Fotboll

16693 inlägg · 42 ämnen

VM-kval

« · 1147935 · » Till forumet

Sv: VM-kval
Bissett19: Jag ber om ursäkt att jag lurade dig. Båda lagen träningskampar in för onsdagens VM-kval då England möter Ukraina. Slovakien har Tjeckien i sitt VM-kval på onsdag.
Kommentera

Bissett19: Tilläggas kan väl att England trots detta ställer upp med i princip ordinarie laguppställning.

Och England tar ledningen med 1-0 genom Heskey, på pass av Gerrard.

Kommentera

Poffa:

Hoppas på en fetskräll på Malta ikväll!
Kommentera

Bissett19: fyra innermittfältare i så fall om det där stämmer. Dessutom är väl Rasmus Elm vänsterfotad om jag inte minns fel.

Vad har Sebastian Larsson gjort Lagerbäck för ont?
Kommentera

LL: Adam Johansson? Var kom han ifrån?
Kommentera

LL:

Han är en talang. Sådana vill inte Lagerbäck ha i sitt Landslag. Sidleds Danne borde vara med !
Kommentera

LL:

Ja det kan man undra,Anders Svensson har ju dessutom varit skadad sen i höstas o gjorde väl sin första match(tränmatch)för några veckor sedan.
Men han är nog med för att han är inkörd i Lagerbäcks spelsystem känns det som....

Men ikväll kommer dem få jaga boll,Portugals innermittfältare Deco,Pepe o Maniche lär äga mycket boll.

Tippar 2-0!
Kommentera

mattias - 74: Sidleds Andersson är väl skadad? Annars har han varit given i truppen
Kommentera

renen:

Jag var ironisk !

Vill inte se honom i Landslaget, Goitom borde fått chansen med tanke på hans form i La Liga nu.
Kommentera

mattias - 74:

Istället för Henke eller Elmander då?
Kommentera

mattias - 74: Vet det, att du var ironisk :)
Kommentera

Bissett19: Varför inte, vad är det för form på Henke Och Elmander?
Kommentera

Nu kör vi!
Kommentera

Poffa: 2-0 till Portugiserna
Kommentera

65selander: Jag som trodde matchen visades live.
Kommentera

Poffa: Det du ser nu är eftersändning.. ;-)
Kommentera

65selander:

Vilka gjorde målen?
Kommentera

65selander: vilken minut kom målen i då.
Kommentera

ante08: Målen kom 37 och 48 båda målen gjorda av Danny.

Källström utvisades i 74'e p g a felaktigt spelarutseende

Kommentera

65selander:

Själv tror jag att Fernando Gomez återigen sänker oss....;)
Kommentera

Bissett19: Dont mention him, I was there!!!
Kommentera

sylf: Vilken av gångerna?
Kommentera

Bissett19:

Sveriges spel verkar bygga på illa addresserade luftpastejer på forwards som är chanslösa eftersom de inte har något understöd. Elmander känns som en gammal Volvo duett bland små Ferraris.

Joahansson i försvaret. Ut med karln innan det är för sent.

Kim är tyngre i gumpen än någonsin.

Det ser alltså bra ut. Vi vinner.
Kommentera

Poffa:

Ujuj vilken brytning av Mellberg i straffområdet när Ronaldo var på väg att rinna igenom,jag fick vibbar från Hyséns match på Wembley -88!
Kommentera

Bissett19: Den brytningen håller högsta klass. Mellberg och Majstorovic har varit brymt bra så här långt.
Kommentera

Poffa: grymt bra, ska det stå.
Kommentera

Poffa: De måste byta ut Svensson, 3 pass 3 fel !
Kommentera

Poffa: Vi får lov att ha tur i den här matchen och antagligen måste vi ha någon hjälte i Hysénklass för att ta poäng.

Källströms sista indianarpass höll verkligen på att straffa sig. Inte nog med att han får Cykloperna ur den grekiska mytologin att verka som bergsgetter, han visar sig ha lika dålig split vision också.
Kommentera

En helt okej första halvlek från Sverige. Mittförsvaret spelar riktigt, riktigt bra och gör i princip allt rätt. Majstorovic är Sveriges bäste spelare så här långt.

Mittfältet slår, precis som NuMo sa, för mycket luftpastejer upp mot två isolerade anfallare som har svårt att få kontroll på bollen. Och Kongo-Kim har otroligt svårt med passningsspelet. Han duttar för mycket istället för att slå till bollen med akuratess.

Jag är mer än nöjd om vi har oavgjort efter full tid.

