Fotboll

16693 inlägg · 42 ämnen

VM-kval

« · 1163437 · » Till forumet

Sv: VM-kval
13 minuter kvar av matchen. Det ser tungt ut. 1-0 till danskarna.
Kommentera

Bara en dansk fylleidiot kan rädda oss nu. Och han är väl portad från de flesta arenorna så...

Bara att bryta ihop, rensa i (spelar- och ledar-)leden för att komma tillbaka till Brasilien-VM 2014.
Kommentera

Fifan !
Kommentera

JD: Äh, nu kom äntligen beviset på att Lagerbäcks dödgrävarfotboll inte funkar länge, och att Zlatan är en överreklamerad dåre
Kommentera

sylf:

dåre är han inte men han har svårt att lyckas i viktiga matcher i landslaget. Min sambo som inte gillar fotboll sa en intressant grej. " Man kan ju undra om de bryr sig som landslaget när de spelar i andra lag som de uppenbaligen lyckas bättre i "Ligger en del i det.

Kommentera

sylf: Det är ju ganska svårt för zlatan att uträtta nått när inga av hans medspelare kan slå en vettig passning.Det är ju bara Zlatan som kan spela fotboll resten är ju bara betongfötter hela bunten.
Kommentera

Modoante:

Det är ju bara Zlatan som kan spela fotboll resten är ju bara betongfötter hela bunten.

Oja Majstorovic är väl kvällens kung i det svenska laget

Kommentera

mattias - 74: ok defensivt var det hyfsat förutom målet då.men så fort det ska slås en passning offensivt så var det ju noll känsla.
Kommentera

mattias - 74: Det där var nog det sämsta jag sett Sverige prestera. Någonsin. Zlatan Ibrahimovic, en av världens främsta offensiva spelare? Inte ikväll då, kanske. 

Pinsamt uselt!
Kommentera

mattias - 74: Om han nu är en av de bästa i världen så får han nog fan se till att visa det, göra de andra bra, typ Torbjörn Nilsson. Det här liknar ankskit!
Kommentera

Dream Team: En sak att göra 3 mål mot ett köpt Vatikanen eller Venedig, en annan sak att göra det mot Danmark, ManU eller liknande.
Kommentera

Bissett19:

I Sveriges fall så måste man börja fundera, många är över 30 och mätta på framgångar, kanske därför Lagerbäck får kritik hela tiden för sin laguttagning. Ingen Sebastiasn Larsson istället för sidledsdanne, ingen Marcus Berg istället för Henke Larsson m.m.

Kommentera

mattias - 74:

Jo en föryngring är ju helt klart på sin plats,men att dem INTE skulle bry sej när dem kommer till Landslaget är ju bara bullshit.

Det finn en positiv sak med att missa ett mästeskap och det är en chans att slussa in nya spelare.
Ut med isf:
Henke,D Andersson,Mellberg,Micke Nilsson...

Tycker Viktor Elm såg riktigt intressant ut när han kom in.
Kommentera

Henke skulle tydligen dykt upp hos Ola och Ola efter matchen,Wenström fick nöja sej med Bröderna Elm.
Och Wenström fällde några spydiga kommentarer ang det.
Men nu tycks Henke ha drabbats av en personlig tragedi inom familjen,därför dök han säkert inte upp.
Kommentera

Bollstudsar kan vara luriga men...
Kommentera

Många verkar gnälla över Zlatan, men vad faan ska han göra när de svenska uppspelen ska gå via dunderfloppen Kim "Klumpfoten" Källström? Varenda jävla gång som Anders Svensson har blivit uttagen i startelvan så har det gnällts över att Kim är bättre, att han aldrig får chansen osv...

Va faan, karln är ju så dålig så man får prickar. 2-3 gånger skulle han slå en 20-meters passning ut till en kantspringande spelare och istället för en boll efter marken så blev det ballongbollar som landade på tredje raden. Att han dessutom bränner en straff (vilket iofs ändå kan hända den bäste) och att han måste ha det sämsta löpsteget någon landslagsspelare någonsin haft får mig att fundera på vad han gör i landslaget.

Sebastian Larsson, Viktor och Rasmus Elm samt Alexander Farnerud måste ges chansen. NU!

Kommentera

ante08: trodde man skulle vakna upp och läsa att Lagerbäöck hade avgått men icke.
Kommentera

Poffa: Många gjorde förhoppningsvis sin sista landskamp igår nu när loppet för VM är kört mest troligt. Daniel Andersson fick se Vikto Elm prestera mer på 1½ minut än vad han gjort på hela tiden han var inne. Henke Larsson ligger fortfarande rätt men är på tok för seg på gamla dar för att han ska kunna utnyttja det som förr. Mikael Nilsson gör sällan misstag men för att vara ytterback är han äckligt defensiv. Seb Larsson hade mer offensiva löpningar på den korta stund han fick.

Jag hoppas man nu tar chansen i resterande kvalmatcher att bygga nytt.
Kommentera

Frella:

- Vi gjorde en bra match och skapade tillräckligt med målchanser men förlorade på ett väldigt grymt sätt, säger Lagerbäck.

Absolut, jätte fin match med 70% bollar ifrån backlingen på forwards som får ta en roll som mittfältare och sedan ska dom på något magiskt sett lyckas vända sig rätt och ta sig förbi 5-6 spelare och göra målen.. Det är en skitbra spel idé känns verkligen 2009. Undrar hur defensivt lag han ställer opp med på Onsdag mot jättenationen Malta? Jag vill se Berg och Larsson från start och det måste väl finnas bättre högerbackar än Micke Nilsson i div 4 norra norrland !

