Fotboll

16693 inlägg · 42 ämnen

VM-kval

« · 1147935 · » Till forumet

Sv: VM-kval
Bissett19: Jag ber om ursäkt att jag lurade dig. Båda lagen träningskampar in för onsdagens VM-kval då England möter Ukraina. Slovakien har Tjeckien i sitt VM-kval på onsdag.
Kommentera

Poffa:

Fasiken jag som trodde det var VM-kval,men det var ju bara en sketen Landskamp:(
Kommentera

Poffa: "England expects that every man will do his duty"
Kommentera

Och i London regnar det så in åt svärord. England tar emot Slovakien på Wembley och det kommer bli ett sjöslag, som det verkar.

Kommentera

Bissett19:

Bra att Majstorovic spelar istället för P Hansson.
Kommentera

Startelvan har läckt ut,får väl se om den stämmer,men enligt expressen är det följande startelva:

Målvakt: Andreas Isaksson
Backlinje (från höger): Mikael Nilsson, Olof Mellberg, Daniel Majstorovic, Adam Johansson.
Mittfältet (från höger): Rasmus Elm, Anders Svensson, Kim Källström, Samuel Holmén.
Anfallare: Johan Elmander, Henrik Larsson.

Isf blir det till för Adam Johansson och Holmén att försöka få ner farten på Ronaldo.

Kommentera

De som redan nu är i truppen måste självdö innan någon ny släpps fram, så någon Goitom eller Nannskog i startelvan får vackert vänta.
Kommentera

Landskamp på Lördag mot Portugal !

Vad anser ni om truppen.

Personligen hade väl Henok Goitom kunnat få chansen med tanke på sin form i Valladolid.

mattias - 74 @ Uppsala
Kommentera

T T: inte jag i alla fall, och ändå var jag inne på ticnet.se och uppdaterade sidan från innan den öppnade tills jag fick en köplats. Jag fick beskedet "mindre än 15 minuters väntetid" och sedan gick det snabbt ner till "mindre än 1 minut" och jag var redo att boka tre biljetter. Då får jag upp "tekniskt fel, var god försök senare" så det vara bara att försöka igen. Efter ett par minuter får jag en ny köplats och "mindre än 5 minuters väntetid". Det var bara det att det var "mindre än 5 minuter" i över 20 minuter, därefter blev det plötsligt "mindre än 15 minuter" i ungefär en kvart, därefter "mindre än 1 minut" i cirka tio minuter och när jag till sist, ca 10:20, kommer in möts jag av "evenemanget är fullt uppbokat just nu"... jag ger med andra ord inte särskilt mycket för ticnets kösystem.
Kommentera

Hahl Bundy: UT med lagerbäck och in med Svennis
Kommentera

Hahl Bundy: nä nu ska vi vara postiva. Tror att vi har en chans att snuva Portugal på en pinne på bortplan iallfall.
Kommentera

T T: Instämmer. Sparka Lagerbäck. Vi sjunker som en sten.
Kommentera

T T: har du tittat i tabellen för kvalgruppen och sett vad som händer om Sverige slår Danmark i den match vi har tillgodo på resten av lagen?
Kommentera

Nu ligger Sverige näst sist.

Sparka Lagerbäck.
Kommentera

Bissett19:

Deco och Maniche missar matchen mot Sverige. Deco har det ju snackas om tidigare att han eventuellt skulle missa matchen men nu är det också klart att maniche missar matchen.

Dock har portugal spelare som ronaldo, quaresma, pepe, nani och Boswinga i truppen, klar fördel Portugal ändå.
Kommentera

Bissett19: och Henke missar också matchen på lördag. Han är skadad men bra däremot är att Lagerbäck kallar in Petter andersson. Han tror jag kommer att bli nyttig på lördag. Ja det ska väl krävas ett mirakel om vi ska vinna på lördag med alla skador som vi har.
Kommentera

mattias - 74:

Deco är med,hela truppen:

Portugals trupp f A
Daniel Fernandes mv VfL Bochum -83 1
Eduardo mv SC Braga -82 -
Quim mv Benfica -75 29
Tonel b Sporting -80 1
Bruno Alves b FC Porto -81 13
Fernando Meira b Galatasaray -78 53
Bosingwa b Chelsea FC -82 14
Pepe b Real Madrid -83 10
Miguel b Valencia CF -80 49
Paulo Ferreira b Chelsea FC -79 52
Antunes b US Lecce -87 3
Deco mf Chelsea FC -77 59
Carlos Martins mf Benfica -82 5
João Moutinho mf Sporting -86 19
Maniche mf Atletico Madrid -77 49
Raul Meireles mf FC Porto -83 15
Cristiano Ronaldo fw Manchester United -85 58
Danny fw FC Zenit S:t Petersburg -83 2
Hugo Almeida fw Werder Bremen -84 14
Nani fw Manchester United -86 19
Nuno Gomes fw Benfica -76 74
Ricardo Quaresma fw FC Internazionale -83 23
Yannick fw Sporting -86 -
Kommentera

