Detta kommer att bli en match av sällan skådat slag. Färjestad har fått igång sin trupp tack vare "hyfsade" nyförvärv och har medflyt just nu. Frölunda har haft en grym segerrad men fick den bryten borta mot Djurgården. Frölunda spelar med ett härligt go och truppen har en grym mix av spelare. So sagt, detta kommer att bli en match av sällan skådat slag....
Sannes: Ja nåt får jag ju dra till med för att släta över mitt oengagemang på sistone; )) Kan du klandra honom? Grabbens ego kanske har fått sig en törn; ))
Linnea: Oengagemang, inte en chans. Du har varit snäll och inte tippat för att ge experterna en chans att komma ikapp. Det var iallafall det jag sa till mig när jag missade ett par matcher...
En törn? Nja, det är nog många, många fler än en törn.
Sannes: Ha, ha, ha=) Jag gillar din bortförklaring bättre än min=) Nej, men det ska bli spännande att se hur matvhen går, är redan lite nervös. Men som sagt 1-3 känns bra.
Nervös kan jag inte påstå att jag är. Det är många matcher som spelas så en förlust här och där får man räkna med. Fast jag hade varit tacksam om de klarade av Färjestad, för förluster mot dom är något jag inte uppskattar något vidare.
mok: Du menar att vi har vunnit lite för ofta och att det inte är lika roligt längre? mår du bra? Är du säker på att du är helt frisk?; )) Nej då du kan väl ha en poäng i det. Men jag tacka raldrig nej till en seger.
Sannes: Var knappt bered när det helt plötsligt blir mål. Inte många mål som Frölunda gör direkt efter tekning. Iofs så är man ju inte direkt bortskämd med att vinna tekningar :)
mok: Grabbarna har klarat av det rätt så bra ändå, men det klart när det börjar att hetta till i matcherna/slutspelet så bör man ha en bra tekare. Men fram tills dess så har grabbarna blivit ännu bättre.
Sannes: Det som är bland det viktigaste i hockey e ju tekningar och spel i powerplay. Och Frölunda vann sitt SM guld med sopiga tekare och ett katastrofalt powerplay vilket talar en del hur bra dom var då :)
mok: Bra fart på våra grabbar nu. Men oj så nära Färjestad vara att reducera, sicken klockren stolpträff han fick den där Souray (eller hur nu stackarn stavar)
Mitt tips: 3-3