Frölunda HC

60388 inlägg · 3399 ämnen

4 raka?

« · 259261 Till forumet


4 raka?
Nu skall jag vara gapig!
Nu skall jag vara kaxig!
Det blir 4 raka till Frölunda!!!

Vad gör Färjestad? Inte spelar dom hockey i alla fall, fruktansvärt bleka. Eller är det så att Frölunda är så fruktansvärt bra att Färjestad helt enkelt inte kan prestera bättre?

Tacka vet jag Modo och Timrå, det var lag som bjöd upp till kamp, som såg till att ge precis allt och lite till, bara för att inte vika ner sig mot suveräna seriesegrarna och blivande Svenska mästarna Frölunda Indians.

Färjestad, skämmes ta mig fan. Även om ni inte vill kriga om guldet och gå på knä om så krävs, så borde ni ändå ge allt ni har för eran publik... Dåligt är vad det är!!!

Frölunda, så förbannat härligt spel, och så taggade gubbarna är då!!! Henke och Norrena är värda allt beröm, och gamla slitvargar som Carna, Ström och Esa skall onekligen ha en eloge. Joel och Kahnberg är riktigt pigga nu oxå, och jobbar hårt. På backsidan tycker jag att Eronen och Alavaara skall ha lite extra beröm.

Slutspelets gigant och Frölundas bästa spelare är Sundin!!!
Vilken klippa, och numera även måltjuv... UNDERBAR!!!!

SM-GULD 2003, underbar känsla ;-)

FORZA FRÖLUNDA!!!!!!!!
Kommentera

Sv: 4 raka?
Klinth: om du vet slutresultaten i matcherna lär du veta att vi bjudit upp till kamp. En förlust för oss i sd, en uddamålsförlust o en 2-0-förlust. Detta tyder på jämnt o tufft spel. Jag kan förstå att du e glad, men sådana inlägg e ganska korkade...
Kommentera

Sv: 4 raka?
Klinth:

Kan du gissa vem som prickade in 2-0 igår förresten? Jo experten med stort E;) 700 spänn rikare....
Kommentera

Sv: 4 raka?
Sebbe: Fast även om vi inte vunnit med 3-målsmarginal, så har vi åtminstone dominerat mer och mer efter varje match...
Igår var fbk chanslösa...
4-0 i matcher och guldet hamnar i Göteborg!
Kommentera

Sv: 4 raka?
Trots att mitt hjärtas alla slag är för Djurgården tackar jag ödmjukt för att ni visar Kaffebönorna var skåpet ska stå... Tar ni fyra raka lägger jag min sommarsemester i Göteborg ;-)
Kommentera

Sv: 4 raka?
Sebbe: jämnt?
frölunda har varit klart bättre i varje match.
det hade varit väldigt orättvist om det bara stått 2-1 i matcher till frölunda...
Kommentera

Sv: 4 raka?
Linda - EDiK: Göteborg är otroligt fint på sommaren ;)
Kommentera

Sv: 4 raka?
skalpjägaren: Det är inte VF som varit bättre det är deras målvakter och att laget har flyt...puckarna hoppar och far deras väg precis som det gjorde för FBK förra året...blir kanske inte 4-0 i matcher men VF vinner...tyverr!!!
Kommentera

Sv: 4 raka?
Guinness: Ja, jo, just det...
fbk har verkligen spelat på topp under finalserien, minst lika bra som VF. Man ser ju att fbk och VF spelar på samma nivå...
Och att sen domarn spelar i VF gör ju inte saken lättare för fbk...

Du ska inte tro på allt du läser....
Kommentera

Sv: 4 raka?
Guinness: Det är väl klart att Vf har varit bättre på alla plan hitills. FBK kommer ju knappt in på mål, dom får skjuta långt utifrån. I går så gjordes frölundas 2 mål nära målet. Det är bara för dej att inse att frölunda är bättre än kaffebönorna.
Kommentera

Sv: 4 raka?
skalpjägaren: Läser? Jag ser väl själv hur det ser ut...är det man mot man och pucken letar sig ut ur sitvationen så går den till 98% till en frölundait...d.v.s de har det lättare på plan...hade det varit tvärtom då hade FBK varit i ledning med 2-1 i matcher nu...
Kommentera

Sv: 4 raka?
BORÅSINDIAN: Igår var de bättre...
Kommentera

Sv: 4 raka?
Guinness: Är du frusterad??? Vf har det flytet för att dom är bättre än FBK, så är det bara. FBK kan ju inte ha en formsvaka, eller? Det skrev Berta igår att FBK har, konstigt at den kommer mot VF varje gång.
Kommentera

Sv: 4 raka?
BORÅSINDIAN: Beror flytet på att man är bättre? nja, kanske men det kan oxå vara så att VF har bättre självförtroende och det betyder inte att de är bättre i den bemärkelsen....
Kommentera

Sv: 4 raka?
Guinness: OK, säger du det så...
Själv tror jag, och många med mig, att Frölunda helt enkelt är grymt bra, och spelade ut fbk totalt igår... ingen tur där inte, ren skicklighet...
Läser? Det du säger att att läsa på fbks hemsida...
Kommentera