Frella:

Sverige bör väl ha en liten chans till poäng på lör. Deco och Carvahlo är väl borta för Portugiserna.
Kommentera

Frella:

Du har en poäng där.....:)
Kommentera

Bissett19: Frågan är om Deco och Ronaldo är med i Örebro ikväll =)
Kommentera

Frella:

DjupledsDanne är ju i högform.

Malmö FF     - Örebro       2 - 1 19:00
str D Andersson 11
D Andersson 22
;)
Kommentera

Frella:

Rydström ?? Du menar han som bloggar eller som Henke är bästa kompis med :-)
Kommentera

mattias - 74: Å andra sidan är alla Sveriges defensiva mittfältare bättre än Danne Andersson. Pontus Farnerud för att ta ett exempel. Fan jag skulle hellre ta Rydström nästan bara för att slippa sura uppstötningar så fort Danne är i "farten".
Kommentera

Bissett19:

Lindgren rankas som en av de bästa defensiva mittfältarna i Holland av experter och är då bättre än Sidledsdanne får vi hoppas :)

Då borde han självklart få plats i truppen. Har inte sett så mycket matcher med honom men de få jag sett från holländska ligan så har han varit hur bra som helst.
Kommentera

mattias - 74:

Kan du läsa Lagerbäcks tankar nu oxå.....
Kommentera

Frella:

För mig är det obegripligt att inte Lagerbäck har haft Rasmus Lindgren i tankarna när han tagit ut laget.
Kommentera

mattias - 74: Elmander med sin grymma inläggsfot är väl säkert given till höger i ett 4-4-2 förstås.
Kommentera

mattias - 74: tror att Lagerbäck är för feg för det tyvärr.
Kommentera

Frella:

Tror du verkligen Lagerbäck låter Sebastain Larsson starta ?
Kommentera

Mellberg skadad och missar kvalet, borde betyda 4-4-2 med största sannolikhet. Frågan är om de då vågar spela Safari istället för Nilsson som är fast i frysboxen i Grekland. Förmodligen inte.

Ska bli ytterst spännande att se hur man formerar mittfältet om det blir 4-4-2. Vågar Lagerbäck spela Kim som defensiv? Eller spelar man honom på en kant? Får Holmén chansen igen? Larsson bör vara tämligen given på någon pos när nu Chippen knappast går från start.

Framåt är allt sig likt.

Sedan måste man ju bara fråga sig varför man inte tar ut Jonas Olsson nu när Mellberg blev skadad. Ordinarie i PL smäller för mig lite högre än att vara det i Danmark. Dessutom är Max 31 år och knappast nåt för framtida turneringar.
Kommentera

Ngt för svenska landslaget att ta efter, helt klart....

Se länk.
Kommentera

Metal Guru:

Sannolikheten att albaninen vinner gruppen är väl lika stor som att Lasse Lagerbäck får sparken som förbundskapten
Kommentera

Dream Team:
Sverige och Danmark kan spela hur mycket oavgjort de vill, om Albanien vinner resten.
Go for it, Tyranian Tyrants!
Kommentera

Metal Guru: Du verkar missa den poäng jag hade. Sverige och Danmark spelade ju bort Italien från ett tidigare mästerskap genom att spela oavgjort i en för gruppen direkt avgörande match som du säkert kommer du säkert ihåg.
Kommentera

Dream Team:
Varför nämner du inte Portugal?
Kommentera

Metal Guru: Risken för detta med både Sverige och Danmark i samma grupp känns väl i det närmaste obefintlig.
Kommentera

Jag har kikat på VM-kvaltabellen.
Efter två omgångar är Albanien i topp. Lyckas de hålla ända fram blir det första gången de kvalificerar sig för ett VM-slutspel.

1 Albanien      2  1  1  0   3-0     4
2 Danmark      2  1  1  0   3-2     4
3 Sverige       2  1  1  0   2-1     4
4 Portugal      2  1  0  1   6-3     3
5 Ungern        2  0  1  1   1-2     1
6 Malta          2  0  0  2   0-7     0

Kommentera

Poffa:

Capello lär väl vara helgonförklarad efter 4 - 1 i Kroatien igår?

