Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Bortamatch mot ett HV71 i behov av poäng

« · 510970 · » Till forumet

Sv: Bortamatch mot ett HV71 i behov av poäng
Danne_l: Tja, antingen det eller så är du köpt av utmanargänget... 0-15 ;-)
Kommentera

Klinth:

Vi har redan förlorat min vän, då kan man bjussa på ett lite otippat tips;)
Kommentera

Danne_l: Sanning, ännu en tung förlust med stora siffror, även om de inte blev så stora som före uppehållet... Tog vi oss till slutspel då? Kan vi skrälla där och lyfta bucklan i slutändan trots allt???
Kommentera

mok:

Hm, inte behöver jag gardera mig då jag har fått in betydligt fler resultat än vad Ni har fått tillsammans.

Jag tycker dock det känns som det skulle kunna bli 5-2, jag har ju haft tur med det resultatet i tidigare matcher.
Kommentera

Eftersom Henke åter är i målet så bör han ju hålla nollan... men hur många mål vi gör de vet allt skam... de käns lite som att laget inte riktgt e på topp utan tar det lite lugnt fastän Lillis har sagt att de ska köra på för fullt... Därför tror ja nog att det blir 0-3 i matchen!
Kommentera

Sannes: Nää nu skall vi inte ta i här va :) Sen 5-2 är ju faktiskt det vanligaste resultatet med VF i år. Men er seger är ju klar men skall vi ändå tippa i slutspelet med samma lag o regler bara för att dete skoj :)
Kommentera

mok: Klart att vi ska!!! Och även om vi loosar även där så lägger vi in vårat veto och så vinner vi i alla fall. Någon form av fördel ska vi väl ha av att vara experter eller???

Så är det ju med sk experter. De är ifrågasatta och utdömda. De har oftast mer fel än rätt. Lik förbenat fortsätter de att vara just "experter".....

Så även vi ;-)
Kommentera

Klinth: Så är det ju faktiskt vi kör på helt enkelt.
Sen var vi ju tvugna att göra något denna säsongen för att utmanarna skulle få smaka hur det känns att ha rätt....
Kommentera

mok:
Kan man gå in och tippa vilket segerresultat det ska bli någonstan mer seriöst än vad vi gör här? Skulle gärna vilja veta de å så fall..!
Kommentera

Suffe: E inte detta seriöst menar du? Annars får la du söka dej till vadslagningssajter.
Kommentera

mok: HV - Frölunda 1-3, Kallio avgör i tom kasse.
Kommentera

Ingen Henke i målet idag, han är febersjuk!

Sampan spikar igen!
Kommentera

Boråsindian: Fel det är 0-1 till Frölunda av tom koivisto
Kommentera

lu93rowa: Jag TIPPADE alltså 1-3, försökte även få in sista målskytten.
Kommentera

Kul att Sampan fick stå ännu en match och han verkar ha gjort en kanonmatch, härligt!

Och ännu en seger, grabbarna är hur stabila som helst, det är nästan så det känns för bra.

Boråsarn fick dessutom in kvällens resultat, härligt grabben! 

Kommentera

Sannes: Lyssna på hockey live så kan du höra matcherna

Frölunda mot rekord
Kommentera

lu93rowa:

Jag brukar allt lyssna på hockeylive, ibland vill säga. Men igår hade jag ingen möjlighet.
Kommentera

lu93rowa: Frölunda mot rekord.... vad för rekord syftar du på?
Kommentera

mok: haha jo visst e de seriöst men ja menar typ om de fanns nåt forum för att tippa resultat på matcher.. men ja menar ändå bara att man skulle göra de för skojs skull ja e inte inne på de där med vadsalgning alltså....
Kommentera

mok:

Frölunda kan slå tre rekord. Flest antal mål, minst insläppta mål och antal segrar för en säsong.

Redan nu har dom slagit publikrekordet.
Kommentera

Nu regerar högmodet. Man sätter laget på en hög, j-ligt hög, pedistal och räknar med seger i varje match. Inte minst nu när Mora hälsar på för andra gången denna säsongen...

...och jag är ledsen. Det blir ingen rolig visit detta. Det är möjligt att det är match en bit in i andra perioden, men när det rinner så forsar det rejält och det är inte omöjligt att vi får se säsongens första, och enda(?), tvåsiffriga seger nu.

Skall vi säga 10-1?

Övermodig? Ja, självklart. Vem hade inte vart det som Frölundait i år...
Kommentera

Danne_l: Jo jag vet precis vilka rekord som Frölunda kan slå ville bara se om personen i fråga hade koll på det. Jag har koll på läget minsann! Men publikrekordet är ju faktiskt inte slaget redan.... kommer det för lite personer på matchen imorgon slår dom det inte. Men risken att det skulle göra det är ju rätt liten. Sista matchen innan slutspel, lördags match och precis vid löning = fullsatt = publik rekord.

