Frölunda HC

60412 inlägg · 3402 ämnen

Alfie kan vi glömma!

« · 425795 Till forumet

Alfie kan vi glömma!
Då har han bestämt sig för att inte spela i Elitserien i höst/vår, vår gode vän Daniel Alfredsson.

Se länk.
Kommentera

Sv: Alfie kan vi glömma!
Danne_l: Jahopp, spiken i kistan? Blir väl så då, att ni gör sällskap med Malmö ner i kvalserien.

Jag menar, en så tunn trupp, som ni har.

Bäva månde..:-)
Kommentera

250kg kärlek: Hehe :) Tycker på nått sätt det e bra att Affe inte kommer. Gillar liksom inte spelare som kommer glidandes efter halva säsongen bara för småsaker av varierande sort. Sen tar det ett tag att komma i form o sen e det slut. ´Sen hade han kommit hade han petat någon o ser inte riktigt nån jag vill ha petad.
Kommentera

250kg kärlek:

Japp, du har rätt. Jag ser slutet på den framgångsrika eran. Ingen Alfie, hur är det möjligt? Nu åker vi ur.

Nä. Skulle bara känna på hur det kändes att vara Timråit för en sekund eller två:)
Kommentera

Danne_l: Som Heda skrev inne på WWS: Nu har vi ju seriens bästa 21:a att tillgå:-)
Kommentera

Dragan 2k:

Jepp, tror nig seriens bästa 21:a hoppar av glädje när han nås av beskedet. Hade jag gjort iaf;)
Kommentera

Danne_l: Ja han e la en som deppar minst över att Affe inte kommer helt klart.
Kommentera

mok: Jag har läst ett par artiklar och jag har inte sett att han avböjjer spel i VF i vår. Nån som kanske har en artikel som jag missat där han även säger det?
Kommentera

spud: Kolla GT, Aftonbladet etc idag.,....
Kommentera

mok: Jaha, jag har läst dem men läste inte vinter=hela säsongen. Jag trodde att det var ännu ett sätt för tidningarna att skriva en ny artikel om samma sak fast med en annan vinklel.
Och jag läser fortfarande att han säger att han ska stanna i Kanada detta år. För mig som inte helt vänt mitt kalender åt så är det till 31/12 och inte nåt annat.

För övrigt skulle det vara kul med ett "hemma hos reportage" hos Alfredsson när ha står och spacklar väggen i inför tapetseringen.. Många spelare som verkar ha en förkärlek till at pyssla om huset verkar det som.
Kommentera

spud: Haha. Helt rätt. Vore underbart att se Affe iklädd snickarbyxor, kliandes i huvudet...Hmm. Var var det man använde den här konstiga rullgrejen någonstans.

Hehe. Väl sagt om kalenderåret. Så kan det givetvis vara även om det förefaller som rätt otroligt att han skulle ses i den vackra Frölundatröjan under denna säsong.

Och extremt goda nyheter för King Loui - Sveriges nästa superstjärna(?)
Kommentera

spud:

Vintern fortsätter väl en tid efter nyår också, eller det kanske är annorlunda i "lönndom"...? ;)
Kommentera

Bengt: Ja vi har ett helt annat klimat här än er.
Men det är en definitions fråga, jag har sett uttalanden förrut där det stått att vissa är borta i vinter men kommer tillbaka efter nyår..
Kommentera

spud: Om man läser SF´s intervju med advokat Ahdrian så påstår ju han att det är främst fram till Januari. Men den gubben går vi ju inte på.. eller? ;)
Kommentera

spud: Ahdrian e inget man kan lite på vet du väl.
Kommentera

mok: Ja jag vet ju det, kvällstidningar och Ahdrian, de bara ljuger och ljuger. Tur att han inte har samma elände som pomperipossa, då hade hela frölunda fått plats på hövdingens näsa.
Kommentera

Efter att ha läst diverse artiklar hit och dit blir jag inte klok på nåt.
Klart Affe spelar här efter nyår;)
Kommentera

Danne_l: Äsch då, inte behöver du skriva ett inlägg om det inte. De flesta här har nog vetat ganska länge att du inte är riktigt klok. ;)
Kommentera

Då ändrar turen riktning igen... Affe är en riktig velpotta. :)

"Om publiken i Scandinavium får se Alfredsson den här säsongen är det tidigast till våren:
– Det roligaste är att spela andra halvan. Det man ser fram emot är ju slutspel, avgörandet."

Hm, känns det inte lite själviskt att resonera så? Även fast det är sant...:)
Kommentera

Bengt: Kanske är kritiken mot honom som fått honom att inse fakta. Eller kanske har morsan dragit honom lite i örat
Kommentera

« · 425795