Frölunda HC

60403 inlägg · 3400 ämnen

Färjestad - Frölunda

« · 465290 · » Till forumet

Färjestad - Frölunda
Detta kommer att bli en match av sällan skådat slag. Färjestad har fått igång sin trupp tack vare "hyfsade" nyförvärv och har medflyt just nu. Frölunda har haft en grym segerrad men fick den bryten borta mot Djurgården. Frölunda spelar med ett härligt go och truppen har en grym mix av spelare. So sagt, detta kommer att bli en match av sällan skådat slag....

Mitt tips: 3-3
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda
Klinth: var fick du Frlunda-Färjestad ifrån? Är det inte Linköping nästa gång?
Kommentera

slashpuppie: nähä, fel av mig, det stod lite galet i spelshemat här på HS bara.... *skäms*
Kommentera

Klinth:

De vaknar till liv efter gårdagens förlust och vinner, men först efter sudden. 2-2.
Kommentera

Danne_l: FBK e alltid lika kul så vi kör på en 3-2 vinst
Kommentera

mok: jaha, vinst till FBK?..jag tror på vinst till Frölunda, jag tar 4-2 , får vi se sen vad Dragan tar....
Kommentera

slashpuppie:

Han skrev 3-2-vinst. Brukar betyda Frölunda. Försök inte hämnas för att du klantade dig en annan gång:)
Kommentera

Danne_l: Va snabb du va nu då :)
Kommentera

Danne_l: hämnas? jag? ville bara få lite klarhet i tipsen här ;)
Kommentera

slashpuppie: Förstår inte vad som var oklart....
Kommentera

mok: Är ni inte med och tippa på sidan för matchtips?
Kommentera

epa: försökte mig på det förra säsongen men det är för många matcher att hålla reda på. Jag e för lat helt enkelt...
Kommentera

epa: Vi har nog med att hålla koll på våran egen tippning härinne :)
Kommentera

mok: Jamen på matchtips håller andra reda på resultaten åt en ;)
Kommentera

Ni kan förmodligen skratta er lyckliga att ni kanske slipper vår lille back och matchvinnaren senast mot er. Trots det vinner vi enkelt med 2-1 :-)
Kommentera

Svanru: 2-1 låter inte som en lätt vinst....... Men 2-5 däremot, det är lätt.
Kommentera

mangan: eller 1-4 låter ganska lätt oxå. Fbk kommer att få att göra nu när vi bjussa Dif på en 3:a!!

Se ya in Karlstad...
Kommentera

Intressant match. Henke Lundqvist vinner, trots att han spelar skadad, målvaktsmatchen på knock mot Gerber.

Frölunda vinst med 0-4!
Kommentera

kungen: Välkommen hem! Kul att du är tillbaka och förgyller vår tillvaro. Och Karlstad kan du inte hålla dig borta från?
Kommentera

mangan: De vet du mangan.... de e alltid skönt att vinna i karlstad :-)).
Tack det har varit 2 otroliga veckor kan jag säga..
Kommentera

kungen:
Hehe..Är inte detta uttalande likamed att ta ut segern
i förskott??:-)))
Iofs så hoppas ju jag att ni vinner.:-)))
Kommentera

Petra: de e så när man möter dom halvmediokra lagen,kan man ta ut segern i förskott o speciellt när det gäller detta Fbk......:-)
Kommentera

Klinth:

Jag gissar på målsnålt (två bra målvakter) och drar till med 1-2. Frölundavinst alltså.
Kommentera

Danne_l: Känner att jag har varit borta ur tippandet för länge nu, har vilat mig iform=) 1-3. Går inte det bra får jag väl vila mig lite till=)
Kommentera

Linnea:
Vilat dig i form, det låter det. Heja Linnea!

För egen del satsar jag på en Frölunda vinst med 4-3. Fast det resultatet tror jag inte på själv, men så blir det när man inte tippar i tid.

En stilla undran: Har Dragan övergett expertgruppen, var ett tag sedan han tippade, eller?!
Kommentera

Sannes: Ja nåt får jag ju dra till med för att släta över mitt oengagemang på sistone; )) Kan du klandra honom? Grabbens ego kanske har fått sig en törn; ))
Kommentera

Linnea:
Oengagemang, inte en chans. Du har varit snäll och inte tippat för att ge experterna en chans att komma ikapp. Det var iallafall det jag sa till mig när jag missade ett par matcher...

