Frölunda HC

60416 inlägg · 3403 ämnen

Äntligen!

« · 444391 · » Till forumet

Sv: Äntligen!
mangan: Gött när man kommenterar sina egna inlägg :)
Kommentera

mangan: men vart fan ligger Rövträsk då??
Kommentera

Sista dag för att hämta ut mina biljetter till Brynäs matchen är imorgon Fredag, är det någon som vet vilken tid man senast måste vara där innan biljetterna går till allmän försäljning?
Kommentera

willysson: I närheten av Dövik?
Kommentera

mok: Eller är det inte i närheten av Grovare 6?

Den skylten försvann för övrigt så ofta så att det numera är 5 km in till samm hället Grovare trots att sträckan fortfarande är 6 km......
Kommentera

danoj:

Sista tiden brukar vara 07.00 på morgonen. Näää, vid stängning skall det vara:)
Kommentera

mangan: Då sammanfattar väl jag.

Experterna:
mok: 4-2
Dragan 2K: 5-1 Tyvärr danoj.
Klinth: 4-1
Danne l: 8-1

Utmanarna:
Slashpuppie: 6-2
Vf chefen: 8-0
Emma: 5-2
Linnea: 6-1
Saknad: 7-1
Sannes: 7-2
mangan: 5-3

Det finns fortfarande möjlighet att vara med som utmanare. 3 resultat till.
Det verkar som att alla tror på storvinst idag. Hoppas inte det straffar sig så att det blir förlust istället:-)
Kommentera

Klinth: Haha så kul det kan bli ibland :)
Kommentera

Klinth: Kan man helt enkelt inte flytta 5km-skylten så att den står där det är 5km kvar?? Men det är väl inte lika kul då förstås.....
Kommentera

slashpuppie: Framförallt inte lika många som ser skylten vid vägskälet (korsningen), men i övrigt är ju tanken genial ;-)
Kommentera

Klinth: ahaaaaaaa, i see. Men de kan ju skriva 5+1km dårå ;)
Kommentera

slashpuppie: Eller byta namn på stället, vem phan vill bo i ett ställe som heter Grovare? Byt till Hetare.... ;-)
Kommentera

Klinth: oxå en mycket smart idé :)
Kommentera

Måste göra en MOK o fråga vad fan e detta,trodde detta var en hockeysida,gå till en annan sida o snacka om vad ni nu snaclar om,tack!!!!!!!
Kommentera

kungen: Tack finns faktiskt andra gästböcker för "övrigt" snack :)
Kommentera

Sammanfattning period 1: Frölunda leder med 1-0. Skotten vinner man med 11-6. Och faktiskt så lever samtliga experttips efter första perioden.
Kommentera

Dragan 2k:

Blir nästan lite förbannad på publiken som är där idag, ska dom sno mina biljetter så ska dom fan höras, är det VM i slipstöntar i publiken idag eller vad är det frågan om?
Kommentera

Dragan 2k:
Ju längre perioden gick desto mer kom Djurgården in i matchen.
Kommentera

Sannes: ABsolut. Hoppas vi på ändring till andra perioden.
Kommentera

Nils Ekman och Frölunda är ingen bra kombination. Matchstraff för Ekman och Markus Nilson snackat till sig ett 10 minuters personligt straff.

Nu vore det mumma om Frölunda kunde trycka in ett par mål....
Kommentera

Sannes: men de skytter bara stolpe, eller så blockar Bjurling de ;D
Kommentera

Sannes: Haha. Vad är det med Ekman när han lirar mot Frölunda. Helt otroligt att han drar på sig matchstraff igen haha.

För övrigt var detta för att beskriva det kortfattat - en rikitgt sunkig period. Fy helsike vilken ökenperiod.
Kommentera

Dragan 2k:
Tja, han inser väl att han inte är tillräckligt bra när han möter Frölunda och måste ta till oschyssta metoder....

Ingen höjdar period, jag trodde nog att grabbarna skulle klara av att få in ett par mål när de hade chansen i 5 minuter men icke att det gick, de var ju bara ute i hörnen och spelade och där görs det inga mål, så vitt jag vet iallafall.

Men så nära Niklas var att göra mål, där kan man snacka om klockren stolpträff.
Kommentera

Sannes: Problemet som så ofta inträffar när man får ett sådant långt powerplay är att man drar ner på tempot och tänker vi har så lång tid på oss. Samtidigt höjer sig försvarande lag markant. Men hade vi sett lite snabbare passningar och framförallt mer distinkta passningar hade säkerligen ett eller annat mål slunkit förbi duktige Bjurling.
Kommentera

Dragan 2k:
Nu i tredje blir det bättre fart på våra grabbar, då attans får Bjurling släppa in ett par mål.
Kommentera

Nämen, nu blev det mål i fel bur......äsch också...
Kommentera

Och nu äntligen blev det mål i rätt bur. 2-1 genom Tolsa.
Håll nu detta, grabbar!
Kommentera

Finns inget mer än att säga grattis!!! Men så vidare jag hörde, va den rätt jämn?
Kommentera

En målsnål historia ikväll men ack så viktigt och härligt med tre poäng, det känns alltid lite extra härligt att slå stockholmslag, hm undrar varför....

