Linnea: Nu är det ju så här att redan lagda bud och tips är ju efter slutresultatet ren historia. Visserligen kan man förstå att intresset finns, men det skulle i så fall handla mer om tipsexperterna som personer och deras inställning till livet i allmänhet och Frölunda Indians i synnerhet.
För er som inte riktigt hängde med i det där med att gamla tips är historia så kommer här en kort hjälp till förklaring: 1, Gammalt = Historia. Det är elementärt och det lär man sig redan i grundskolan. 2, Man kan inte generellt gå in och säga att jaha, i dag är de Malmö hemma, då blir det 6-0 eller FBK borta 2-3. Det finns visserligen statistik som kan ligga till grund för ett troligt resultat, men varje match är unik och det finns massor med faktorer som kan ställa till det även för så erfarna tippare som oss experter. 3, Jag har sagt så, alltså är det per definition RÄTT.
millis: Läs då mitt svar till Linnea. Dess sk experter som du referar till använder sig av statistik, dvs historia. De tar inte hänsyn till dagsform, arenans beskaffenhet, isens ytskikt och temperatur, puckens mått och dimensioner samt rundhet och planhet. Dessutom kan jag garantera att de inte tar hänsyn till hemma/bortapublik, väderomslag eller mitt och mina ärade kollegors tyckande och tänkande, som per definition är RÄTT. Således kan de inte titulera sig som experter i ordets sanna betydelse, utan snarare historievetare och enbart det. Vi tar naturligtvis hänsyn till historien i expertpanelen, men det är en liten del i en fullständigt korrekt expertanalys. Det rör sig om max 10%, så där har du "dina" sk. "experters" expertnivå. Max 10% av våran kapacitet.
Frågor på detta? Nej, jag trodde väl inte det, för som tidigare sagt, jag har per definition RÄTT.
Klinth: Nädu, expererna som jag referar till säger TVÄRTOM att man inte ska titta på statistiken och historian =) Dom använder sig faktiskt rätt myckat av det som du just referar till. Du ska inte dra en massa slutsatser innan du vet fakta unge man =)
millis: Men då har jag ju rätt ju ;-) Jag kan ha misstagit mig på vilken grupp av sk experter du refererar till, så du får gärna meddela mig detta. Min skrivelse stämmer dock som regel, och är därför också rätt.
Hur du än vrider och vänder på detta, så kommer det sluta med att jag har rätt. Det är så per definition.
(Och skulle jag råka skriva in mig i ett hörn som jag inte kommer ur så tar jag helt sonika bort ditt inlägg ;-))))))))
Det finns bara några aspekter jag vill belysa angående expertpanelen.
Expertpanelen har alltid rätt, de är alltid ute i svängen, de finns alltid med på VIP listan, alla finns med i Mensa, de är alltid höjdpunkten på festen.
Dragan 2k: jaha, då lär jag aldrig bli medlem i expertpanelen för jag är då aldrig nån höjdpunkt på en fest och nån VIP har jag då aldrig sett röken av :(
Sannes: NIX!!! Ni måste tippa rätt resultat på tio matcher i rad, det är enda sättet. Det som Dragan 2k, min högt ärade kollega, tog upp är sådana saker som kommer som ett resultat av din expertis.....
Ungefär som "13 rätt på tipset" fast mycket mer, oändligt mycket mer....
Klinth: Du har så rätt angående fördelarna med att vara med i expertpanelen. Det är ju numera en institution bland supporterkretsarna - nationellt som internationellt. Har ibland svårt att röra mig fritt på gatorna i New York, London och Milano tack vare medlemskapet i denna elitsocietet.
Dragan 2k: Jag skulle säga att det är när Dragan börjar få in sina experttips som man bör vara riktigt orolig. Då ligger nog en ny istid inte långt borta.
Sannes: What's in the past is in the past. Förresten var det domarens fel de senaste gångerna tipsen inte gick in. Men så länge en av oss får in det är det lugnt. Man är numera ekonomiskt oberoende tack vare expertpanelen.
Dragan 2k: Tja, det är klart, när man inte har någonting kvar på grund av taktiska feldispositioner i sitt tippande så är det väl lätt att vara oberoende av den där icke existerande ekonomin. Min plånbok har dock tydligen ett alldeles för stort beroende. Måste skicka den på avvänjning, tror jag.
Ska vi tippa på att säsongens storseger kommer ikväll,, att aftonens match är matchen då det släpper för vf´s anfalls formationer,, Ska vi sätta en guldpeng på 11-2 ikväll,, sen får vi se alla sorgsna malmö-blickar i 4+ om en vecka,, hehehe,,
Har det slagit någon annan än mig att expertpanelen inte är överens om resultatet i matcherna? Det kan väl inte vara svårt att vara en expertpanel om man sprider riskerna på flera olika resultat? *s*
Sannes: Betänk nu att expertpanelen består av 4 personer och som ni mycket riktigt påpekar så har vi olika resultat. Ni som nu väler att ifrågasätta oss har under precis lika lång tid försökt hitta rätt resultat, och då är ni åtminstonde 3-4 gånger så många som oss. Vi har haft rätt slutresultat 3 gånger av 9, ni 0....... End of discussion!
Jag tycker att ni borde visa oss mer respekt, annars kommer vi inte längre att erbjuda våra tjänster gratis så som vi hitintills gjort för att vi vill hjälpa er att förbättra eran ekonomi gernom väl grundade "bet" på matchen.
Klinth: Ok, ställningen just nu: Experterna 3 Vi andra 0
Vi summerar vid juluppehållet. Har "Vi andra" då vunnit röstar jag för att expertpanelen avgår från sin post. Vinner expertpanelen så får den den respekt den förtjänar. It´s a bet?
mangan: Det är ett vad som jag kan gå med på. Observera dock omöjligheten för oss att vinna detta om ni, eftersom ni är fler, kan täcka upp våra fyra "experttips" och sedan fylla på. Förutsättningen ( om detta skall bli någorlunda rättvist) är att vi i expertpanelen tar ut våra fyra resultat. Resten står då till erat förfogande. Är det regler som faller utmanarna i smaken?
gud: Va, vad säger du? Ska Sudden skriva på för MIF? Själv tror jag att Frölunda kommer att vinna matchen med minst ett mål, på så sätt borde jag ha täckt upp riktigt ordentligt ;)
För er som inte riktigt hängde med i det där med att gamla tips är historia så kommer här en kort hjälp till förklaring:
1, Gammalt = Historia. Det är elementärt och det lär man sig redan i grundskolan.
2, Man kan inte generellt gå in och säga att jaha, i dag är de Malmö hemma, då blir det 6-0 eller FBK borta 2-3. Det finns visserligen statistik som kan ligga till grund för ett troligt resultat, men varje match är unik och det finns massor med faktorer som kan ställa till det även för så erfarna tippare som oss experter.
3, Jag har sagt så, alltså är det per definition RÄTT.