Frölunda HC

60416 inlägg · 3403 ämnen

-HEJA VF-

« · 237800 · » Till forumet

Sv: -HEJA VF-
Gott. Det blir Niklas Holmgren som kommenterar kvällens match - inte Anders Fredriksson. Vad fick jag det ifrån?

Niklas Holmgren framstår mer och mer som den bästa hockeykommentatorn i svensk TV.

Hans "Virus" bisitter.
Kommentera

Klinth: JApp, en bromskloss, som vi kan vid det här laget.:))
Kommentera

nek97raj: Ja, det är ju en bra bromskloss mot Frölunda.... Men det hjälper inte i kväll!!!
Kommentera

frölundaindian: Nej, jag är medveten om att 1-3-1 kan vara mördande trist. Man får dock förstå MoDo att de ej begår spelmässigt "självmord"
Kommentera

nek97raj: jo men man får inte bara fram SPELVÄNDNIGAR av 1-3-1

BORÅSINDIAN: Om vf kommer igång som dom har gjort förr, så har vi stor chans i ö-vik, men det kommer bli tufft, ja visst.!
Kommentera

Dragan 2k: Beror på hur det spelas. Giftiga kontringar kan vara njutbart, och, effektiv hockey bygger på snabba spelvändningar.
Kommentera

Dragan 2k: nej, den hockeyn är faktiskt den trågigaste, ja det är den nog. Dagens Vf´s uppställning är underbar!!
Kommentera

nek97raj: Finns inget härligt alls med 1-3-1 spel. Det är den tråkigaste spelsystemet som finns. Frölunda spelade det förut men har som tur var lagt ner det. Usch för 1-3-1.
Kommentera

MoDo har gett uttrycket "äckligt disciplinerat" ett nytt, fräscht ansikte.
Lite Lusth över Wernblom, får man säga. Harlitt!
Kommentera

Linnea: Klart det blir till vf, vilka annars?.
Kommentera

frölundaindian: till VF...helt riktigt
Kommentera

Linnea: Ja just det och så blir det 0-32
Kommentera

Dragan 2k: Minst. Två backmå, en långnick av Norrena, Två mål av Conny och ett av materialarn. Gästspel från publiken kan förekomma liksom vissa partiska domarinsatser=9
Kommentera

scim: Jo, det stämmer kanske, m,en då kan man ju också Syfta PÅ RIKTIGT GAMMLA Vf 1965 :))
Kommentera

frölundaindian:

Jag läste allt du skrev, jag tyckte bara att det var lustigt att du kallade den gångna säsongen vf för "gamla vanliga vf"...

;)
Kommentera

scim: Om du läste lite mer nogrant kunde du se ett Parantes text där det stog "(denna säsongs VF)"
Kommentera

frölundaindian:

Gamla vanliga VF? De som alltid åker ut mot Modo i slutspel?
Isåfall, ja tack! ;)
Kommentera

pasen: ja förstår, jag vet bara en krog i sthlm och det är Spybar :)) och dom visar nog inte matchen. :(
Kommentera

frölundaindian: Jag instämmer till fullo men måste dit i jobbet kommer hem till nästa match :)
Kommentera

Dragan 2k: ja du, det är vad jag alltid har sagt. FÅ I GÅNG GAMMLA VANLIG VF (denna säsongs vf) IGEN.

Ja 1-8 herregud, mallt är möjligt.
men jag skulle vara nöjd med 1-2 efter 1000 Perioder
Kommentera

pasen: nej usch sthlm :))
Kommentera

frölundaindian: låter som ett ganska troligt tips men för egen del hoppas jag Indianerna verkligen får spelet att lossna. Proppen ur. 1-8 kanske?
Kommentera

I Dag blir det 1-2 som jag har tippat alla matcher i ö-vik :-)
Kommentera

Tulesjö has left the building. Nu går vi vidare i våra liv;)
Kommentera

Tulesjö HC: Påhoppen klarar vi oss utan...
Kommentera

Tulesjö HC: FÖRRA ÅRET FICK NI MÅLSKILLNADEN 100 OCH VI I ÅR 97. bra om man kan statistiken :))

Och sen så Gerber, ja, NÄSTA år. och var inte spydig.

det finns måga trevliga FBK supportrar så smutsa inte ner deras rykte. TACK
Kommentera

Tulesjö HC: Slå upp ordet ödmjukhet och återkomm sen, bara ett råd.
Kommentera

Tulesjö HC: Hur gick det i grundserien? Färjestad kommer att få det svårt om de möter Frölunda i en eventuell final, ruskigt svårt!!!
Kommentera

