Frölunda HC

60372 inlägg · 3399 ämnen

Dif-Frölunda

« · 300191 · » Till forumet


Sv: Dif-Frölunda
kallio71: Mm. Men Djurgården är alltid Djurgården och har en extremt ful vana att spela bra mot lag som Frölunda och Färjestad. Undantag finns såsom 6-0 hemma i Scandinavium
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Dragan 2k: Ja men får frölunda bara igång sitt spel, som dom inte har fått tidigare så ska det inte vara något problem för dom.
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Dragan 2k:

Men nu är ju vi här i Globen och håller ställningarna så en förlust till VF finns inte på kartan...säker seger imorrn med vårat stöd =)
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Mycket snack här inne om att ´få igång sitt spel´.
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Gone: Jo det är ju det...Men dom får väll vänta och se..Svårare än så är det inte..
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Är väll själva tusan att Gubbarna glömt gnistan hemma idag igen, blir så trött på att se nonchalanta backar, duttande med klubborna.
Vart fasen är frenesin och DEN UPPOFFRANDE VILJAN??
Kom igen nu f*n!
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
danoj:

Någon koll på vad det står? Swehockey's online har inte startat... Har satsat pengar på att VF ska ta hem en seger här, nu får ni banne mig styra upp det också. :)
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Dysso: 1-0 till DIF.Pettersson gjorde målet.
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Dysso:

1-0 till djurgården, blir så förbaskad på det nonchalanta backspel vi visar upp i egen zon som föranleder till deras mål, nu krävs det skärpning i resterande 2 perioder.
Otroligt vad avsaknaden av Mange J är stor, framförallt i PP.
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
danoj: Vad i hela hel..... håller VF på med?? 2 mål insläppta i numerärt överläge. Nu får dom skärpa sig rejält.
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
GuldIndianen:

Äh, matchen e körd, stängde av efter 2-0, bjuder man på mål i numerära underlägen samt missar straffar förtjänar man inte att vinna.
Så nu var denna dagen förstörd.
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
danoj: Varför fick VF straff?
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
danoj:

Numerära Överlägen ska det naturligtvis stå, är så förbannad att jag inte ens vet vad jag skriver.
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
danoj: Tyvärr får man väl hålla med dig. Det verkar kört. Det var den andra missade straffen denna säsongen. Jag ger inte upp ännu men de är på god väg att förlora.
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
GuldIndianen: 3-0?!? vart är fjolårs formen?
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Guinness: Den är kvar i fjolåret.
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
GuldIndianen: Ni e ju nästan lika ineffektiva som vi. Skotten i andra vann FBK med 15-2 (!). Ni vann med 16-8.
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Sibbe: Det låter positivt. Ni kanske fölorar också då? :))
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
GuldIndianen: Det tvivlar jag på =)
Det viktiga är att vi vinner nästa omgångs match ;)
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Nu är det definitivt kört. 4-0 till DIF. Faaaaaaaan. Vi vann i J20 i alla fall så vi har något att glädjas över.
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Frölunda var ifjol tredje bästa bortalag i elitserien. Trots att det bara är omgång fem så känns det om man ser till spelet som man har en bra bit kvar till detta.
Blir nog svårt att upprepa fjolåret som ett typiskt hemmalag..?
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Dream Team: Nåja vi har vunnit våra hemmamatcher än så länge. Vi har bara 23 matcher kvar hemma. dom skall vi väl vinna. Bortaspelet måste skärpas rejält om vi nu skall ta förstaplatsen i serien.
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Nä nu är det dags att gå och lägga sig. 5-0???? Jag ligger hellre och sover än att se på denna matchen. snyft
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Kan vi inte göra ett tröstmål i alla fall??? Så att man vet att vi fortfarande klarar av att göra mål!!
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
GuldIndianen:

Spela rock n roll, tycker nästan en ursäkt från spelarna hade varit på sin plats när man fullständigt viker ner sig på det sätt man gör, man har fortf åtaganden TROTS att man inte spelar på HEMMAPLAN!
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
danoj: Ja så här dåligt får man bara inte spela. Det är rent utav sagt katstrof. Spelar men på bortaplan har man egentligen inget att förlora utan bara att köra på.
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
GuldIndianen: tack för en fin match ;)
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Hmm. Den här matchen glömmer vi fortast möjligt. Vilken match frågar ni? Bra. Den är glömd.
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Ibland går det undan. Kul det här. Var ni svenska mästare sa ni? ;-)
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Dragan 2k: Spelade VF idag?? Har faktiskt ingen aning om vadf som hände.
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Gone: Hehe. Det är vi sådana här tillfällen man önskar att man var lite mer lågmäld. men vi kommer tillbaks och med en kraft av sällan skådat slag.
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Dragan 2k: Jag vet hur det känns. Man faller hårt när man faller från toppen. Jag har ju fortfarande svårt att inse att DIF inte är sveriges absolut bästa lag alla kategorier längre, eller va f*n, det är vi ju, eller ja, vi är väl det? Somliga säger att det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst, men jag tycker det är svårt likförbaskat ;-)
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Jaha, nu har man precis återvänt från Globen och det finns bara en sak att säga...*suck* Finns bara en sak att göra nu...gå ut och dränka sina sorger.
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
millis:

