Frella:
jaså? Bollen beteer sig tydligen jävligt konstigt enligt spelarna och ledarna.. vad beror det på?
Snyggt mål av Forlan f.ö
scim: fast i ärlighetens namn tycker jag mest att det är diverse folk utanför banan som har gnällt, samt en och annan målvakt. Har inte hört speciellt många utespelare gnälla på bollen.
Sedan är det väl för övrigt också så att de stora ligorna är sponsrade av olika tillverkare, där exempelvis Premier League har avtal med Nike och alltså inte hade kunnat spela med Adidas-bollen även om de hade velat - och såvitt jag förstår det hela är Bundesliga sponsrade av Adidas.
Blizzard: Bollen i sig är det knappast något fel på. Vad jag vet har det klagats inför varje mästerskap att bollen beter sig konstigt. Då tror jag mer på teorin att bollen svävar pga den höga höjden men det hade troligen förra VM-bollen gjort också.
Visst kanske det är fel att säga att bara för att man tjänar en mkr i veckan så ska man kunna lira med denna "badboll", å andra sidan, tränar man sju dagar i veckan bör man kunna hantera alla sorters bollar.
VMs största problem är att inget lag vill vinna utan är mer rädda att förlora.
Blizzard:
Man kan inte ha rätt jämt :)
bafana bafana har nog gjort sitt i VM .
Kan inte släppa den där jävla bollen..
Titta på Brasiliens bollvirtuoser alla dessa bollvirtuoser har plötsligt blivit ovän med bollen. De går och tar sig för huvudet och tror inte det är sant att de gör de missar de gör just nu med denna badboll.
Det här måste vara en av världens sämsta bollar någonsin, helt otroligt dålig boll.
Tack Adidas och tack FIFA, era varumärken är nu på väg att skada sig själva riktigt ordentligt.
Vore jag Adidas så hade jag avskedat bolldesignern på studs :-)
Salle: Har inte kollat upp det mer ingående än att mer tro på den linjen än att det är bollen det är fel på. Vi spelar själva med bollen och har inte sett några problem förutom att den är väldigt lätt. Men träffar man bollen riktigt så är det väl ingen skillnad på hur denna drar iväg och t ex EM-bollen.
Jag tror kritiken mot bollen kommer upphöra nu när andra omgången börjar och vissa lag måste gå framåt för att gå vidare ur gruppen.
Visst hade man kortare uppehåll förut mellan seriespel och VM?
65selander:
undrar om inte Domenech gjort sin sista match. Offside är det, inte med mycket men som sagt tydlig offside
renen:
Ok det kände jag inte till. Ja vet bara att många inte gillar honom och vill se honom borde från landslaget för längesedan men nu får dom som dom vill då.
Kändes som att VM mullrade igång lite igår. Tydligen kunde det göras rätt vackra mål också trots spel med liten badboll.
Frella: Japp. Tyskarna är det lag som har imponerat mest på mig iaf. De har ett betydligt roligare spel att titta på än vad de gjort sig kända för.
Frisco:
England krånglar sig vidare ändå till slut. Men det ser ut som det är det mentala som är den svåraste utmaningen för engelsmännen. Vad har hänt med roooney? Han är inte alls att känna igen...
Hahl Bundy:
Hoppas dom kan prestera betydligt bättre eller man kan ju det.. Man undrar ju vart totalfotbollen från kvalet tog vägen?
Matchen mellan Kamerun och Danmark var iaf riktig rolig att titta på. Äntligen, skulle man kunna säga.
Blizzard:
Sydafrika - Uruguay 0 - 2