Fotboll

Grupper · 16779 inlägg · 42 ämnen

VM

« · 1265961 · » Till forumet

Sv: VM

Blizzard:

Sydafrika - Uruguay 0 - 2

Kommentera

mattias - 74: GIF Sundsvall har också spelat med VM-bollen hela våren. Finns inget som hindrat någon nation från att göra det. Att skylla på en jävla boll när man tjänar 1 mkr i veckan är rätt ynkligt.
Kommentera

mattias - 74: Forlán fick igen käften på Sydafrikanerna i flera sekunder. Härliga tider!
Kommentera

Frella:

jaså? Bollen beteer sig tydligen jävligt konstigt enligt spelarna och ledarna.. vad beror det på?

Snyggt mål av Forlan f.ö

Kommentera

Frella: De som tjänar dåligt får dom klaga på bollen då..Bara för att man har som du säger 1mkr i veckan så får man inte ha åsikter om bollen.

Ja ingen har hindrat ligorna, men stora ligor som ex; premier league kanske inte vill ha en skitboll en hel säsong just för att den SÄNKER kvalliten på fotbollen. Finns inga blåbärs nationer i VM längre, men knappt någon kan behärska bolljäveln....

Skulle man göra om pucken i hockey till glasfiber och mjukplast innan OS, tror du ES vill lira med den då, nej dom tar en puck som funkar och går att använda.

Denna boll är ett skämt, och att dom alltid ska byta är sjukt irriterande!
Kommentera

Blizzard: Ja, men en liten skitliga som Bundesliga riskerar säkert gladeligen sin internationella status genom att spela med en badboll eller vad ni verkar vilja ha det till.

Det har gnällts på bollen i var och vartannat mästerskap. Det handlar för fan om professionella elitidrottsmän som sagt tjänar osannolika summor pengar för att göra det de tycker är roligast i världen. Att då skylla på underlag, bollar och väder är inget annat än ett hån mot supportrarna. Shut the fuck up and play football.

Jag säger som Zlatan: "Det John Carew gör med en fotboll, gör jag med en apelsin"
Kommentera

scim: När man utövar sporter på så pass hög nivå, då gör små saker så otroligt mycket mer skillnad. Varför dra upp deras löner hela tiden, alla som tjänar bra ska alltså bara knipa käft och leva vidare, tycker inte det rimmar rätt....

i rally, WRC och i F1 så har man diskuterat hjul så det stänker om de, dom tjänar grova pengar, så självklart skulle dom knipt käft och sett glada ut annars hånar dom bilmärkets fans och förarens fans...

Jag tycker inte fotbollspelarna hånar sina fans genom att klaga på bollen, jag tycker FIFA hånar fotbolls fanstaer för att slänga in denna boll. Är bollen dålig så ska det kritiseras, fansen vet vad deras idol och förebild kan göra, så kommer dom till VM och för typ NADA uträttat om inte spelaren då berättar att bollen är kass, vad ska hans fans tro då....

Ja dom kan "Shut the fuck up and play football." Men ja likså andra vill se fotboll med kvalite och just nu är den inte på VM nivå alla gånger, hade inte skadat om bollarna kom under/på ribban lite oftare än 1 gång på 100....

Ja det gnälls ofta på bollarna men det ä inte lika ofta alla är överens och att det syns såhär tydligt, vinnande lag klagar också på bollen, den är inte världsklass, men vi spelar ett världsmästerskap!!
Kommentera

scim: fast i ärlighetens namn tycker jag mest att det är diverse folk utanför banan som har gnällt, samt en och annan målvakt. Har inte hört speciellt många utespelare gnälla på bollen.

Sedan är det väl för övrigt också så att de stora ligorna är sponsrade av olika tillverkare, där exempelvis Premier League har avtal med Nike och alltså inte hade kunnat spela med Adidas-bollen även om de hade velat - och såvitt jag förstår det hela är Bundesliga sponsrade av Adidas.

