Frölunda HC

60401 inlägg · 3400 ämnen

Experterna surfar vidare

« · 429492 · » Till forumet

Sv: Experterna surfar vidare
kungen: 6min kvar,fan de blir fler mål då ju........
Kommentera

Danne_l: Håller på dig,har 50 bananer på 1-5.....
Kommentera

slashpuppie:

Inga fler mål! Ger mig tusen spänn ju...
Kommentera

Danne_l: mmm, men modo får gärna göra ett mål till så går mitt tips in :)
Kommentera

Dragan 2k:

Mål i PP, starkt boxplay, första femman fortsätter att briljera och mitt tips på 5-1 ser bra ut. Allt är som vanligt...;)
Kommentera

saknad: Haha. Exakt. Sicken idiotisk fråga. klart som tusan man inte är nöjd.

Helsike vilken moral och styrka man visar upp från Frölundahåll. Gäller bara att hålla det en period till.

Jag tycker dock att det är de två 3-5 lägena som egentligen satt sin prägel på matchen. Frölunda klarade av dem och blev oerhört mycket starkare. Sedan var man förbaskade på Lärking som inte är bra.

Att man sedan stänker in mål direkt nästan när man får 5-3 är ger ännu mer självförtroende samtidgt som man från Modhåll givetvis blir med disillusionerad.
Kommentera

intervjuaren på ppv är lite rolig.. han frågade just modo om de var nöjda med sin utdelning.. undrar vad svaret var på det.. =)
Kommentera

slashpuppie: var inte så blygsam nu,alla vet detta men vågar inte säga det rakt ut...
Kommentera

Jag måste säga att jag är glatt överaskad över hur bra Frölunda har varit hittills. Visst är de bra, det visste jag ju, men de har varit fenomenala. Bara att hoppas det håller i sig hela säsongen
Kommentera

audiblegiraffe: Vad lätt det e!!!!!!
Kommentera

slashpuppie: Jo, men det är inte så konstigt heller.

Jag är för övrigt inte ett dugg förvånad över att Frölunda storspöar MODO ikväll. Inte med tanke på hur inspelade lagen är och vilken form man befinner sig i. MODO har spelat bra i en match hittills.
Kommentera

audiblegiraffe: jag e jättesnäll, lovar :)....jag vet att de gör det ideéllt och det är skitbra. Men ibland så blir det lite B...
Kommentera

slashpuppie: Var snäll. Dom är faktiskt mycket bättre än de flesta hockeylive kommentatorer..
Kommentera

Fasen vilken intelligent kommentator det är på hockeylive..."skjuter man inte så gör man inte sånna mål, skjuter man, så gör man sånna mål ibland"...
Kommentera

Sannes: Andersson och Sundin som assist...och så 4-1, gött mos! :)
Kommentera

slashpuppie: Det var JJ. Kallio senast målskytt. Nu har alla i guldkejdan stänkt in mål
Kommentera

Mål bara ramlar in, Kallio fixar 4-1.
Kommentera

Sannes: Johnsson enliget Hockeylive
Kommentera

Dragan 2k:
Jag uppfattade som om det var Jonas J men sak samma, mål blev det och det är huvudsaken.
Kommentera

Dragan 2k: ja inte var det Salo iaf ;)
Kommentera

Sannes: Möjligtvis var JJ sist på pucken.
Kommentera

Dragan 2k:
Hm, Sundin eller Johnson, det var frågan.......
Kommentera

Jösses, 3-1 nu, mål av Jonas J. Härligt grabbar, hoppas att det håller hela vägen nu.
Kommentera

saknad: Tjoohoo. Och så utökar man till 3-1 genom Sundin.
Kommentera

Ja! då var det mål igen då!! det var ju inte helt fel.. men vad är det för dålig dommare egentligen?? pratar mest om utvisningen på sundin...
Kommentera

slashpuppie: Tjooohooo. 2 avklarade 3-5. Frölunda får 5-3. Då sitte3 2-1. Underbart. Men Lärking är på väg att tappa matchen. koivsito matchutvisad för snack
Kommentera