En törn? Nja, det är nog många, många fler än en törn.
Kommentera

Sannes: Ha, ha, ha=) Jag gillar din bortförklaring bättre än min=)
Nej, men det ska bli spännande att se hur matvhen går, är redan lite nervös. Men som sagt 1-3 känns bra.
Kommentera

Linnea:
Vaddå bortförklaring......

Nervös kan jag inte påstå att jag är. Det är många matcher som spelas så en förlust här och där får man räkna med. Fast jag hade varit tacksam om de klarade av Färjestad, för förluster mot dom är något jag inte uppskattar något vidare.

Friläge för Prestberg men Henke räddade.
Kommentera

Sannes: Självklart, you win some, you loose some. Men det hade ju varit extra trevligt att vinna mot Färjestad, det är det ju alltid.
Kommentera

Linnea:
Känns som vi skall vinna dubbelt....
Kommentera

Linnea: Alltid kul o vinna mot FBK speciellt borta. Dock var det roligare förr när man inte var lika van att vinna mot dom borta.
Kommentera

mok: Du menar att vi har vunnit lite för ofta och att det inte är lika roligt längre? mår du bra? Är du säker på att du är helt frisk?; )) Nej då du kan väl ha en poäng i det. Men jag tacka raldrig nej till en seger.
Kommentera

Linnea: Missförstå mej rätt som man säger :) Allti kul att slå FBK men man är ju så van att dom gö det numera till skillnad mot förr.
Kommentera

mok: AHA! jag anar en ton av övermod här. man ska inte ropa hej=)
Kommentera

Linnea: Nej övermod e farlig så det e ingen risk från mej. Men man måste ju tro :)
Kommentera

mok:
Sicket mål Frölunda gör. 16:34 in i första gör Pluss mål på en styrning av Koivistos skott.
Kommentera

Sannes: Var knappt bered när det helt plötsligt blir mål. Inte många mål som Frölunda gör direkt efter tekning. Iofs så är man ju inte direkt bortskämd med att vinna tekningar :)
Kommentera

mok:
Tycker dock att Frölunda är bättre på tekningar i år än vad dom tidigare har varit, fast det kanske är ren inbillning från min sida.
Kommentera

Sannes: Ja i å e dom bättre md Plus och Pålle. Men vi har ju inga spelare topp 10 vilket man bör ha 1. Att det skall vara så svårt :)
Kommentera

mok:
Grabbarna har klarat av det rätt så bra ändå, men det klart när det börjar att hetta till i matcherna/slutspelet så bör man ha en bra tekare.
Men fram tills dess så har grabbarna blivit ännu bättre.
Kommentera

Sannes: Det som är bland det viktigaste i hockey e ju tekningar och spel i powerplay. Och Frölunda vann sitt SM guld med sopiga tekare och ett katastrofalt powerplay vilket talar en del hur bra dom var då :)
Kommentera

mok:
Med andra ord så har grabbarna koll på hur dom skall göra för att ro hem ett SM-guld till.
Kommentera

2-0 genom Kallio. Härligt avslut på en suveränt bra passning av Niklas.
Kommentera

Sannes: Kan inte bli bättre. Jönsson fipplar så helt "fel" Frölundagubbar får 2 mot 1 läge. Int svårt o se att den skulle sitta )
Kommentera

mok:
Bra fart på våra grabbar nu. Men oj så nära Färjestad vara att reducera, sicken klockren stolpträff han fick den där Souray (eller hur nu stackarn stavar)
Kommentera

Sannes: Impoerande skott får man säga men Henke har det där flytet just nu man måste ha ibland :)
Kommentera

Sannes: Nu e dom frustrerade FBKarna o skall boxas med, Gynnar Frölunda helt klart känns det som efterso dom inte behövr jaga just nu
Kommentera

mok:
Och så en liten boxningsmatch fick vi också se nu.
Kommentera

Ojojojojoj......3-0 nu genom Salo.
Kommentera

« · 465290 · »