Minst insläppta bör dom slå om inget katastrofalt händer, om dom inte gör det så e det lugnt för Frölunda har ändå det rekordet :)

Flest antal segrar.... räcker hemma imorgon så snor vi det från FBK med.
Kommentera

mok:

Med tanke på att matchen varit slutsåld i två veckor så...;)
Kommentera

Danne_l:

Rekordet är redan slaget med bred marginal. Skulle man inte ha en enda åskådare i sista hemmamatchen, så slår man rekordet ändå...med ganska exakt 20 sillstrypare per match.
Kommentera

Et tu Brute: Läste nånstans att blir det fullsatt imorgon slås rekordet men inte med mycket. SNittet om det är fullsatt imorgon blir 11 677 vilket inte är så illa pinkat. Det sura är väl att även om man går hela vägen i slutspelet så blir det snittet svårt att slå i slutspelet då 3 matcher i semi finalerna spelas i borgen :)
Kommentera

mok: Perfekt! Då får vi er i semi efter att ha slagit ut Sexchoklad i kvarten och pissar på er i Frölundaborg ; ) Frölundaborg är nästan som hemma.

Bäva Blixtlås. Bääääääääva!
Kommentera

Kickan: Jag kissar nästan i byxan!

MOAH-HAHA!

//BROS
Kommentera

BROS4EVER: Glöm inte att tvätta byxorna efteråt bara. Det kan bli lite äckligt annars.
Kommentera

Kickan: Visst, kör ett GULDPROGRAM på Statoil!

HEHE!

//BROS
Kommentera

BROS4EVER: Gör det, bara du byter byxor. Annars kanske tvättmaskinen finns närmare än Statoil?
Kommentera

BROS4EVER: Nähä, ni kanske inte har tvättmaskiner där i Sydbotten. Nog visste jag att det är primitivt i Sydbotten, då jag varit sydbottning lika länge som jag varit norrbottning och således kan jämföra, men inte kunde jag ana att det var såååå primitivt.
Kommentera

BROS4EVER: ...annars kan man ju bara konstatera att ironi inte finns i din vokabulär, sett till början av diskussionen. Men det kanske också beror på att ni är mer primitiva än norrbottningar.

Fast erkänn att du är skraj ändå.
Kommentera

Kickan: Dina mogna inlägg och ditt överlägsna intelekt för mig att böja mig i debatten. Jag försöker inte att kombattera med dig mer!

(Att jag inte orkar käfta med dig skulle kunna betyda att jag ser ner på dig och ditt minst sagt begrundansvärda intellekt)

Jag drar mig tillbaka i min kalla stengrotta, utan förståelse för hockey!

//BROS
Kommentera

BROS4EVER: Bra, du har ju uppenbarligen inte förstått något ändå.
Kommentera

Kickan: Man tackar och bockar!

//BROS
Kommentera

mok: Högsta snittet innan denna säsongen har jag för mig var 10.996 eller något i den stilen...
Här sitter man o jobbar o sliter sedan 06.00... ska skynda här i från för o hinna hem o byta kläder innan matchen. Sen efter den överlägsna segern med 8-1 så är det party. Ha en bra Lördag allihop.

Peace, love and kinky sex
Kommentera

Kickan: Kan förstå om du har goda minnen från Borgen om du enns var där då? Men vi är hästlängder bättre nu än vi var då och Luleå ja det har bara rasat sedan dess....
Kommentera

mok:

Borgen... Hästlängder...:)
Kommentera

Bengt:

Men se där, göteborgshumorn har satt klorna i dig också;)
Kommentera

Danne_l:

Japp, så är fallet... ;)
Kommentera

Bengt: Gött att se att det var någon som greppade det där :) Trodde faktiskt inte nån skulle haja det så fort.
Kommentera

mok:

Som värmlänning så är man ganska kvick när det gäller humor...:)
Kommentera

Bengt: Jasså kan man vara kvick när man kommer därifrån :)
Kommentera

mok: Vad det gäller humor tydligen, men annars är det väl si och så.....
Kommentera

mok: Ja, jag var där. Till och med min lillasyster, som egentligen inte är hockeyintresserad, var där. Hon var skitskraj efteråt när Gäteborg var översvämmat av människor som skrek "Vi hatar Lule".

Underskatta oss inte. Björnen har vaknat.
Kommentera

Kickan:

Visst måste det ha varit hemskt. Men hon måste ju då också känt sig bekväm när Borgen skanderade "Grattis Lule"?

Så sååå hemska är vi inte i Göteborg.
Kommentera

Danne_l: Min lillasyrra var skraj ändå. Hon är inte van vid hockey och de känslor hockeyn framkallar.

Jag hoppas att ni tar guldet om inte vi gör det, vilket jag skulle vara förvånad om vi gör. Frölunda är ett sympatiskt lag med sympatiska supportrar, ungefär som Luggarna. Vi skall göra allt vi kan för att Luggen skall ta slutspelsplatsen från Kringlorna.
Kommentera

Kickan: 5-0 till VF.... Håller med om det där med Henke, lär vara omänskligt revanch sugen o kommer vara en fantom i målet....

Skulle tippat 8-1 om Björn Bjudning skulle stått :)
Kommentera

Kickan: Vi disskuterade dom matcherna i Borgen i helgen lite. DOm mätte ju ljudnmivån utanför omklädsningrummen innan matchen. OCh då låg det en bra bit över 110 dB. Mäktigt är ordet.
Kommentera

« · 510970 · »