Bästa förslaget jag har hört idag, tror nog att jag gör det, kanske välter en o annan byggnad på vägen med.
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
millis: Då är vi två. Jag har redan öppnat mina "läsk". Dom skall inte förvaras. Dom skall drickas upp så fort som möjligt. ;)
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
GuldIndianen:
Själv har jag inte börjat än...sitter i lobbyn och tröstäter på godis just nu *tragisk syn* Men jag har gett mig fan på att jag ska ha en lyckad helg här i huvudstaden så det blir att supa så man glömmer denna mardrömsmatch =)
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
millis: vad menar du med att börja? jag såg allt att du sov under stora delar om matchen..; ) Du och de andra i Goa gubbar; )
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
millis: gråta över denna förlust? ska ni väl inte göra??? va é detta??;)
men ska gå vidare..de gjorde dif,,=)
men de va jävligt skönt att vinna över er ida..måste säga att de skulle bli tvärt om..
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
difzi: Ja jag måste också säga att jag trode verkligen at ni skulle ta dagens match...Jag som hade tippat enn stensäker 2...Trodde jag ja...Det var ju bara att skick kopongen till stället där solen aldrig lyser(avloppet).....Lycka till nästa gång!!!
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
difzi:

Jag har absolut inte gråtit över förlusten idag...har redan kommit över den, nästan iaf. Men det var en jäkligt tung förlust och förmodligen en av Frölundas sämsta matcher så det är klart att man är besviken. Men nu är det bara att ta nya tag, och tro mig det gör vi...det blir inga mer såna här matcher igen.
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
millis:
klart att det kommer flera såna matcher..det viktigaste är att få dom så få som möjligt...då vinner man ett SM-Guld igen...;0)
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Nu glömmer vi detta och blickar framåt. Det finns inget att skylla på efter dagens match. Frölunda skapade chanser i mängder och borde haft ett par mål i den första perioden, men när sedan DIf tog ledningen blev allt nervöst och jävligt. Kändes riktigt tungt att sitta på läktaren och se skiten men vafasen, spelet finns där. Nu ska man bara tänka lite på försvaret också och inte bara anfalla hela tiden.
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
millis: Med andra ord och som någon sa: "Nu är det bara att bryta ihop och komma igen". Detsamma gäller oss Tikare.
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Danne_L: Optimsimen frodas igen. Nu kör vi så det ryker mot SSK hemma. Jag är laddad. Ni är laddade. Laget är laddat. Matchen kommer att bli kanon...
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
260kg kärlek:

Fast ni har väl inte så mycket att bryta ihop över, ni har väl inte gjort en enda dålig match än? Skärpning! :P
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Dysso: Vi förlorade mot Lulä och nu mot HV, två tippade "kommer skitsist i tabellen" *hostar*
Okej då: Jag hedrar mitt lags insats i afton, det finns vilja och moral i laget som jag sällan skådat. Dessutom släpper Livgardet in sina första mål i Kinnarps Arena i sin nionde period. Klart godkänt av Timrå med andra ord.
Jag förstår om ni inte är helt nöjd med insatsen. Jag , du med fler har säkert bra mycket mer att önska av VF.
Nåja, det kommer!
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
260kg kärlek: Jaja, Dysso blir kallad Vf:are? Hockeysnack har varit borta för länge. Klart som korvspat att Dysso älskar HV!
Men annars är det bra och bilen funkar fint! :o)
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Danne_L: du har helt rätt, men ja är inte riktigt säker på henkes form nu i början av denna säsong han verkar lite osäker i målet, det kan även bero på att försvaret inte är lika stabilt som det borde vara.
men det är för jävligt att ackerström är borta i tre veckor och kanske mer han är ju våran stöttepelare i försvaret.
men det finns inget att göra åt det, det är bara att köra på och försöka få igång sitt spel som dom ännu inte fått igång
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
kallio71:
Henke är inte osäker i målet. Han är numera mänsklig och har fått alldeles för dålig hjälp av sina försvarare..men visst hade det vart bra att ha en Norrena att kasta in nu.
Kommentera

Sv: Dif-Frölunda
Danne_L: Lätt att vara efterklok eller???
Kommentera

« · 300191 · »