Övergången är inte officiell - men Jonas Nordquist har bestämt sig. - Frölunda är bäst för mig, ett superbra alternativ, säger han till City. Säsongen är över men han är kvar i Nordamerika, ska få kompisar på besök, låter agenterna på CAA (gamla IMG) sköta kontraktsskrivandet - men Frölundas fans kan redan nu räkna hem landslagscentern.
Dragan 2k: Jag såg inte matchen så där väldigt noga, utan jag lyssnade på radion lite till och från, så jag vet inte exakt vad som hände Söderholm. Men jag tror han fick sig en rejäl tryckare av en kanadick, med lite tur så var det bara en hjärnskakning.
Dream Team: Haha. Nej då. Sådana påtryckningar gör jag inte mot barnen. Det var ju bara en tidsfråga egentligen. Vad är det man säger. Alla är frölundaiter innerst inne. Vissa har bara inte kommit till insikten ännu.
Grattis till en bra värvning. Hade inte haft något emot att se honom i Leksandströjan nästa säsong men han går väl liksom de flesta andra dit det finns mest $$$
87bth01: Kan vara så. Fast det är klart detta är en klasscenter och en svensk sådan dessutom så när det är dags att hitta klubb i elitserien kan han nog välja och vraka.
fighter: Absolut. Här värvas det friskt, etablerat och förmodat dyrt. Ska bli väldigt intressant att se vad man gör med kedjeformationerna. Går Nordqvist in i första kedjan? är Johnson kvar där? Vem blir nästa ytter - man letar efter en powerforward?
Klinth:Det tog sådan tid att ladda sidan att jag glömde bort vad jag skulle skriva.
Vad var det nu....
Måste fundera lite....
Just det ja...
Jag själv är rätt nöjd med att han gick til Skellefteå precis som du. Dock undrar jag hur aktuellt det egentligen var med flytt till Frölunda. Jag ser hans övergång givetvis som ett plus i kanten för Skellefteås värvningsbas men även som en svidande kritik mot den egna klubben.
Dragan 2k: Visst är det så att det är mellan Luleå och Rehnberg som det finns en hel del som inte är som det borda vara. Sedan är väl Skellefteå rent familjemässigt det bästa alternativet :-)
Klinth: Absolut. Närhet till dottern och allt vad det heter. Förståligt.
Om nu skriverierna i media stämmer med att det tog bara några minuter att komma överrens samt att han enligt uppgift godtog första budet så hade han nog bestämt sig för länge sedan.
Nu kan vi istället koncentrera oss på en mer långsiktig lösning beträffande sista (?) yttern som ska ta plats bredvid Plüss och Kariya,
Fredrik Pettersson ska tydligen vara i princip klar för ett år i Frölunda. kommer från två säsonger med Calgary Hitmen.
Men det kommer en till - en etablerad sådan. Varför inte Michael Holmqvist. Det har ryktats en hel del om honom.
Dragan 2k: Tror inte det blir någon mer Holmqvist för vår del. Inte helt hundra dock.Däremot blir det ingen Bergenheim och det känns mycket värre. Man har väl sina insiderkällor; )
Linnea: Att Bergenheim ska lämna kommer inte som en överraskning. Han tror jag många har räknat bort. Oavsett om Michael kommer eller inte borde rimligtvis en etablerad och intensiv spelare vara på ingång för att komplettera andra linen. Man var redo att punga ut stora belopp för Renberg och Bäckman har sagt att en tung forward ska in. Undrar vem det kan vara.
Dragan 2k: Det har du ju rätt i. Men själv har jag i alla fall krampaktigt hållt kvar hoppet, om än så litet, om att Islanders klantar sig och han stannar. Shit happens. Ska bli spännande att se vem de sätter med Plüss/Kariya. Jag har redan ställt mina tjänster till förfogande.
Klinth: For all you know så kanske jag har gått upp 40 kilo sen sist. Räcker det inte med liten och ettrig? Funkar inte det får jag ävl sätta kardborreband på tröjan och flasha lite. Överraskningsmomentet skall icke underskattas=)
Linnea: Även om du lagt på dig 40 kilo så ligger du fortfarande 40 kilo efter. Och de där attributen som du tänker flasha med räcker inte heller långt, sådana finns även de på en tung best :-)
Dragan 2k: Det är lugnt käre vän. I egenskap av Da Clubmedlem så snackade jag lite med Bäckman ( helt fantastiskt vilka dörrar som öppnas om man nämner vår lilla exklusiva klubb) och vi kom överens om att komplettera försäsongens rena juniorkedja med en veterankedja. Kommer gå under namnet "Hellre än Bra"=)
Klinth: Det där var en sågning som heter duga. Tror ändå att det hade varit mitt starkaste kort=) Frågan är ju vems attribut som är snyggast. fundera på det en stund du..; )
mangan: Visst, inga problem. Ska röja lite i min portfolio efter ett rättvist foto. Tror jag har nåt på Klinth i sin berömda Barbapapa-pose som jag kan slänga med som jämförelse ; ).
There has been a rumor on our Ilvesforum about Klingberg. Could there be a point? Can anyone tell? Anna Klinberg has started following Ilves on Instagram. Is she someone Carl knows?