willysson: Vissa företag gör ju gärna det medans andra hysstar in pengar när det går bra så dom kan rida på den vågen. Jasså dom började igår. FInns det skisser eller liknande att se nånstans? Bygger dom över den gamla och river inanmätet eller?
willysson: Jodå jag förstår tanken i ditt ressonemang. Men Timrå borde väl inte ha problem att finna sponsorer med tanke på hur det gick den gångna säsongen men visst börjar det gå tungt kanske folk drar sej ur. Får hoppas TIK bygger en ny arena snart bara.
MoK GG: ja du ser där... det var lite av det som fällde Västerås, Många topplag och förliten stad. men jag tänte jämföra med sundsvall och linköping, för det är ungefär lika stort...
willysson: Sant dom har inte mycket annat i den staden så där har dom som su säger en guldsits. Dom flesta andra lag konkurerar ju med diverse andra elitlag och lag i högre serier.
MoK GG: Linköping har ju en guldsits, de har inga andra elitlag som konkurerar med sponsorpengar, det betyder ju att de står i kö för att få sponsra. Det är lätt att värva då.--..
willysson: Det samma speciellt efter alla dessa miljonvärvningar som visade sej funka urkass ihop. Hoppas dom lärt sej att det tyvärr inte funkar att köpa ihop ett lag i längden. OCh i deras fall inte ens i början :) VF har försökt gick inge vidare, Malmö gjorde det fick visserligen ett SM Guld men sen då?
willysson: Brynäs kommer nog få det mycket tungt nästa säsong men tror dom löser det vare sej det blir kval eller inte. LHC ja blir mycket intressant att se för inte kan det gå sämre känns det som. Men det gäller fortfarande att få spelarna att spela ihop och sluta värva tunga stora deffensiva backar. Har domn nån offensiv liten back av någorlunda klass ens?
willysson: Just nu imponerar ju inte MoDos lag som sgat men det är ett tag kvar tills alla trupper komma vara fullspikade. Men visst kommer MoDo hålla till nere i botten det tvivlar jag inte på.
willysson: Backar hinner dom nog fixa till nån i innan säsongen drar igån. Sen att ni har psykologist övertag på MoDo vet jag inte om det räcker för att ni skall hamna före dom :)
willysson: Södertälje vet i 17 faktiskt dom had een högre potential än dom fick visa denna säsongen men visserligen har dom problem och tappar spelare som Lind som är viktig för dom. MoDo ja... ehhe om dom inte får hem alla NHL proffs som dom alltid hoppas på :)
MoK GG: Jag tror det med, vi levde mycket på att vi var nederlagstippade ifjol. Men det kommer att ordna sig..., Slutspel måste vi gå till annars är det riktigt dåligt...:)
Dream Team: Då är det 3 gästböcker det är liv i... av hur många :) MoDo folk snackar ju alltid om sina NHL spelare som skall komma hem och vinna SM Guld för dom :)
willysson: Jo håller med dej sen nästa säsong tror jag alla kommer förvänta sej mer av laget och det kommer säkerligen bli en tung last om det förloras ett antal matcher och folk börjar fundera för mytcket. Skall bli intressant att se
MoK GG: Dött? Fan, hos MoDo snackas det ju Stanley Cup långt in på småtimmarna och hos TIK snackas det ju om bristen på vettiga nyförvärv som aldrig förr......
willysson: Ja i denna gästboken är dte ju iaf lite liv fortfarande dom flesta andra har redan dött. Men det blir ju så efter säsongen finns inte lika mycket att skriva. Men på tal om hockey vad tror du själv om Timrås chanser nästa säsong?
willysson: Det är väl ingenting, att flytta en lastbil som väger 15 ton menar jag..... Det är ju bara att använda sig av startnyckel, koppling, växellåda och gaspedal ;-)
BOOOM, vad du ska studsa fram i tillvaron efter en batalj med mig som tung back ;-)
willysson: Vore ju trevligt tycker jag alltid skoj att träffa lite annat folk oxå. Blir det nått vettigt av det och vi har tid att komma kan du ge dej på att vi kommer.
MoK GG: Jag vill inte ha det med SCA-cupen. Har haft en liten grej där, men ingen vill ta tag idet... Vi startar en egen sammankomst med ett vandringspris eller nått...:)
willysson: KLart man kan an ordna en egen supporter träff gäller ju bara att några orkar ta sej tid att fixa allt som bör fixas för en sådan sak. Kräver nog lite kraft för att få det bra. I VOjens i Danmark har dom en partypokal man kan vinna :)
willysson: Flytta lastbilar på 15 ton... vad 17 gör du egentligen? Men sen är det skillnad att flytta saker på hjul som är menade att flytta på sej och saker som inte vill flytta på sej :)
Klinth: Orkar jag flytta lastbilar på 15 ton så ska inte 100 kilo vara nått problem, när jag har fart dessutom...:) den dagen jag studsar får du bra med pengar av mig...:)
willysson: Låter rätt snabbt brukar som sagt sällan dricka efter tid. Men jag vet hur snabbt mina chalmerspolare dricker men då är det ju flaska och det är en del svårare det. Men vi drar öl tävlingen först och bandyn sen eller?