Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Brynäs - Frölunda Kvartsfinal 3

690365 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Frölunda Kvartsfinal 3
"Idag tar vi bara ut dom vita på hakning"
Kommentera

Tommy Salo :-)
Kommentera

gud:
En sista fråga bara; Moodoo Voodoo??
Kommentera

gud: Ont öga..? Varför då om jag får fråga.
Kommentera

gud:

Jag tror ju dom kan vinna, hoppas det för sist hade dom otur men spelar salo som han gjort hiitills så blir det inte lätt.....
Kommentera

mattias - 74:

Vi kan nog strunta i Moodoos Gb härinne på Frölunda sida..Och återgå till att ge Brynäs ett ont öga inför matchen ikväll..;)

Kommentera

gud:

Det gnälls inte bara av modoiter där inne :)
Kommentera

gud:
Korta och betsämda svar, härligt!
Kommentera

piff:

På fråga A..Det gnälls så mycket därinne allafall..På fråga B..Ja

Kommentera

gud:
Varför just modos?
modohatare?
Kommentera

piff:

Nopp..Om nu det mot förmodan inte blir 6 - 2 till Frölunda så hänvisar jag dessa själar som har tippat 6 - 2 att skriva av sig ilskan inne i Modos gästbok..

Kommentera

mangan: Ajdå, freddan hann före. 1-8 då.
Kommentera

Jagg hoppas och tror att förstafemman kommer igång med produktionen ikväll. Dessutom fortsätter de övriga som tidigare och vi får till slut 1-7 på resultattavlan.
Kommentera

gud:
Går du med på deras krav på ev. pengar tillbaka sen om matchen inte slutar 2-6?
Kommentera

piff:

Haha..Det ligger något i det du skriver..Ville bara med mitt inlägg förtydliga mitt tips inför matchen..

Så det är bara för alla att gå o satsa en slant..För 6 - 2 blir det till Frölunda..

Kommentera

gud:
Men samtidigt är det inte någon riktig sammanställning av mej om det inte blir något fel.. ALLTID är det något fel...
Jag pendlar mellan datorn och läxböckerna...
Kommentera

gud: Nä han är inte min favorit heller. Men han har trots allt bara släppt in 2 mål på två kvartsfinalmatcher så han spelar ju bra. Förhoppningsvis kan det ta oss hela vägen. Även om det blir en jobbig resa. Men att vinna över Brynäs blir inte jobbigt. Inte ikväll.
Kommentera

piff:

Du gör alldeles riktigt rätt att du pluggar..Fortsätt med det..

Kommentera

FreddanVF:

Man kan vända på det..En bra målvakt har tur..

Sedan är just Salo inte är en av mina favoritmålisar spelar ingen roll.. 

Kommentera

gud:
Sorry gud!
Kollade bara genom resultaten fort och tänkte att alla hade skrivit hemmalagets siffror först men får nog skärpa mej lite... Sluta lägga fokus på läxor och MER på hockeyn!
Kommentera

gud: Med tanke på att Salo bara har tur enligt Brynäs fansen så är det ju inte omöjligt. Men lite skoj är det att han just nu leder röstningen som slutspelets bäste målvakt just nu hehe... opinionen ändrar sig snabbt.
Kommentera

FreddanVF:

Helt fel ute är du inte..Men chansen att Brynäs ska göra 6 mål på Frölunda känns lite främmande..;)

Kommentera

gud: sånt ska du påkalla efteråt.. Då har du två tips som kan slå in ;-)
Kommentera

piff:

Nu blev det helt galet igen..;) Läser du mitt inlägg så tippade jag 6-2 till Frölunda..

