Läste i bloggen på Aftonbladet (länk endan) om en snubbe vid namn Sean Avery som Tomas Ros tycker är lik Per Ledin. Men efter att ha sett videon med Avery så ser jag ingen större likhet förutom att käften kanske glappar för Ledin skulle säkerligen springa och gömma sej om Avery var efter honom.
mok: Lite likheter finns det men han mycket tuffare än Ledin , men även avery har en tendens springa gömma sig ibland så .. dock mest känd för sina uttalanden i media under lockouten och efter det , avery har dock 30+ fights under karriären dock inte mot nån riktig tungviktare förutom Hordichuk
QUESTION 7: WHO IS THE DIRTIEST PLAYER IN THE NHL?
Avery• TOP VOTE-GETTER: Sean Avery (38%).
• Known for his controversial comments off the ice, Sean Avery is one of the toughest players to face if you're on the other side of the line, which some might find surprising because of his 5-foot-9 frame. He is an aggressive player (he led the league with 257 PIM last season) who has been criticized at times for untimely, unnecessary penalties.
• OTHER MENTIONS: Jarkko Ruutu, Penguins (13%); Jordin Tootoo, Predators (13%); Darcy Tucker, Maple Leafs (11%); Darius Kasparaitis, Rangers (9%); Matthew Barnaby, Stars (4%); Denis Gauthier, Flyers (4%); Ryan Hollweg, Rangers (3%); Steve Ott, Stars (3%); Matt Cooke, Canucks (3%).
Populär kille med andra ord, rätt överlägsen "seger" ;-)
Gidde: Dock var det bara 20 % av spelarna som röstat i den undersökningen så om det fler talet som röstat kommer från west så får ju spelare som Tucker och Ruutu mindre % än t.ex fler East killar röstat , inget snack om saken dock att Avery är en ful spelare men så överlägsen är han dock inte finns en del namn jag saknar på listan så
Gidde: Det inget jag hört nått om , dock vart han placerad mellan Notan och Blake i omklädningsrummet för han skulle skärpa till sig .. och i år har han inte gjort några konstiga uttalanden i media heller så
mok: jo killen har ju inte gjort några utspel denna säsongen så , sen har skvaller pressen förstorat upp det hela oxå ... det enda som är sagt fråm klubben var han skulle hållas i hårdare tyglar för han just inte skulle göra nå utspel i media som dom anser skadar klubben , men jag blir inte förvånad att skvallerpressen inte kollar upp saker ordentligt iaf så
Jag måste erkänna att jag anser Gunnar Nordström som en av de få trovärdiga när det gäller sådana här uppgifter.
Han har sådan insyn att han inte brukar skvallra på det sättet som t.ex Ros & Nyström gör i sina bloggar, dvs skriva saker utan någon verklighetsförankring öht.
Gunnar tycker jag brukar ha läsvärda och vettiga synpunkter i sin blogg.
Så jag tror nog att det finns en hel del sanning i just det där inlägget.
Gidde: Jag anser iaf att det nordamerikanska medier jag läser är bra mycket mer trovärdiga än vad ALLA svenska skribenter är tillsammans , sen brukar även Nordströms artiklar och blogg innehålla en hel del faktafel och felaktig info , men som du säger han har mer koll än pajasar som ros och nyström
WarhawK: Fasen vad nyhetstorrt det är bland våra led. Kan vi inte få någon intressant nyhet som att Pluss har förlängt som man just nu samtaler med från Frölundas ledning.
Intressant att Mäntylä vill tebax till ES och Sverige, Då han lämnade ES förra gången och flyttade hem till Finland sade han no moore ES och Sverige. Men men alla kan ju ändra sig och är det snat har ni hittat en grym spelande back i hans storlek!!
Paddan: Haha. Skönt att de hörsammar mina förfrågningar. Får vi se om de är sant eller inte men utan tvekan en kanonförstärkning om han kommer. Gillade honom skarpt när han lirade i Luleå.