Bjurling räddade Djurgården vid ett par tillfällen i matchen och Henke hade en himla tur vid ett tillfälle också, kom en räddande lagkompis och fick bort puckuslingen, jag såg faktiskt inte vem det var som dök upp där.

Salo och Bäckman blir bara bättre och bättre, jag tyckte till och med att Vinnerborg gjorde en helt ok insats ikväll. Han kan ju vara betydligt sämre.
Kommentera

Gott med 3 poäng. Det satt lite väl hårt ut. Den där Bjurling spelade som i trans ju...

Difzi: Så vidare värst jämnt vet jag inte om det var. Det var först i tredje som Djurgården visade bättre takter och var mycket nära att ta ledningen. Skotten efter första två var trots allt 34-8. Fast det är klart det är lite av Nils Ekmans förtjänst att skotten rusade iväg.
Kommentera

Dragan 2k: För övrigt skönt med lite buffertpoäng igen. 4 poäng ner till tvåan och hela 9 poäng ner till trean. Skönt.
Kommentera

Dragan 2k:

Alltid lika kul att läsa dom "objektiva" matchrapporterna på difhockey.se , Jensa filmade och Domaren dömde till Frölundas favör, det är humor det är humor!
Kommentera

danoj:

difhockey.se är ALLTID stor underhållning. Ska man skratta eller gråta, eller kanske skratta så man gråter?
Kommentera

danoj: Haha. Såg det. Tyckte det såg ut som en medveten rörelse men de säger ju att de går så fort i hockey att man kanske missade ngt.
Kommentera

Dragan 2k: Men en sak har ni att lära er utav dessa kaxiga hufvudstadsbor och det är att de har en djävligt bra hemsida! Nu ska ni ta åt er! :)
Kommentera

Dysso:

Skratta så man gråter såklart :)

Gött att ni piskade LHC så vi kunde dryga ut lite i toppen, det var ni skyldiga oss efter matchen senast ;)
Kommentera

audiblegiraffe: Hade Dragan gjort Frölundas hemsida hade den antagligen varit den snyggaste sportsajten i Sve...nej...i Eur...nej i världen.
Kommentera

Dragan 2k:

Den hade antagligen haft störst ego i världen iaf. :P
Kommentera

Dragan 2k: Ring då genast till kansliet morgonen och erbjud dina tjänster.
Kommentera

Dragan 2k: Hehe, du får ta kontakten med dem! Och erbjud dig göra deras hemsida, massvis med reportage, intervjuer etc. Borde du kunna tjäna en bra slant på tycker jag :)
Kommentera

Dysso: Haha exakt. Som man ofta hört så är det min ödmjukhet som bland annat bidrar till att jag är så storsint:-)
Kommentera

Dragan 2k:

Hehe precis. Tycker du borde satsa, jag tror du hade kunnat göra bättre sidor än de flesta i ES, och i synnerhet VF's egen.
Kommentera

Dysso: Tyvärr skäms jag lite över frölundaindians.com Det finns ett antal sidor som innehåller bra mycket mer information än den. jag vill inte säga att den är dålig men den kunde bli mycket bättre med lite energi.
Kommentera

Vf chefen: Absolut. Det finns flera sajter som erbjuder så mycket mer - HV, Linköping, Färjestad och Djurgården tänker jag på i första hand.
Kommentera

Vf chefen:
Dragan är den perfekta lösningen på att Frölunda skulle få en kanonbra sida....
Kommentera

Dragan 2k: Tycker faktiskt Djurgårdens är helt suverän. Otroligt bra uppdaterat, de följer gamla spelare i klubben, videointervjuer varannan dag och håller allmänt bra koll.
Kommentera

Sannes: Vi får starta nån form av kampanj. Nån som hsar nån ide? Vi kan ju inte börja mailbomba kansliet?
Kommentera

Vf chefen:
Nej, att mailbomba är inte lösningen.
Jag är helt övertygad om att Dragan himself kommer på en briljant lösning på det.
Kommentera

audiblegiraffe:

Problemet med den sidan är det som danoj var inne på tidigare; den är fruktansvärt partisk. Tror inte att någon annan klubbsida i ES är lika vinklad. Nu kanske deras "debatt" väger in i mitt omdöme också, men jag skakar nästan alltid på huvudet efter att ha var inne på difhockey.se, oavsett vilket lag dom spelat mot.
Kommentera

Sannes: Äh, Dragan går väl bara omkring och lallar hela dagarna och skulle bara lägga upp länkar till tikare.se och andra Timråsidor ;)
Kommentera

« · 444391 · »