Kommentera

Inte så många tips ännu

Brynäs - Frölunda

Expertpanelen
Linnea 1-3
Dragan_2k 2-5
mok 2-3
Danne_l 1-4
Klinth 2-4

Utmanare
mattias-74 4-3
brynästigern 3-2
claesw 3-1
FreddanVF 1-7
Alisandali 3-3
gud 6-2
65selander 3-0
piff 0-2
Kommentera

Tippar att det blir en jämn och tuff match uppe i Gävle för er , 3-3 och ni vinner i sudden .
Kommentera

piff: Har någon städat eller censurerar min dator vissa inlägg??
Kommentera

Linnea: Röksignaler och stentavlor höll vi på med innan HST modemens tid, även flaggsignaler och övriga tekniker har prövats.
Kommentera

piff: Det kom en uppfinning för inte så länge sedan som heter telefax. Om man ställer sig bredvid en sådan när man ska skicka iväg ett papper med text på till en mottagare så låter det ungefär som det modemet gjorde som beskrevs tidigare. En helt obeskrivbar känsla att höra det fantastiska ljudet.
Kommentera

Dragan 2k:
Kan du inte lägga in någon ljudfil där du försöker låta såsom modemet gjorde då.
Du lär få många besökare..
Kommentera

Dragan 2k: Sysslade ni med röksignaler också? Och knackade in brev och annat i stentavlor?=)
Kommentera

mok: Haha. En sådan liten sak hade även jag. Lät som tusan. Psssssshhhhhhhhhhhhhhhhhhrrrrooooojjjppppssssssssssss. Som det lät när man skulle koppla upp sig.
Kommentera

Dragan 2k: Det var tider när man satt med sitt USR Robotics 14.4 kbps HST modem... då var man kung :)
Kommentera

Paddan: Det är lätt att förglömma dessa klassiska tider nu när man ser den nya tekniken som NMT, v90 Modem och allt vad det heter.
Kommentera

Paddan: Och så var han med och byggde pyramiderna... inte att förglömma.
Kommentera

Dragan 2k: Äh, transistorradio,... när du var ung satt ni väl som klistrade vid lägerelden och väntade på röksignalerna från hövding Blankpolerade Lädret som berättade hur matchen gick.
Kommentera

Dragan 2k:
Det låter bättre än att vara tvungen att jobba stenhårt på hemmaplan inför prov, läxor och arbeten som ska in.
Kommentera

FreddanVF: bara i sinnet :)
Kommentera

Dragan_2k: Du glömde när Jesus gick på vatten...
Kommentera

Dragan 2k: Hahahaha... så gammal är du väl ändå inte
Kommentera

Dragan 2k:

*host host*

Kommentera

piff: Äh. Ni ungdomar har det bra. Annat var det i min ungdom när man slaviskt lyssnade på transistorradion när Ingo blev världsmästare. Det var tider det. Eller när man sattfastklistrad till densamma och lyssnade på direktsändninge när GreNoLi var som bäst i Milan.

Härliga tider.
Kommentera

FreddanVF:
Ja det stämmer till viss del. OS låg ju under ena sportlovsveckan, tack och lov! Dessutom låg jag i influensa första OS veckan så i slutet var åtminstone jag lite trött på all sport (trode aldrig att det skulle hända) INTE på hockeyn men allt det andra kändes ganska tråkigt..
Kommentera

piff: sånt händer ju ännu... Men nu ligger alla aktiviteter oftast när det är lov eller sommar... å då e det ju lov.
Kommentera

FreddanVF:
Du kanske läser till det själv, just för att få payback och har det som motto. 'Mobba eleverna!'
Det var bättre på Stenmarks tid (sägs det) då hela Sverige stannade upp och man knöddes i ett klassrum med den enda TVn skolan hade då.
Kommentera

piff: Nä dom har ju inga läxor så dom kan ju titta iaf... Att vara lärare går ut på att mobba eleverna. Det är det som är själva grejen
Kommentera

FreddanVF:
Ja det har blivit så och med tanke på hur lite lärarna tänker på detta viktiga som bara händer en gång per säsong så är det tufft.
Kommentera

piff: Under ett slutspel så gör man bara läxor varannan dag :-)
Kommentera

FreddanVF:
Huamej ja. Så spännande att man bara inte kan lämna burken och ägna sej åt det jag egentligen borde,....... LÄXOR!
Kommentera

piff: Det låter som en besvärligt spännande match.
Kommentera

690365 · »