Fotboll

16693 inlägg · 42 ämnen

VM-kval

« · 1148043 · » Till forumet

Sv: VM-kval
65selander: Hade det inte blivit 2-1? Den här matchen slutade ju 2-0.
Kommentera

65selander:

Med Zlatan hade anfallspelet säkert varit mera spetsigt,med Z hade säkert Sverige försökt spela lite mer offensivt o det hade förmodligen straffat sej i defensiven sas.
Sen gör Henke o Elmander hundjobb i defensiven,vilket inte är Zlatans adelsmärke.

Men mot Danmark på Råsunda blir han superviktig då vi måste vinna!!
Kommentera

Bissett19: Som alla vet så är ja inte direkt Ibra fan, men dock så saknas han på toppen
Kommentera

Bissett19:

Majstorovic var kung igår. Skönt att se att Lagerbäck släpper fram nya ansikten också.
Kommentera

NuMo:

" Ronaldo: Hade han varit en häst så hade man skjutit honom för länge sen. Han kan ju inte stå på benen."

Nej Ronaldos "jag vill ha straff/frispark" blick är oslagbar, grinunge

Spelare från Portugal är det svagaste högre makter har klarat att skapa för jorden, fan vad dom ska kasta sig varenda jävla gång dom får chansen. Domaren hade kunnat varnat halva det portugisiska laget igår.

Skönt med 1 poäng igår.
Kommentera

Det verkar vara en ganska allmän uppfattning att Sverige gjorde något slags stormatch i går och att Rasmus Elm skulle ha svarat för en drömdebut. Jag vet inte det jag, Portugal är långt ifrån så bra som många verkar tro. Låt mig påminna om att Portugal har förlorat mot Danmark på hemmaplan och de spelade 0-0 hemma även mot Albanien - samma Albanien som det ansågs vara ett jättefiasko att spela 0-0 mot på bortaplan för Sverige. Elm var helt ok men knappast sensationell, jag tror fortfarande att det hade varit bättre på alla sätt att spela Sebastian Larsson på högeryttern.

Nä, Sverige gjorde en helt ok match men absolut inget sensationellt.
Kommentera

Kom igen nu Albanien!!
Kommentera

Bissett19: Vi kan glömma hjälp från Albanien iaf... 2-0
Kommentera

65selander:

Ingen skräll direkt. Jag tror Sverige får det riktigt tufft den 6 Juni på Råsunda. Den där Larsen är het!
Kommentera

mattias - 74:

Honom ska nog svenska försvaret kunna ta hand om,bara att hoppas att fortsätter bli bänkad i Tolouse!
Kommentera

Bissett19: Försvarsmässigt är det svårt att vara orolig. Värre är det framåt med endast Zlatan som håller någon form av kvalitet. Henke bidrar väl mest med att applådera andras initiaiv nu mer och Elmander gör väl inte många glad nuförtiden.
Kommentera

mattias - 74:

Terry ser ut att bli matchvinnare för England,först nickade han fram till Crouch som nöp in 1-0.
Sen stötte han in 2-1 på en fin framspelning av Gerrard.

Inne på stopptid nu.

Kommentera

Bissett19:

Ja dom är obesegrade i sin grupp precis som Spanien!
Kommentera

mattias - 74Nu är det ju fler länder som är obesegrade än England o Spanien!!:
Kommentera

Bisset

Holland Danmark, sverige, Irland, Italien och Bulgarien är också länder som är obesegrade. SÅ :)
Kommentera

Bissett19: Vilken skräll..
Kommentera

Dream Team:

Skall vi våga gissa på att han tar över det svenska landslaget snart?
Kommentera

mattias - 74: Jag håller nog med Tomas Wernersson, Svennis är ingen landslagstränare fast han lyckades med England.
Blir nog någon klubb i England eller Sydeuropa.
Kommentera

Truppen till Danmark och Malta.

Målvakter: Eddie Gustafsson och Andreas Isaksson.

Backar:  Andreas Granqvist, Groningen
Petter Hansson, Rennes
Adam Johansson, IFK Göteborg
Daniel Majstorovic, AEK Aten
Olof Mellberg, Juventus
Mikael Nilsson,  Panathinaikos
Behrang Safari,  FC Basel
Oscar Wendt FC Kobenhavn

Mittfältare/Anfallare:

Henrik Larsson,  Helsingborgs IF
Sebastian Larsson,  Birmingham City FC
Anders Svensson, Elfsborg
Markus Rosenberg,  Werder Bremen
Christian Wilhelmsson,  Al-Hilal
Zlatan Ibrahimovic, Inter
Marcus Berg,  Groningen
Rasmus Elm,  Kalmar FF
Viktor Elm,  SC Heerenveen
Johan Elmander,  Bolton Wanderers FC
Daniel Andersson, Malmö FF
Samuel Holmén,  Bröndby IF
Kim Källström, Lyon

Kommentera

Bissett19: OM jag fick ändra något så skulle jag numera plocka bort ankleverpastejen Wilhelmsson, som blivit mer och mer playboyaktig i frisyren, men vekare och vekare ute på planen. In med superhete Hysén i stället. Han skulle kunna ta en vänstermittfältsposition med sin löpstyrka.
Kommentera

Bissett19: Kul med Daniel Andersson! Han känns som spännande.

