Kommer du sakna Mikael Nilsson i landslaget?
Ja (14.2 %) | ![]() | |
Nej (85.8 %) | ![]() | |
![]() |
Et tu Brute:
Tänkte på en annan sak. Är inte risken stor attt det blir lite mycket " se och hör " / Hänt Extra över landslaget om Svennis tar över?
mattias - 74:
En rom hade väl varit idealet. Dra Europa runt och kolla in alla b-ligor :-)
Nja, jag tror ju inte att vi är ett dugg bättre än engelsmännen. Media slaktar en utländsk tränare direkt om resultaten uteblir.
Såg att det numera finns en tråd i ämnet, så har du något att tillägga på detta så kan vi ju ta det i den tråden.
Backe/Lennartsson är väl det vettigaste som kommit upp tycker jag. Fast då måste någon utverka fri lejd fram till åtminstone VM 2014. I dagsläget är det väl uppenbart att vi inte har material till VM 2010 och jag tror ju inte att någon ny tränarduo hinner få ihop något revolutionerande till EM 2012 heller.
Dessutom tror jag det blir ett jävla gatlopp för nästa förbundskapten. Hur som haver så har ju Lagerbäck och Söderberg satt nivån med 5 slutspel av 6 möjliga.
Det gäller nog att leverera med träskogänget omgående, annars lär ju inte omdömena vara nådiga.
LL: Ja, jag skall nog tillägga att detta är min drömtränare. Men som du säger har han knappast erfarenheten att driva ett fotbollslandslag på ett framgångsrikt sätt.
Poffa:
Svennis eller hamren samt Backe, fast Strömberg är intressant också som jag påtalat tidigare. Måste jag välja en så blir det Glenn S.
Jag tycker det är lite märkligt att så mycket skulle hänga på vem som är tränare för landslaget. Att det är ett stort problem.
Vi har nu gått till 5 stora mästerskapsslutspel på raken, samt missat det sjätte. Naturligtvis är det ett problem, att ett land som vanligtvis kvalar in, inte gör det längre.
Men handlar det inte mest om konkurrensen vi ställs inför? Håller det?
På hockeyspråk skulle jag gärna vilja se vilken tränare som gör ett habilt backpar av Ray Charles och Stewie Wonder? Om det nu inte blir så bra hjälper det då att byta tränare? Kanske skall vi byta tränare flera gånger, tills det sitter där för Charles och Wonder?
Detta var väl lite grovt tillyxat, men i mina ögon är det där som det stora problemet ligger för svensk fotboll. Sedan tycker jag inte alls att det är optimalt med en tränare som sitter alldeles för länge.
En ny röst då och då, ger säkert nya infallsvinklar och ny nödvändig energi, men det är ändå långt ifrån det största problemet vi brottas med om det skall bli några nya slutspel i framtiden.
Dax att stänga ner. Argentina-Peru är helt otroligt osannolikt. Peru kvitterade i 90'e minuten. Argentina gör 2-1 på tilläggstid
Tyvärr.
1-0 Portugal