Dragan 2k: Mora ja. När jag memorerade dom nästkommande matcherna häromdagen så såg jag en massa säkra 3 poängare men när det gällde mora matchen var jag lite osäker. Idag vinner dom dessutom med 5-0 mot Södertälje. Hur ska detta sluta?
Dragan 2k: Ahl var ute och cyklade många gånger och var överspelad men vad hjälpa detr när pucken absolut inte giuck våran väg idag.- Känns som skärpan har sjunkit. Bara gräva vidare. Mora borta hade man för 11 omgångar sedan sagt 3 säkra.... vet i fasen hur det går just nu :)
mok: Jaha, vad säger man efter att ha tillbringat några timmar i storstan, hm... Det mest positiva var väl att jag fick släktforskat på stadsbiblioteket, synd bara att jag efter två timmars letande fortfarande inte hade hittat den "gubben" jag sökte, men så är det i släktforskningens värld.
Ja just det ja, var på hockey också och fick till min förvåning se att det kommer andra domare till Scandinavium än Vinnerborg. Fick till och med se Bert Karlssons son vara huvuddomare i tredje, fattas bara att Bert dyker upp själv....
Matchen i sig är inte så mycket att orda över, tyckte att HV var det bättre laget, de visade mer vilja än vad mina grabbar gjorde.
Lite surt att jag var ett nummer ifrån att vinna en matchtröja men jag får trösta mig med att jag vann ett par skor/tofflor på matchprogrammet istället.
En bra match såg vi som var på plats och två RIKTIGT vassa lag. Alltid roligt att möta o framförallt slå VF:-) Finns inga matcher som är så hemska att förlora men heller inga som är så sköna att vinna. Har väl o göra med den derbystämningen som råder plus att jag dessutom är bosatt i Göteborg. Matchen var tycker jag mycket underhållande! Bra match med mycket chanser åt båda hållen-HV var väl lite kyligare o lite bättre men om jag ska vara ärlig o det ska jag så måste jag ändå säga att det kunde slutat precis hur som helst. Jämnt var det o segern var rättvis. Vanligtvis brukar det kännas oerhört farligt så fort VF kommer in i motståndarsoonen men idag var avsluten INTE riktigt lika vassa?
Bra match, bra stämning....HV vann klart på läktaren anser jag...och iaf rättvist på isen....
Har ett antal frölundapolare som jag träffade i pauserna o de sitter på långsidan o t..o.m dom var eniga om att NBS ägde hallen idag ( det säger inte lite när det gäller dom, hehe)....
tack för en god match o jag ser fram emot nya mot VF! Alltid lika kul!
Patrik L: ....Jag lovar att gå hem från anrenan imorn om HV vinner ( bor i Hovås) c.a 2 mil från Scandinavium....det säger lite om min pessimism inför imorn...
Vf chefen: Minns det men kunde inte infria det, tyvärr. Skyll det på vädret eller vad du vill, hehe:-)! Jag gick till bilen o det får räcka. Sorry...:-)!
Patrik L: I ditt läge hade jag gått med högburet huvud och skrattat hela vägen hem, oavsett väder! Grattis till segern. Och en annan sak: Inför reservdomare på samtliga matcher i Elitserien. Inget ont om Jocke Karlsson, men det blir för mycket att hålla reda på för två domare. Nu missade han visserligen lika mycket åt båda håll, men nästa gång det händer kan vara i ett slutspel. Det vill inte jag vara med om.
OskarB: Förvånar mig inte. Han skulle nog klara av huvuddomaruppgiften med bravur om han fick chansen, men nu fick han för mycket att hålla reda på på en gång. Lite olyckligt att han tillät lite mer än Danielsson gjort tidigare under matchen, men i övrigt klarade han sig med godkänt, det får man nog säga.
mangan: "Han lät spelarna ta kampen", tror jag omdömet var. Vet inte hur Danielsson var, men förmodligen sysslade han väl med samma pajaseri som de flesta andra domare håller på med. Är riktigt trött på de nya riktlinjerna... Tanken är god, men nivån är åt helvete för låg.