Bara 2 målvakter med när en av dem är Isaksson.. scary.
Kommentera

spud: Vad Rosenberg gör i landslaget förstår jag inte. Har han inte bevisat femtioelva gånger att han inte duger?
Kommentera

NuMo:

Skall man gissa på att Henke Larsson spelar med Zlatan från start ?

Kommentera

Bissett19: Vad gör sidleds-Danne, Svensson, Rosenberg, Chippen, Isak, Mellberg, Nilsson i det här laget ? Skulle vi mot förmodan ta oss till RSA så kommer vi inte ha skuggan av en chans. Hälften av killarna hade sin peak för 7-8 år sen, många har fått otaliga chanser att visa upp sig och inte tagit den.

AVGÅ TÖNT!!!
Kommentera

mattias - 74: "Skall man gissa på att Henke Larsson spelar med Zlatan från start ?"

Mitt tips är att Slattan stannar hemma och drar lite i håret med strykjärnet, tatuerar sig lite mer, och Lagerbäck ringer in Roland Sandberg. Han var ju jävligt bra för 35 år sen.
Kommentera

mattias - 74: Något annat är nog inte att vänta. Själv tror jag att Marcus Berg är den som kommer att matas in som forward slutligen.
Kommentera

Bissett19:

Markus Rosenberg lämnar truppen !

Kommentera

mattias - 74: Känns inte som någon större katastrof, skulle gärna se Marcus Berg från start.
Kommentera

renen:

Ikväll gäller det. Full fart framåt, 3 - 0 Zlatan gör 2. Perfekt match för honom att få visa Barcelona att han är värd 800 mille :)

Kommentera

För er som fortfarande undrar , så här slutar matchen ikväll :

Sverige - Danmark

1 - 0

Mål Kim Källström ( 62 )
Kommentera

Andersson: SidledsDanne från start......Kul!

NOT!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

sylf: Hugget som stucket mellan han och grin-Anders. Jag hade gärna sett Seb Larsson. Men med Andersson får man ju iaf någon som alltid ligger rätt i position men inte bidrar till mycket mer heller. Men det räcker ju i den rollen.
Kommentera

sylf: Ja Lagerbäck är inte mannen att ändra/våga någonting, skulle gärna sett Marcus Berg istället för Henke med Zlatan.
Men i vilket fall som helst 2-0 till Sverige Zlatan och Kongo Kim nätar!
Kommentera

sylf: Otippat ? näe , han var ju bra på träning för 5 år sen .
Kommentera

Capello ser ut att få behålla jobbet 0 - 2 till britterna mot Kazhakstan. Barry gjorde 0 - 1 sedan gjorde heskey 0 - 2

Kommentera

Sparka bildproducenten tack...

Kommentera

Salle: Vad i helvete sysslar de med?
Kommentera

Salle:

Mer upprörande än Kims staffmiss.
Kommentera

T T: De håller bara vanlig Viasatstandard.
Kommentera

Bissett19: Skicka Kim till duschen, NU!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

sylf:

Han kan ta med sej Micke Nilsson.
Kommentera

Bissett19: Ja, vad dom kan göra med varann i duschen lämpar sig inte i tryck!
Sverige suger!
Kommentera

sylf:

Undrar varför inte Bentdner får varning för den där situationen . Engelsk ligaspelare + engelsk domare ?

Kommentera

Trots att man är luttrad så blir man fortfarande häpen när man ser en landslagsspelare missa som Mikael Nilsson gjorde.

Vad gäller straffen så känns det som att målvakten ofta tar billiga straffar. Förmodligen bara som jag inbillar mig.

Det pratas om bragdmedaljen till Söderling men han är chanslös nu. Den måste gå till bildproducenten som lyckades att missa en svensk straffspark i ett VM-kval på hemmaplan. En jättebragd.
Kommentera

mattias - 74: tja, varför får inte Zlatan rött kort när han sätter armbågen i nacken på Daniel Agger? Han fick inte ens gult för den.

Svaret är helt enkelt att det är Mike Riley som dömer. Det där med att se vad som händer på banan är inte hans starka sida.
Kommentera

T T:

Det man kommer minnas från denna match är helt klart Kims straffmiss och Micke Nilssons misslyckade klackförsök och Danmark gör 1-0.

Ser inga tendenser att vi ska vända detta?
Vad gör Lagerbäck?

Personligen skulle jag vilja ha in en djupledsgående forward,(Elmander),det känns som om Larsson/Ibrahimovic bara möter boll hela tiden.
Sen in med Bissen på mitten som är erkänt duktig på att sätta upp forward i lägen.
Kommentera

Bissett19: Marcus Berg!! Henke är 63 bast nu och har gjort sitt.
Kommentera

sylf: Henke "klapp klapp klapp" Henke "klapp klapp klapp"...
Kommentera

mikenomad: Ja, för 15 år sen...
Kommentera

« · 1148043 · »