sylf:
dåre är han inte men han har svårt att lyckas i viktiga matcher i landslaget. Min sambo som inte gillar fotboll sa en intressant grej. " Man kan ju undra om de bryr sig som landslaget när de spelar i andra lag som de uppenbaligen lyckas bättre i "Ligger en del i det.
Modoante:
Det är ju bara Zlatan som kan spela fotboll resten är ju bara betongfötter hela bunten.
Oja Majstorovic är väl kvällens kung i det svenska laget
Bissett19:
I Sveriges fall så måste man börja fundera, många är över 30 och mätta på framgångar, kanske därför Lagerbäck får kritik hela tiden för sin laguttagning. Ingen Sebastiasn Larsson istället för sidledsdanne, ingen Marcus Berg istället för Henke Larsson m.m.
Många verkar gnälla över Zlatan, men vad faan ska han göra när de svenska uppspelen ska gå via dunderfloppen Kim "Klumpfoten" Källström? Varenda jävla gång som Anders Svensson har blivit uttagen i startelvan så har det gnällts över att Kim är bättre, att han aldrig får chansen osv...
Va faan, karln är ju så dålig så man får prickar. 2-3 gånger skulle han slå en 20-meters passning ut till en kantspringande spelare och istället för en boll efter marken så blev det ballongbollar som landade på tredje raden. Att han dessutom bränner en straff (vilket iofs ändå kan hända den bäste) och att han måste ha det sämsta löpsteget någon landslagsspelare någonsin haft får mig att fundera på vad han gör i landslaget.
Sebastian Larsson, Viktor och Rasmus Elm samt Alexander Farnerud måste ges chansen. NU!
Frella:
- Vi gjorde en bra match och skapade tillräckligt med målchanser men förlorade på ett väldigt grymt sätt, säger Lagerbäck.
Absolut, jätte fin match med 70% bollar ifrån backlingen på forwards som får ta en roll som mittfältare och sedan ska dom på något magiskt sett lyckas vända sig rätt och ta sig förbi 5-6 spelare och göra målen.. Det är en skitbra spel idé känns verkligen 2009. Undrar hur defensivt lag han ställer opp med på Onsdag mot jättenationen Malta? Jag vill se Berg och Larsson från start och det måste väl finnas bättre högerbackar än Micke Nilsson i div 4 norra norrland !
Får vi ett tips ikväll ?
4 - 0 låter väl bra Tar vi inte poäng mot Malta så kan Lagerbäck dra dit pepparn växer !
trolig startelva
Isaksson
Johansson-Mellberg-Majstorovic-Safari
R.Elm-Svensson-Källström-Wilhelmsson
Berg-Ibrahimovic
Frella:
För mig är det obegripligt att man inte spelat med Berg istället för Henke i de senaste matcherna. Inget ont om Henke men man tycker dagsformen borde avgöra.
Bissett19:
Lite drygt 20 minuter innan en kvalificerad målchans. Håller inte mot en blåbärsnation som Malta.
mattias - 74: "Jaha då är det elmander och Zlatan på topp ikväll då. Vet inte Lagerbäck vem Marcus Berg är?"
Jag tar helt enkelt och mailar Lagerbäck och hör efter. Jag återkommer då jag fått svar.
Puss.