Redigerad kommentar
Salle:
Det är ganska mycket som är oklart i England. Varje gång de får bollen ser de vilsna ut och vet inte vad det ska göra. Ingen beslutsamhet och inga egna initiativ. Periodvis hittar de ett momentum, men de faller till slut tillbaks i någon sorts trans där de knappt vet vilken sport de sysslar med. Till skillnad från tyskarna som ser möjligheter istället för omöjligheter när de får bollen.
hade jag varit Capello hade jag blivit så jävla sur att jag försökt banka in vett i dom med en jävla spikklubba..
Hade Lampards mål godkänts hade kanske England fått förlängning. Dom var på väg in i matchen efter 2 -1 målet av Upson. Och vad fan har hänt med Rooney?
Redigerad kommentar
Poffa:
Året är 2010 och i ett fotbolls VM kan man fortfarande inte använda Tv - bilder för att skapa en rättvis bedömning om det är mål eller inte. Alla utom domaren såg Englands 2 - 2. Vilken jävla skandal FY FAN
Redigerad kommentar
Frisco: Nu skall jag sticka ut hakan rejält inför hatmötet klockan 16. Det finns en del saker som talar för England idag trots allt.
1. England gillar inte att föra matcherna i lågt tempo vilket vi såg i gruppspelet. Det passar lag som Spanien mm mycket bättre. Nu kommer dock England ställas mot ett offensivt Tyskland fullt av unga naiva spelare som älskar att anfalla. Det kommer passa England perfekt och man kan spela på kontring och med snabba omställningar. Julafton för Rooney och Defoe?
2. Erfarenhet är en annan sak som talar för England. Laget är fullt av Premier League-spelare som vet vilket oerhört viktigt möte det här är. Spelare som Terry, Lampard, Gerrard mm kommer inte vika ner sig och de klarar att hantera den press ett sådant här möte innebär. Gör de mer oprövade tyskarna det?
Vad tror Selander ? :)
Jag tippar Englandsseger med 3 - 1 Kalla mig gärna Naiv...:)
Redigerad kommentar
Dream Team:
Ghana på väg mot kvarten just nu. USA är inte ofarliga alls.. Kommer kanske en kvittering inom kort.
Metal Guru:
Finns väl en hel del rivalitet mellan Chile och Brasilien om jag inte missminner mig. I Eftermiddag tar nog Sydkoreas VM saga slut. Uruguay vinner med 2 - 0
Metal Guru: Jo och Quagliarella förtjänade sitt gula för det. Slovakiske målvakten skulle däremot fått det röda för knytnäven. Det räcker ju trots allt med att måtta spark eller slag för att det ska vara rött.
Skönt att Danmark är ute. Skandinavisk fotboll är fan inte vacker.
Lumber Jack:
Jag tycker man borde införa världsdels VM.Det bästa laget från varje världsdel möter varandra i en serie där dom 2 bästa spelar final :)
Redigerad kommentar
Metal Guru:
Det märks att Hussfeldt är Italienvän. han sa om den Slovakiska målvakten att " jag undrar om han spelat teater hela matchen " vad har Italienarna sysslat med i flera år undrar jag...
Frisco:
1) Italien gör mål.
2) Slovakiens målvakt går in i buren för att hämta bollen.
3) Gör det inte tillräckligt snabbt tycker italienarna.
4) Först en, sedan en annan trycker in målvaken längst in i hörnet i nätet, det ser ut som ett regelrätt överfall.
5) I denna palaver trycker/slår målvakten upp en knuten näve mot ena italiernarens ansikte.
6) Folk ylar på direkt slovakiskt rött kort.
Var någonstans finns vett och sans här?
Dessutom säger jag 'mot'.
Jag tror nämligen inte målvakten träffade. Slovaken som kom bakom drar nämligen bort italienaren därifrån, kanske lite bryskt - men ändå.