Tulesjö HC: HAHA, senaste mötena var väl 5-2 och 7-4 ni har inte en CHANS i scandinavium, för ni har ingen WERNBLOM. och ert spel passar oss mycket bättre
Kommentera

Klinth: Klockrent!
Kommentera

Tulesjö HC: sämsta inlägget idag.
Kommentera

liepins: Nej ja vet.. men alla VRÅLAR efter mål två gånger, och i ett sånt viktigt skede. Hellre en vass mål chans som går utanför, än ett bortdömt mål, hur fel det än är.
Kommentera

liepins: Bra med lie rättvisa - hoppas nu att Modo verkligen gör en Modo så att ni åker ur!! Ni är ändå för överreklamerade och kommer inte ha en chans mot mitt FBK!
Kommentera

Dragan 2k: Werner är en kille som man hyser en konstig form av hatkärlek till. Hat då man möter Modo, kärlek när han spelar i 3kr. Werner har en vilja av stål, och en förmåga att lyfta ett helt lag med sin uppoffrande spelstil. En demon på isen och en skräck framför mål. En fruktansvärt nyttig spelare som inger respekt. Man älskar att hata honom, men ändå så älskar man honom. En spelare som alla vill ha i sitt lag, inte i motståndarlaget...

Frölunda saknar tyvärr en sådan spelare... Det finns några som försöker, men de lyckas inte så som Werner lyckas. Det är bara att konstatera. Werner är en hockeyspelare som skall hyllas för sina insatser, även om han spelar i motståndarlaget..... Men icke att förglömma, Frölunda har en bättre lagmaskin än Modo.... Det är det som avgör i slutändan....
Kommentera

frölundaindian:

Jaja..men att Tolsa kastar in pucken gör ju inte att man ens kan försöka hoppas på att det ska godkännas=)
Kommentera

frölundaindian:

Visst var det två mål. Men det var inget som skulle räknats eftersom det var två helt solklara exempel av bortdömda mål.
Kommentera

liepins: Nej men just att DOM var inne i mål gör ju saken extra tung. :))
Kommentera

frölundaindian: cross cheking va det inte va...det va väl en rak vänster...=)
Kommentera

Tuppa: jaaj men sportradion kan ju inte räkna det vet ju alla :))

Jag va där och såg MINST två bordömda mål.
Kommentera

ribba9: visst e han äcklig för OSS, alla som inte är Modoiter hatar ju han mest av alla hockey seplare, men han är ju EXTREMT viktig för laget.. Det är kanske därför han stannar i Modo. och har alltid gjort det också.

Men den Cross cheking han gjorde på JENSA var ju Frktansvärd. det var mycket lågt av han.
Kommentera

frölundaindian: På sportradion var det bara ett mål. Fast jag håller med - med alla våra stjärnor har det trots allt sett lite fiaskovarning. Hoppas de rycker upp sig och visar vart skåpet skall stå.
Kommentera

Dragan 2k:
Är det nån spelare jag absolut skulle vilja se i Vf är det Wernblom. Kunglig;)

De två målen som dömdes bort kan man knappast skylla på, då det var två mål som aldrig skulle godkännts. Oavsett domare.
Kommentera

Dragan 2k: NJA jag har förtroendet, men det är vad jag TROR men jag hoppas Naturligt vis på vinst, det gör väl alla :))
Kommentera

Dragan 2k: det tycker jag inte...så du va inte med och skrek KROSSA WERNBLOM...
Kommentera

Tuppa: japp en i tredje som Jonsson fick via RYggen men buren var TYDLIGEN "ur sitt lägge" och en som Jag ej kommer i håg PAngade in efter att det var en blockering som ej varade i tre sek.

Dåligt.....
Kommentera

ribba9: Wernblom äcklig? Knappast. Killen personifierar hockey när den är som hetast.
Kommentera

frölundaindian: Hehe. Du får ha förtroende för laget. Imorgon tar vi det som Klinth sa. Vi gör fyra mål och släpper in ett. Kallio avgör till vår fördel...
Kommentera

frölundaindian: ja fy fan va wernblom e äcklig.....vi har ju bara gjort ETT mål i power plat.det är ju för dålig.....
Kommentera

frölundaindian: Blev det två mål bortdömda?
Kommentera

Det kommer bli tung i Ö-vik.........

Men det som stör mig mest från matchen i går är:
:: 2 bort dömda MÅL.
:: En brännd straff
:: 42 skott.....en i mål
:: Wernblom

Jag tror det bli en 7.e match av detta.......

VARFÖR kunde vi inte avgjort!?
Kommentera

« · 237800 · »