjligheter när de får bollen.

hade jag varit Capello hade jag blivit så jävla sur att jag försökt banka in vett i dom med en jävla spikklubba..

Hade Lampards mål godkänts hade kanske England fått förlängning. Dom var på väg in i matchen efter 2 -1 målet av Upson. Och vad fan har hänt med Rooney?

mattias - 74: In med Roy Hodgson, låt honom slippa Liverpool.

T T: Alltså, jag bara garvar åt Englands "otur" i mästerskapssammanhang. Varför behöver de alltid ha en anledning till varför de aldrig når längre än till kvarstfinal än otur på straffar eller andra saker än att de faktiskt inte är bättre än såhär? Den engelska ligan håller den höga nivå den gör tack vare importspelarna, inte p.g.a de inhemska spelarnas klass. Att man sedan är sämst när det verkligen gäller gör ju det hela bara än roligare.

Redigerad kommentar

mattias - 74: Tror inget kunnat hjälpa England. Tyskarna hade bara lagt in högsta växeln igen. Capello misslyckas precis som alla andra pga feghet. Vad gör Gerrard och Barry på planen egentligen? Med ett vettigt kantspel hade kanske detta sett annorlunda ut då Tyskarnas offensiv lämnar rätt rejäla luckor just på kanterna. Nu hade man istället Barry/Gerrard som sökte sig inåt i banan varje gång. Ska man spela 4-4-2 eller 4-2-3-1 är det väl rätt grundläggande att man har yttrar. Men Capello är precis som sina föregångare för feg för att bänka någon given stjärna.

Man märker skillnad när det är Tyskland - England och Argentina - Mexiko. Då var det sång och tutorna blev överröstade, nu är tutjävlarna tillbaka till max igen -.-

Heja domarna, nytt skandaldomslut. En solklar offside, ändå mål.

Här avlöser domarmisstagen varandra, hade vi två offside och en foul på Argentinas 1-0?

Poffa:
Fan vad less jag börjar bli på alla felbedömda mål och alla släppta offsidemål!
Fotbollen måste utveckla sig, in med målkameror, öka antalet linjemän, GÖR NÅGOT! herregud 2010 i ett VM och felaktiga mål avlöser varandra på löpanda band! Härligt FIFA.

Poffa: Det där är mycket sämre än att inte hinna se om en boll är över linjen. Och konferensen efteråt, vad var meningen med den?

Blizzard:

Jag tycker man kan ge Martin Hansson chansen. Sämre kan det väl inte bli :)

"Det är bråk utanför bild men det får vi återkomma till". Ja, givetvis måste reklamen rulla på som bestämt...

Poffa: Kommer vi få se några assisterande domare i kvartsfinalen eller blir alla petade efter dagens alla felbeslut?

T T: Såg man på tv4play fick man se men ingen visste nåt ändå.

Skapligt skott av Tevez.

Tyvärr kommer alla roliga bilder från denna kväll att överskuggas av de domarmisstag som gjorts. De största rubrikerna kommer inte spegla Tevez skott, Kloses tåspets eller Upsons fantastiska häng i luften. Nej, de stora, feta, mörka rubrikerna kommer innehålla ord som skandal, stöld, slagsmål och fiasko.

En dag som kunnat vara den moderna fotbollens klang och jubelföreställning blev istället en dag där fotbollen hamnade i rännstenen. Bespottad och hånad, istället för bejublad och älskad.

Vuvuzelorna förstörde inte fotbollsfesten 2010 för mig, det var den här dagens bedrövliga domslut som förvandlade festen till medioker TV-underhållning.

Blizzard: Det här med missade offsider har jag en liten fundering runt. Kan det helt enkelt vara så att tutjävlarna överröstar tillslagen för linjedomarna?

Ja, det finns ju inget mer rättvist än ett felaktigt mål.

Blizzard: Skulle vilja citera Glenn Hysen: "Det här är k*ken."

Dream Team: Med den logiken så är det väl knappast någon mening att ett lag som t.ex. Sverige ens ställer upp i något kval framöver. Det finns ingen tvekan om att England har spelare som är tillräckligt bra att nå åtminstone en bit längre i ett VM, problemet är snarare att de har väldigt svårt att dra åt samma håll, något som exempelvis Sverige är betydligt bättre på.

Ang. England igår så kan man väl säga att "what comes around goes around" med tanke på flytet när man blev Världsmästare-66 mot Tyskland. :)

Hahl Bundy: Men rimligtvis borde Tyskland ännu ligga på karmats minusskala.

Pätr:

vad tror vi om Brassarna - Chile.. Jag tror på en tuff match med många kort och 2 offensiva lag... 3 - 1 till BRA?

Poffa:

Engelsmännen må vara dåliga på att spela fotboll men Webb gör iaf den bästa domarinsatsen hittills i 1:a halvlek mellan Brasilien - Chile..

mattias - 74: Å jag verkar dålig på att tippa :) Brasilien och Argentina som floppar, nja Eng-Spa i final..

renen: Sepp Bladder pratar målkameror, än är inte undrens tid över.

Lumber Jack:

han har bett England om ursäkt... Kors i taket..

mattias - 74: Målkameror är orättvist, men att be om ursäkt ett par dagar efter matchen de är rättvist de.... :)

Blizzard:

Solklar straff för Japanerna i slutet när Försvararen i det paraguayanska laget hoppar upp och armbågar Japanen i straffområdet i huvudet men domaren friar..

Portugal-Spanien

Tips: 3-1

70 Rodrigues:

1 - 3

mattias - 74: Sluta med rökat ;-)

70 Rodrigues: Om det är någon som ska sluta blaze så är det Staffan Lindeborg, klockan står på 114 minuter han sitter och upprepar flera gånger och är bombsäker på att det bara är en minut kvar :P 90+15+15 var inte 115min senast jag kolla :)

70 Rodrigues:

Den dagen Ronaldo slutar med Hårvax :)

Nu blire att hålla på Spanien orkar inte se på Paraguay - Cry cry Ronaldo aka Portugal i kvarten.

Blizzard:

Tror Spanien vinner komfortabelt , man har världsspelare på varje position och mittfältet är nog det bästa som ett spanskt lag nånsin haft... 3 - 1 som sagt till Spanien.

mattias - 74: Tror det blir riktig jämn kamo-. tror på 2-1 seger för Spanien, Torres sista målet... Snart får man snart se Ronaldo ligga och grina som vanligt...

Projta:

Ronaldo skulle ha haft ett par frispakrkar med sig men domaren väljer att fria, undrar varför?

mattias - 74: ja som sagt undrar varför =) , Tycker domaren har sköt sig strålande hittils, lite si så där med matchen än

Projta:

Han sätter sig själv i denna situation med tanke på hans spelstil... Torres är inte i form men han avgör i 78:e.

mattias - 74: Lite små knivig situation för torres nu med tanke på att han ska fixa mål i 78:e ;-)

« · 1266737 · »