Kommentera

Vill se denna uppstälning mot Malta

Andreas Isaksson
Mikael Nilsson - Daniel Majstorovic - Olof Mellberg - Oskar Wendt

Christian Wilhelmsson - Viktor Elm - Samuel Holmén - Rasmus Elm

Zlatan Ibrahimovic, - Johan Elmander
------------------------------------------------------------------------------------------
Inhoppare

Tobias Hysén - Christian Wilhelmsson

Markus Berg - Johan Elmander

Samuel Holmén - Sebastian Larsson
Kommentera

Får vi ett tips ikväll ?

4 - 0 låter väl bra Tar vi inte poäng mot Malta så kan Lagerbäck dra dit pepparn växer !

trolig startelva

Isaksson

Johansson-Mellberg-Majstorovic-Safari

R.Elm-Svensson-Källström-Wilhelmsson

Berg-Ibrahimovic

Kommentera

mattias - 74: Safari, V.Elm och Berg in. Nilsson, Chippen och Larsson ut.

Hur i hela helvete kan tokdefensiva Daniel Andersson få starta igen? Är man så rädd för Maltas sk farliga kontringar? Hoppas det blir 0-0 så man kan byta förbundskapten nån gång.
Kommentera

Frella:

Malta vinner, har gett upp tron på det här landslaget nu !

Kommentera

mattias - 74: Nu har man ändrat till Anders Svensson...inte mycket bättre det rent offensivt. Men bidrar iaf till nåt mer än D.A. Seb Larsson med mer känsla än de flesta i fötterna i landslaget sitter givetvis fast på bänken.
Kommentera

Frella:

För mig är det obegripligt att man inte spelat med Berg istället för Henke i de senaste matcherna. Inget ont om Henke men man tycker dagsformen borde avgöra.

Kommentera

mattias - 74: Om dagsformen skulle avgöra skulle väl endast Zlatan, Mellberg, Elms och Maestro vara uttagna. Övriga har väl varit rätt kalla under våren. En sån som Hysén räknas inte då han spelar i en liga sämre än The Championship...
Kommentera

mattias - 74: Matchen kan ju vara sevärd ändå . Nu får vi ju för omväxlings skull se Sverige göra mål.

Tips Sverige - Malta 5-0
Kommentera

Andersson: skulle inte bli förvånad om Sverige bara gör 2 mål ikväll. Nu när alla förvänta att dom ska vinna med mycket.
Kommentera

ante08: GIF Sundsvall hade vunnit mot Malta.....
Kommentera

Andersson: Tveksamt om Sundfors hade räddat en bjudning av samma typ... ;)
Kommentera

Dream Team:

Skönt med 1-0,men så ängsligt det är.

Det känns som om Maltas farligaste spelare är Majstorovic och Isaksson,dem har ngt på gång.
Kommentera

Bissett19: Ja, 1-0 hade vanligtvis mot ett lag av Maltas kaliber bara varit ett mål i mängden. Det har sett räddhågset och tveksamt ut i inledningen. Hoppas spelet kan lossna lite mer och att Zlatan får fler bollar att hitta på saker med.
Kommentera

Bissett19:

Lite drygt 20 minuter innan en kvalificerad målchans. Håller inte mot en blåbärsnation som Malta.

Kommentera

mattias - 74: Nej det stämmer inte . Malta hade ett par lägen första kvarten ;)
Kommentera

mattias - 74:

Där kom ketchupflaskan

Kommentera

mattias - 74: VM-guld!
Kommentera

T T: Minst.
Kommentera

T T: gör vi ett mål till gå vi om Portugal va.
Kommentera

Kan någon hjälpa Zlatan av plan, hans ego är lite för stort i detta läge.
Kommentera

spud:

Få se om Glenn Junior får göra sitt första mål li landslaget.

Kommentera

mattias - 74: gick ju bra , säker seger som väntat.
Kommentera

mattias - 74: AB's rubriksättare slår till igen. I nätupplagan står det följande på Sportbladets frontsida: "Följ kvällens sju VM-kvalmatcher. Just nu: Bland annat rysaren Finland-Ryssland - i Sportbladet LIVE.

Ställningen är 0-3 med kvarten kvar. Det blev inte riktigt lika spännande som man förutspådde..
Kommentera

Som Giffare är det extra roligt att se att Micke Lustig verkar vara på väg att etablera sig i truppen:
Kommentera

Dags imorgon, hur går det? Mitt tips är 0 - 2 mål av Zlatan och Majstorvic på hörna.
Kommentera

mattias - 74: Mitt tips är 0-0.. Allt är som vanligt ungefär tror jag.
Kommentera

Jaha då är det elmander och Zlatan på topp ikväll då. Vet inte Lagerbäck vem Marcus Berg är? Luktar 0 - 0
Kommentera

mattias - 74:

Har du ändrat dej?
Kommentera

mattias - 74: Zlatan och Elmander är ju en självklarthet tycker jag. 0-0 skulle inte förvåna mig alls.
Kommentera

mattias - 74: "Jaha då är det elmander och Zlatan på topp ikväll då. Vet inte Lagerbäck vem Marcus Berg är?"

Jag tar helt enkelt och mailar Lagerbäck och hör efter. Jag återkommer då jag fått svar.

Puss.

Kommentera

« · 1163437 · »