Sista dag för att hämta ut mina biljetter till Brynäs matchen är imorgon Fredag, är det någon som vet vilken tid man senast måste vara där innan biljetterna går till allmän försäljning?
Det finns fortfarande möjlighet att vara med som utmanare. 3 resultat till. Det verkar som att alla tror på storvinst idag. Hoppas inte det straffar sig så att det blir förlust istället:-)
Blir nästan lite förbannad på publiken som är där idag, ska dom sno mina biljetter så ska dom fan höras, är det VM i slipstöntar i publiken idag eller vad är det frågan om?
Dragan 2k: Tja, han inser väl att han inte är tillräckligt bra när han möter Frölunda och måste ta till oschyssta metoder....
Ingen höjdar period, jag trodde nog att grabbarna skulle klara av att få in ett par mål när de hade chansen i 5 minuter men icke att det gick, de var ju bara ute i hörnen och spelade och där görs det inga mål, så vitt jag vet iallafall.
Men så nära Niklas var att göra mål, där kan man snacka om klockren stolpträff.
Sannes: Problemet som så ofta inträffar när man får ett sådant långt powerplay är att man drar ner på tempot och tänker vi har så lång tid på oss. Samtidigt höjer sig försvarande lag markant. Men hade vi sett lite snabbare passningar och framförallt mer distinkta passningar hade säkerligen ett eller annat mål slunkit förbi duktige Bjurling.
En målsnål historia ikväll men ack så viktigt och härligt med tre poäng, det känns alltid lite extra härligt att slå stockholmslag, hm undrar varför....
Bjurling räddade Djurgården vid ett par tillfällen i matchen och Henke hade en himla tur vid ett tillfälle också, kom en räddande lagkompis och fick bort puckuslingen, jag såg faktiskt inte vem det var som dök upp där.
Salo och Bäckman blir bara bättre och bättre, jag tyckte till och med att Vinnerborg gjorde en helt ok insats ikväll. Han kan ju vara betydligt sämre.
Gott med 3 poäng. Det satt lite väl hårt ut. Den där Bjurling spelade som i trans ju...
Difzi: Så vidare värst jämnt vet jag inte om det var. Det var först i tredje som Djurgården visade bättre takter och var mycket nära att ta ledningen. Skotten efter första två var trots allt 34-8. Fast det är klart det är lite av Nils Ekmans förtjänst att skotten rusade iväg.
Alltid lika kul att läsa dom "objektiva" matchrapporterna på difhockey.se , Jensa filmade och Domaren dömde till Frölundas favör, det är humor det är humor!
Dragan 2k: Hehe, du får ta kontakten med dem! Och erbjud dig göra deras hemsida, massvis med reportage, intervjuer etc. Borde du kunna tjäna en bra slant på tycker jag :)
Dysso: Tyvärr skäms jag lite över frölundaindians.com Det finns ett antal sidor som innehåller bra mycket mer information än den. jag vill inte säga att den är dålig men den kunde bli mycket bättre med lite energi.
Dragan 2k: Tycker faktiskt Djurgårdens är helt suverän. Otroligt bra uppdaterat, de följer gamla spelare i klubben, videointervjuer varannan dag och håller allmänt bra koll.
Problemet med den sidan är det som danoj var inne på tidigare; den är fruktansvärt partisk. Tror inte att någon annan klubbsida i ES är lika vinklad. Nu kanske deras "debatt" väger in i mitt omdöme också, men jag skakar nästan alltid på huvudet efter att ha var inne på difhockey.se, oavsett vilket lag dom spelat mot.