England har sannerligen fått en bra start i Vm kvalet.

Nu skall det bli skönt med lite Pl i helgen innan Sverige - Portugal den 11 Oktober.
Kommentera

Hahaha. Otroligt, Danmark tar ledningen med 3-2. Fyra mål på åtta-nio minuter.
Kommentera

Och så var det kvitterat igen. 3 mål på fem minuter, typ.
Kommentera

Danmark kvitterar och sedan får Portugal straff, som Deco sätter.

Kommentatorn på VS1 gnäller på domaren och anser att det är en "ytterst tveksam" straff. Själv tycker jag den är klockren. Danske backen manglar ju portugisen.
Kommentera

Frella: Man buar ALDRIG ut sitt eget lag.
Speciellt inte när laget håller på att spela in ett nytt system som man praktiserat i 1 match, den förra.
Och att kräva Lagerbäcks avgång av samma anledning är än mer korkat.
Man byggde inte Rom på en dag...
Tror att första halvleks tveksamma spel berodde mest på iver att praktisera det nya och då glömde man bort defensiven, som ändå är grunden till det hela.
Men det ordnade sig ju till slut och nu är alla nöjda, livet leker, Lagerbäck är kung, Expressen/Aftonbladet tävlar om superlativen osv osv.
Mao: intet nytt under solen... ;-)
Kommentera

Huge: För att laget klev högre upp i press och fick kontroll över matchen i andra halvlek och levererade också det som krävdes idag? Första halvlek förtjänades att buas ut. Allt spel genom sidleds och låg press som gjorde att Ungern fick trilla boll på oss på offensiv planhalva.
Kommentera

Poffa: Jäkla floskel du drog till med. "Zlatan, trots att han knappt syns, gör väldigt mycket för Sverige. Han drar på sig massor med bevakning och öppnar därmed ytor för övriga."

Vem vet. Kansk edet är det enda som Zlatan kommer att tillföra i framtiden. Hoppas att respekten för grabben fortsätter att öppna fantastiska ytor för de övriga spelarna. Något annat kan vi nog inte räkna med än på något år.
Kommentera

Poffa: Jo, även om Ungern har gett upp så syns det ju direkt när Rosenberg kommer in att respekten försvinner i Ungerns backlinje som vågar kliva högre upp än då Zlatan oroar.

Vågar man bara hålla kvar detta laget och peta D. Andersson så känns det ändå som att det finns något här. Att Danne skulle hänga med rappa Portugiser när han har svårt med Albaniens och Ungerns mittfältare borde tom våra goda förbundskaptener inse att det inte kommer hända.

Slutar bara Mellberg ta sådan bredd i trebackslinjen så öppnar han ju ytan för Nilsson i andraläget, tycker det fungerade bra på andra kanten där Hansson agerade mer mittback och Holmen fick mer yta på sin kant.

Det går tydligen inte göra apostrofer i IE-tab...
Kommentera

Bissett19: Undrar varför inte Råsundapubliken buade och krävde Lagerbäcks avgång efter slutsignalen?
Man gjorde ju det efter första halvlek...
Kommentera

Poffa:

Som egentligen skulle ha dömts bort,då Almeida är offside då han spelar fram Nani....
Kommentera

Frella: Jag håller med dig i din bedömning. Vill bara tillägga att Zlatan, trots att han knappt syns, gör väldigt mycket för Sverige. Han drar på sig massor med bevakning och öppnar därmed ytor för övriga.

Kolla bara hur han håller undan på andra målet. Det är han som gör så att ytan Holmén kommer i faktiskt är ledig.

Det negativa är att mycket av spelet byggs i backlinjen. Ingen av de tre mittbackarna är tillräckligt bra för detta och vi måste se till så att bollarna fram till anfallarna kommer från vårt mittfält.

Spelar vi som i första när vi möter Portugal kommer vi bli överkörda. De kommer springa åttor runt oss, framför allt på den yta som blir bakom yttermittfältarna.

Och där gjorde Portugal och Nani 1-0 mot Danmark.
Kommentera

Bra match av Kim, bägge Larssons samt Holmen. Godkänt för övriga utom sidleds-Danne som var Ungerns bästa spelare. Kan ingen leta upp kvarnen från Fargo och stoppa honom i den?
Kommentera

« · 1147935 · »