Kommentera

Poffa:

Synd att Elmander har en gipsfot,annars hade vi haft 1-0,underbart inlägg av Elm!!
Kommentera

Bissett19: Det är väl gipshuvud han har, för det är första touchen som suger hästpung.
Kommentera

Poffa:

Gipshuvud förståss.
Kommentera

Poffa:

Nu börjar det osa katt nere hos Isaksson.

Håll iiiiiiii nu!!
Kommentera

Bissett19: Helt rätt läge att göra mål i, känns det som. 0-1 vore en skaplig kalldusch.
Kommentera

Bissett19: Fan. 95% av svenskarnas passningar över fem meter går ju åt helvete. Man sitter ju och är generad samtidigt som man hoppas att vi plötsligt får ett friläge och ett mål som avgör matchen.
Kommentera

Poffa: Hahaha! Källström gjorde sin bästa prestation hitlills när han som ensam i muren kastade sig i vägen för Ronalds frispark. Det var nog viktigt.

Strax efter får Ronaldo frispark bara för att han egentligen fortfarande behöver gåstol.

Pinsamt med alla dessa filmningar.
Kommentera

NuMo: Vad det gäller Källström tänker vi väldigt lika. Jag sa högt för mig själv "Äntligen gjorde du någon nytta".

Nu är det farligt frisparksläge. Attans!

Kommentera

Nu smäller det. Tack Adam.
Kommentera

NuMo:

Tack Ronaldo,puuh!!

Apropå Kim,ser han inte tyngre ut?
Kommentera

Poffa: Frisparkarna går med oss. Men nu hade vi tur. Vi har inte kompetensen att vinna det här matchen.
Kommentera

NuMo:

Och Varför ser Chippen ut som Johan Mjällby?
Kommentera

NuMo: Jag blir vansinnig på Källström. Alla har gapat om hans storhet och han har hyllats av diverse skribenter och förståsigpåare. Jag ser bara en långsam mittfältstank utan finess.
Kommentera

Bissett19: Därför att han egentligen är en fjant. Nä, han passar att spela strandfotboll i Båstad.
Kommentera

En poäng. Det tackar vi mittlåset i backlinjen och Isaksson för.
Kommentera

Poffa:

Majstorovic gör sin bästa landskamp,klockren ikväll!!
En pinne är man meganöjd med,nu väntar Danmark på Nationaldagen!
Kommentera

Poffa: Majstorovic var matchens lirare, Mellberg mycket bra och Isaksson gjorde vad han skulle. Framåt så var det tunnare. Bra jobb av topparna i det defensiva spelet men de skapade inte mycket framåt. Elm tycker jag gjorde en klart godkänd insats. Mittfältet annars ganska svagt. Adam Johansson visade att han inte alls är van att spela på den här nivån. Tufft motstånd, men han var väldigt nära att kosta oss poängen. Vi är iaf kvar i matchen om VM-platsen.
Kommentera

Poffa: 0-0

Vi får vara otroligt nöjda med det. Det svenska spelet var helt ambitionslöst ur anfallsperspektiv.

Anders Svensson spelade i en Linderothroll och det gjorde han väl inte speciellt mycket sämre än förlagan. Tråkigt ändå att man måste använda kreativa krafter på sånt skit.

Kimmen var tyngre än någonsin. Väger han 99 kilo eller vad är det.

Adam Johansson gick bort sig otroligt mot "världens bästa" spelare några gånger. Andra spelare går bort sig tre meter när Ronaldo gör en kropsfint. Adam gick bort sig nästan tio. Jag vet inte om det är riktigt godkänt.

Mittbackarna spelar hur stabilt som helst, speciellt Majstorovic.

Larsson och Elmander. Ja, vi glömmer deras insats, vi tänkte ju ändå inte använda dem seriöst.

Elm. Det blev bättre när han fick gå in i mitten och Chippen tog kanten. Elm måste ha boll, det är en kreativ spelare som inte skall nöta kant.

Målvaktsspelet går inte att klaga på, trots att några inlägg blev farliga. Fast det var ofta såna här oskruvade segelbollar som går betydligt längre än vad man kan beräkna.

Ronaldo: Hade han varit en häst så hade man skjutit honom för länge sen. Han kan ju inte stå på benen.
Kommentera

NuMo:

En perfekt laginsats.
Hade Zlatan spelat så hade vi förlorat!
Kommentera

Bissett19:Ehhh Är du fuller ;-) Med Ibra så hade resultatet blivit 0-1.
Kommentera

Bissett19: Jag måste opponera mig där. Jag tycker ju att Zlatan är värdelös i landslaget, jämfört med vad man kan begära. Men den här matchen hade varit perfekt för honom. Han hade kunnat vila där uppe hela matchen och pekat, gnällt och haft sig hur mycket han hade velat. Kanske hade han avgjort matchen till vår fördel t.o.m.
Kommentera

« · 1147935 · »