Smack, där satt den, 2-1 genom Plüss.
Kommentera

Danne_l: just det. Grejen var det att jag hade lite problem att hitta dagens match eftersom jag inte kände igen FHC. Men men, inte mycket att tjafsa om egentligen...
Kommentera

slashpuppie:

Skriver Frölunda så, så är det så helt enkelt.
Kommentera

Så jäkla onödigt av Koivisto att dra på sig matchstraff. Så fånigt att tjafsa på domaren, det är ju aldrig funkat förr så varför skulle det gå nu.

Järnspikar vad utvisningar grabbarna drar på sig. Skärpning på den fronten tack.
Kommentera

Danne_l: jo då, jag fattar precis. Men det är ju knäppigt att Frölunda själva fortfarande använder VFHC och hockeylive använder FHC lite godtyckligt.
Kommentera

slashpuppie:

Jepp. Anledningen till att man tar bort namnet är dels för att det skall underlätta för företag och dylikt då man söker på klubbnamnet. T ex i telefonkatalogen stod klubben inte under Västra Frölunda utan under Frölunda Hockey. Det är en av orsakerna. Klubben själva menar dock på att man fortfarande skall kalla dom just VF...

Nåt sånt, du fattar säkert. Särskilt när du trots allt var på mötet;)
Kommentera

Danne_l: klart jag har :). Jag var inne på Frölundas sida för att kolla upp det här med förortningen, men de skriver VFHC...
Kommentera

slashpuppie:

Dåså, då borde du väl ha full koll?;)
Kommentera

Danne_l: jag var faktiskt med på årsmötet....
Kommentera

Danne_l: grejen är det att i matchen efter med frölunda så har de skrivit FRÖ...
Kommentera

Dragan 2k:

Det låter bra. Sitter på jobbet så jag får lita till sporadiska besök på nätet och Radiosporten, frustrerande!
Kommentera

Danne_l: Helt ok första period tycker jag. Man började bra men förr tillbaks lite under periodens utveckling. Helt naturligt - vi spelar ju trots allt på bortaplan. Imponernade bortaspel tycker jag också.
Kommentera

slashpuppie:

Ny och ny, dom tog bort Västra ur namnet vid årsmötet tidigare i år.

Frölunda i ledning, positivt.
Kommentera

Frölundas nya förkortning är alltså FHC, enligt hockeylive...
Kommentera

Klinth: TVn e rätt ny så har inte hunnit testa att förstora bilden på instruktionsfilmer ännu :)
Kommentera

mok: Aah. Låter som en kanontv som man kan ha nytta av när man blir äldre och synes blir liiiite sämre:-)
Kommentera

gud: Jo nånstans så blir öppningen bara att glida in!
Kommentera

Dragan 2k: Prova att stå framför teven med ett förstoringsglas vetja, då bara måste ju bilden bli schetastor, eller? ;)
Kommentera

mok:
Så öppning blir då 2.5 ??
Kommentera

mok: Tänk vad du ska ha sett för äckelpäckel och konstigheter då!!!

URK!
Kommentera

Klinth: Inte nog med att man har stor bild... jag kan dessutom förstora bilden så allt blir ännu större :)
Kommentera

mok: Om man har tillräckligt stor TV så blir ju porrfilmer helt plötsligt skräckfilmer!!! 5 meters stav som borrar i en grotta med en öppning på 2 meter.... Huvva!!!!!

Stort är inte alltid bra......
Kommentera

gud: Ja e ni redan kända så e det ju inga problem! Så ladda fickan med en tia så får du en fika på köpet!
Kommentera

mok:
Ähh..Jag o Dragan är redan kända som de fula gubbarna i området..

Dragan..
Janusz var nyss här o ville sälja en video..Jag skickade över
honom till dig..
Kommentera

« · 429492 · »