Kommentera

Blizzard: Bollen i sig är det knappast något fel på. Vad jag vet har det klagats inför varje mästerskap att bollen beter sig konstigt. Då tror jag mer på teorin att bollen svävar pga den höga höjden men det hade troligen förra VM-bollen gjort också.

Visst kanske det är fel att säga att bara för att man tjänar en mkr i veckan så ska man kunna lira med denna "badboll", å andra sidan, tränar man sju dagar i veckan bör man kunna hantera alla sorters bollar.

VMs största problem är att inget lag vill vinna utan är mer rädda att förlora.

Kommentera

mattias - 74: ditt 0-2 på Uruguay verkar mer exakt än ditt tips att spanien skulle göra 4-5mål ;-)
Kommentera

Jaha. Uruguay vann med 0-3.
Kommentera

Frella: Höga höjden?
VM-städerna Durban, Port Elizabeth och Durban ligger vid havet och även där har det ältats om bollens (o)egenskaper.
Kommentera

Blizzard:

Man kan inte ha rätt jämt :)

bafana bafana har nog gjort sitt i VM .

Kan inte släppa den där jävla bollen..

Titta på Brasiliens bollvirtuoser alla dessa bollvirtuoser har plötsligt blivit ovän med bollen. De går och tar sig för huvudet och tror inte det är sant att de gör de missar de gör just nu med denna badboll.

Det här måste vara en av världens sämsta bollar någonsin, helt otroligt dålig boll.

Tack Adidas och tack FIFA, era varumärken är nu på väg att skada sig själva riktigt ordentligt.

Vore jag Adidas så hade jag avskedat bolldesignern på studs :-)

Kommentera

De får sluta gnälla på bollen. Har de inte använt bollen någonting sedan de fick den så är det respektive förbunds fel ;-)
Super Deutschland vs Serbia 1330 på fredag, då skall vi se om laget håller.
Kommentera

65selander: En boll skall väl för hundra gubbar ha en rejäl söm.

www.stockholmbk.se/artiklar/foton/gammal%20fotboll.jpg
Kommentera

mattias - 74: Du som verkar spelat mycket med den nya bollen, vad är bristerna enligt dig?
Kommentera

NuMo: Hahaha, skojare där.
Kommentera

Salle: Har inte kollat upp det mer ingående än att mer tro på den linjen än att det är bollen det är fel på. Vi spelar själva med bollen och har inte sett några problem förutom att den är väldigt lätt. Men träffar man bollen riktigt så är det väl ingen skillnad på hur denna drar iväg och t ex EM-bollen.

Jag tror kritiken mot bollen kommer upphöra nu när andra omgången börjar och vissa lag måste gå framåt för att gå vidare ur gruppen.

Visst hade man kortare uppehåll förut mellan seriespel och VM?

Kommentera

När han ser sitt fjortonde VM-slutspel kapitulerar Björn Ranelid för Tyskland.

Jag gör motsvarande för mitt hataland. I "alla tider" har Argentina fuskat och dopat sig i tennis och fotboll. Nu spelar de skönt. Elegant. Skönspelet och chansskapandet fanns mot Nigeria; idag kommer effektiviteten mot Korea. Tack, Team D.A. Maradona!
Många bra spelare har de också. Inte bara Maxi Rodriguez, utan också Nära Rodriguez, Supermarket Rodriguez, Kvantum Rodriguez och Carlos TV-spel.
Kommentera

målkalas just nu :) Och sjukt snyggt 4-1 mål, hatten av!
Kommentera

Blizzard: Bra spel av Argentina, bäst efter Tyskland hittills.
Kommentera

Hence:

Heja Nigeria... maken till korkad utvisning har jag inte skådat.