Sv: 4 raka?
skalpjägaren: Kan man läse det där oxå? Usch då menar du att jag är enögd =) All heder till VF om de vinner guld, de kan behöva det!
Kommentera

Sv: 4 raka?
Igår var Frölunda helt enkelt bättre.......de dominerade totalt...så jäkla underbart att se! :)
Kommentera

Sv: 4 raka?
Guinness:
inte är du enögd...du håller bara på ditt lag...;0)
Kommentera

Sv: 4 raka?
mysmi:
tyckte nog att domaren var liiite bättre...;0)
Kommentera

Sv: 4 raka?
gud: men han gjorde inga mål :)
Kommentera

Sv: 4 raka?
mysmi:
näää..men det var ju fler som inte gjord det..;0)
Kommentera

Sv: 4 raka?
gud: precis och de var ju inge bra :)
Kommentera

Sv: 4 raka?
mysmi:
men det var ju även Frölunda spelare som INTE pyttsade..
så i dina ögon var dom oxå kassa då..;0)
Kommentera

Sv: 4 raka?
gud: näää, jag ser till laget hörru....
Kommentera

Sv: 4 raka?
Sebbe: Jag vet några som bara skulle hämta ut SM bucklan innan finalserien börjat. Nåt i stil med att FBK har rutin och kommer enkelt sätta VF på plats och visa hur man lirar hockey. Jag har bara sett hur man håller fast, hakar, cross-checkar, passar fel och klagar på domaren från FBK håll. Och ja just det... jag fick lära mig hur man filmar också av eran patetiske rocker i målet.
Det ska bli underbart att få ha guldfest på Avenyn. Och det är fantastiskt att se FBK fansen lipa. Så jäkla kaxiga och spydiga som dom blivit av sina guld och nu blir dom stundtals utspelade av Frölunda. Kan inte bli bättre.... förrän imorgon klockan halv tio får då kommer jag vara i sjunde himlen i en enda stor orgasm inne i Scandinavium... Man får gåshud bara man tänker på det.

Grabbar... SPELA HEM GULDET TILL GÖTEBORG NU!!

Och jag säger bara Peter Wennman... behöver jag säga mer? Ska han vara expert så är AB ett stort skämt.
Kommentera

Sv: 4 raka?
Jag skrev ett litet inlägg med en bifogad Jax bild på FBK forumet. Det var en bild som visade varldens största stolpar och ribba tillsammans med Jörgen Jönsson. Detta inlägg blevborttaget Jag delar därför med mig av länken i det enda riktiga forum istället. Kolla även den sensta bilden som jag bifogat.
Kommentera

Sv: 4 raka?
Vf chefen: Diggar den bifogade filen skarpt...B-Å har alltid rätt =)
Kommentera

Sv: 4 raka?
Guinness: Vad tycker du om denna då? Det kanske är så conny har gjort.

www.jax.just.nu
Kommentera

Sv: 4 raka?
Vf chefen:
Kika in länktipset, där publicerar vi varje vecka en bild av Jax.
Kommentera

Sv: 4 raka?
Vf chefen: Ha ha, den var rätt skön den oxå...tror oxå att Conny har gjort något sådant...fast med hela FBK´s lag!!!
Kommentera

Sv: 4 raka?
liepins: Det var via sportzonen jag hittade till sidan. Det var ett inlägg från dig tidigre igår tror jag.
Kommentera

Sv: 4 raka?
Vf chefen:

Jaha, där ser man;)
Kommentera

Sv: 4 raka?
Jag tror att Frölunda vinner med tre mål i morgon.

för att match1. va SD
Match2. skillde 1 mål
Match3. skillde 2 mål
...Match 4. kommer skillja 3 mål.

Men vad är det dom säger....Traditioner är till för att brytas...
Men detta är väl knappast en tradition, snarare en TRÄND

En mycket bra sådan!!
Kommentera

Sv: 4 raka?
frölundaindian: trend heter det väl?
Kommentera

Sv: 4 raka?
Skidrow: jaaaa, det gör det......men det är JAG som är språkpolis härinne! :)
Kommentera

Sv: 4 raka?
Skidrow: ja just det, dkulle bara se hur länge det fick stå innan mysmi skulle komenter, men du blev först grattis! :)
Kommentera

Sv: 4 raka?
frölundaindian:
vad vann Skidrow?? en ett blått utedass kanske.:0)
Kommentera

Sv: 4 raka?
gud: säkert nått i den stilen
Kommentera

Sv: 4 raka?
ribba9:
Ääh..han är lite ledsen för att ni tar hem SM-Guldet..
han är säkert mycket trevlig ändå...;0)
Kommentera

Sv: 4 raka?
gud: ja det måste nästa vara nått i den stilen..;)
Kommentera

Sv: 4 raka?
gud: kan man få ett grönt?
Kommentera

Sv: 4 raka?
Skidrow: nja, då får du måla om det själv ;)
Kommentera

« · 259261