Sannes: Ja, två mål i PP för FBK och 10-3 i skott lämnar väl en del ytterligare att önska, kanske. Karlstadlaget lär se sin chans nu när Gistedt vaktar buren och man kommer säkert att surra som bålgetingar kring hans kasse.
Målen som Gistedt har släppt in, kan man inte skylla på han, jag hävdar fortfarande att en målvakt måste ha lite hjälp från utespelarna. Och när dom skänker bort puckar och dessutom inte åker skridskor, då är det inte lätt att vara målvakt.
Starkt av Frölunda att komma igen och få med sig en pinne från Karlstad. Det trodde jag sannerligen inte efter en spelad period. Synd att Lärking tappar greppet ju längre matchen lider, tycker annars han inledde bra. Bra dock att inte ta utvisning i situationen innan kvitteringen, på reprisen ser man att Färjestadskillen faller på sin egen medspelares klubba. Plus till Gistedt och dragkedjan som har börjat jobba sig tillbaka mot formen igen. Dom behövde ett mål framåt innan uppehållet.
Förra lördagen nämndes WWS i radio, nu i tv. Vad ska det bli nästa gång? En liten hörna i hockeykväll kanske?
Danne_l: Målet som avgjorde matchen, går det att ha några synpunkter på om det gick rätt till eller ej? Det var tumult framför Gistedt med ett antal spelare enligt Radiosporten, och domaren använde målkameran för att ta beslut, hur sågt det ut?
Gistedt tappar pucken, Kåberg kommer in i målgården när pucken ligger bakom honom. Pucken slås ut tillfälligt men kommer tillbaka igen när Kåberg står där inne. Han trycker sen in puck och Niemi i mål. Pucken är väl synligt i mål, men Lärking tecknar först för straff men sen att han vill kolla kamera. Varför han vill det förstår jag inte då han måste sett att pucken var inne, så bra till stod han. Jag tycker dock det är solklar offside i målgården då Kåberg står där när pucken kommer in andra gången.
Danne_l: Oj, ja, jag förstår det. ;) Det är ju inte en gång man set sånt där som varit avgörande och det är ju lika irriterande varje gång. Ja, så tillvida man nu har rätt i sin bedömning själv, vill säga.
Var det någon som "hjälpte" Kåberg in i målgården? Någon VF-back, alltså?
Nänä, han klarade att ta sig dit utan hjälp. Var ju snarare han som föste in allt som fanns runt omkring:) Nåja, rörig situation så man kan vväl förstå att domaren inte hängde med riktigt. Men som jag skrev innan så hade ju inte Lärking det så lätt där i slutet...
Danne_l: Och domaren kan inte ha tolkat det så att frölunditerna vad dom som placerat han i målgården eller såg till att han inte kunde ta sej därifrån? Sen får du väl inet använda kameran att kola om det var offside i målgården heller.
Det slutar 2-4