Kommentera

Någon som vet varför Benzema inte är med i Frankrikes lag?
Kommentera

Kommentatorerna hävdar att det är offside på Mexicos mål. Men är det verkligen det? Jag vill nog se 10 repriser till innan jag är så säker som kommentatorerna är.
Kommentera

Poffa: De hade en stillbild som sa 47 cm.
Kommentera

Poffa: Har bara sett en repris, men nog såg det ut som offside alltid. Tycker linjemännen hållit rätt låg klass än så länge.
Kommentera

scim: Kvittar för mig så länge Frankrike loosar. 2-0 till Mexico :-)
Kommentera

65selander:

undrar om inte Domenech gjort sin sista match. Offside är det, inte med mycket men som sagt tydlig offside

Kommentera

mattias - 74: Han får ju inte kicken mitt i ett VM med en match kvar av kontraktet.
Kommentera

spud:

Jag menade naturligtvis att han får sparken efter Vm... My bad

Kommentera

mattias - 74: Det är ju redan klart att han slutar efter detta så varför skulle man ge han sparken dessutom? För att förnedra honom lite extra?
Kommentera

mattias - 74: Ja det var klart innan Vm att detta är hans sista framträdande, fasen vad färglösa fransoserna är.
Kommentera

renen:

Ok det kände jag inte till. Ja vet bara att många inte gillar honom och vill se honom borde från landslaget för längesedan men nu får dom som dom vill då.

Kommentera

Kändes som att VM mullrade igång lite igår. Tydligen kunde det göras rätt vackra mål också trots spel med liten badboll.

Kommentera

Dream Team: Det där nämndes ju redan matchdagen att de saknades. Inget nytt bortsett från den utlysta presskonferensen i den artikeln.
Kommentera

Wayne Gresky: Okej. Nu har jag inte följt Nordkoreas vedermödor så noggrannt, det är nog skälet till varför jag inte kände till detta.
Kommentera

En spansk clown förstörde det som hade kunnat bli dagens främsta bolluppvisning. En nivå som hör hemma på pojklagsnivå där alla tacklingar renderade i en ostskiva. Men med den fotboll Tyskland presterar med en man mindre i nästan 70 minuter ger nog en hint om att det laget bör kunna nå minst en semifinal.
Kommentera

Frella: Håller med, imponerande spel med en man mindre, särskillt då en av dom bättre blev utvisad.
Kommentera

Frella: Japp. Tyskarna är det lag som har imponerat mest på mig iaf. De har ett betydligt roligare spel att titta på än vad de gjort sig kända för.

Kommentera

Frella: Så här ser en liten badboll ut.
Kommentera

Frisco:

England krånglar sig vidare ändå till slut. Men det ser ut som det är det mentala som är den svåraste utmaningen för engelsmännen. Vad har hänt med roooney? Han är inte alls att känna igen...

Kommentera

mattias - 74: Tyvärr blir det väl så att England krånglar sig vidare.
I don´t like!
Kommentera

Hahl Bundy:

Hoppas dom kan prestera betydligt bättre eller man kan ju det.. Man undrar ju vart totalfotbollen från kvalet tog vägen?

Kommentera

mattias - 74: Fan vad trött jag är på "Gnäll" Strömberg.
gnäller fan på allt och alla och pratar konstant
Kommentera

Matchen mellan Kamerun och Danmark var iaf riktig rolig att titta på. Äntligen, skulle man kunna säga.

Kommentera

Hälge: Äntligen? Har du missat Argentina - Sydkorea, Tyskland - Serbien, Mexiko - Frankrike och USA - Slovenien? Tycker det varit bra spel i nästan samtliga matcher i andra omgången. Förutom dyngEngland då.
Kommentera

Frella: Fast den här matchen var bra mycket roligare än de du nämner. I alla fall i mina ögon.
Kommentera

Frella: "med den fotboll Tyskland presterar med en man mindre mot Serbien".

Bah! :-( Ingenting i spel tio mot elva jämfört med vad BP gjorde mot Gefle 25/4, Kalmar mot Gefle 2/5 och Helsingborg mot Gefle 10/5. :-@
Kommentera

Poffa: Tycke och smak är ofta väldigt olika, skulle man kunna säga.
Kommentera

« · 1265961 · »