Frölunda HC

60411 inlägg · 3402 ämnen

Final 6 Färjestad - Frölunda

« · 708534 · » Till forumet

Sv: Final 6 Färjestad - Frölunda
Där satt spiken. Matchen är körd nu.
Kommentera

FreddanVF: FAAAN..Nu måste de sätta ett mål snart igen..men med dessa lösa passningar kan de ju bara bli Kalle Anka spel:-(
Kommentera

Någon som tror på en vändning ännu? Inte jag iaf.
Kommentera

Frölunda spelar mycket bättre nu!
Och Karlstadborna fortsätter terra Salo
Kommentera

mattias - 74: ganska klart för fbk nu
Kommentera

mok:

jio jag var lite överdriven man han borde skärpa sig
Kommentera

250kg kärlek: Kallio må ha vart lite hafsig i dessa 2 lägen men att bänka honom är nog det mest korkade man kan göra i denna matchen,
Kommentera

mattias - 74: Må så vara men att bänka Kallio är verkligen ingen bra idé. Han kan ju avgöra matcher på egen hand.

1-3 målet var oerhört viktigt. Nu skiljer bara två. Inget omöjligt läge.
Kommentera

FreddanVF: Nu e du lika pessimistisk som FBKarna brukar vara :) Precs den starten som inte behövdes med ett flytmål i baken med en gång men ganska fascinerande att dom skall klanka ner på VF. Frölundas mål var ett flyt mål och vi hade tur med studsarna ja vad säger man :)

Annars ser FBKarna hetare ut och vill mer, jobbar man och åker som dom får man ju bra mycke mer målchanser och 3-0 gjorde nog en del för deras nerver och självförtroende. 3-1 ännu inte kört men det är tungt.
Kommentera

mattias - 74:
Ge Johan mer speltid!!!!!!!!!
Om VF fortsätter spela så som de gör nu blir det guldfest ikväll.... Har inte gett upp hoppet helt men det ser väldigt mörkt ut...
Kommentera

250kg kärlek:

han har dragit på sig 2 st onödiga utvisningar spec den sista när VF hade PP. Klantigt
Kommentera

mattias - 74: "Bänka Kallio, han är hjälplös..."

Förklara tack.
Kommentera

FreddanVF:

en hockeymatch varar i 60 min. Har du inte lärt dig det än ! Det ser tungt ut men ni har potential. Bänka Kallio, han är hjälplös...
Kommentera

Bonuz: Ärligt talat...vad håller Frölunda på med?..Vill de inte vinna..Har inte sett några närkamper som de vinner,och passningarna är ju under all kritik..Är de månne nöjda med ett silver i år?

Enda possitiva med att FBK vinner är ju att Crippe får ett SM-guld..

Jampa i Timrå-snart i Göteborg:-)
Kommentera

Bonuz: Nu får ni ta och öka takten och komma in i matchen. Ska ni låta kaffebönorna få vinna så lätt??
Kommentera

FreddanVF: Sällan nu vänder vi!!!!!!!!!!
Kommentera

Jaha... Där gjorde FBK mål. Och tur har dom också. Grattis Karlstad ni får guldfest ikväll.
Kommentera

Linnea:

Frölunda vinner med 1 - 4
Kommentera

Linnea: Huuuuaaaaaaa. Jag känner ångesten och nervositeten komma krypande över mig som en slampig Big Brother deltagare.

Kan FBK vinna i Göteborg ska vi kunna vinna i Karlstad. Fast det gäller att kämpa som galningar för att tvinga fram ytterligare en match.
Kommentera

Klinth: Nu kommer allt som de har sparat. 2-7 jajamensan.
Kommentera

Fysisk hockey: Ska vi nu tippa resultat så slutar detta 2-4.
Kommentera

Fysisk hockey:

Detta skrev du..
 :04

Jag som supporter tycker det är bättre att heja fram sitt lag än att håna motståndarna.

Idag kl. 19:04

. :04

Kommentera

mok:

Vad har det med mig och göra???
Kommentera

Fysisk hockey: Är det därfölr FBK klacken lägger ner så mycke enegi att håna Salo??
Kommentera

rullis:

Rättvisan segrar imorgon då FBK knyter ihop säcken och firar guldet...
Kommentera

FreddanVF: Tyvärr måste jag hålla med dig. FBK spelar bra men man hoppas på någon form av rättvisa då svinet Ledin står och skriker till måldomaren att den var inne ditt feta tattarsvin. Den var inte inne! HELA pucken skall vara över. Om nu denne renlevnadsmänniska skall ha någon som helst framtid så måste han hålla truten. Men bort med honom.
Kommentera

Fan jag var nära i mitt tips igår. Så jag tippar 5-2 igen till de lila.
Kommentera

FreddanVF: nä, jag läser inte aftonbladet :)..... ber så hemskt mycket om ursäkt dårå för att jag är så sen. Trodde det skulle vara vilda diskussioner om det här.....
Kommentera

slashpuppie: Läser du inte aftonbladet?? Har ju stått där hela dagen :-P
Kommentera

Så har Ledin blivit stämd för hets mot folkgrupp sa de på TV4 alldeles nyss... Intressant och se vad utgången blir där...
Kommentera

Svanru: Hmm...

Hur menar du att Hållberg hånas av Modoiterna?!

I'm as confused as a baby at a topless bar..
Kommentera

Fysisk hockey: Jag tycker Salo har rätt att slå ledin men inte Wallin
Kommentera

FreddanVF:

Jag som supporter tycker det är bättre att heja fram sitt lag än att håna motståndarna.
Kommentera

Fysisk hockey: Det är som att fråga är det ok att en back står och crosscheckar forwards i nacken framför mål? Nej det är inte okej. Men det är domarens sak att se till att det försvinner. Han vet att det förekommer man tar ändå inte för det. Men jag skulle lägga min koncentration på att jubla för ett mål istället för att stå å håna målvakten efter ett. Men du kanske inte tycker likadant?
Kommentera

FreddanVF:

Jag skiter i vad Norrena gör. Undrade bara om ni tycker att det är OK. Ledins pååkning var inte snygg förövrigt..
Kommentera

Sibbe: Sen ska vi ju inte glömma att FBK har hånats ganska friskt de senaste 3 åren för att inte tala om Hållberg där förövrigt Modoiterna eldar på. Jag håller med Danne om stridens hetta och spelarna är bra uppeldade näst intill fanatiska att visa hockeysverige att de kan ta Guld. Jag tycker för min del att jag fått nog av gliringar de tre senaste åren så vad jag hoppas på är det inte något snack om.
Kommentera

Fysisk hockey:

Nä. Inte okey att stå och håna heller. Skrev bara att jag har förståelse för att det händer.
Kommentera

Fysisk hockey: Säg någon målvakt som inte gör det? Norrena är isf mer känd än Salo för att hugga med klubban.
Kommentera

Danne_l:

E det OK att Salo står och slår med klubban???
Kommentera

Danne_l:

bra inlägg, håller med fullständigt!
Kommentera

Sibbe:

Stridens hetta. Det är ju trots allt krig och man vet ju hur mycket det betyder för spelarna att stå där som vinnare.
Jag har full förståelse för att sådant händer, tror nog alla som idrottat själva känner igen sig lite.
Kommentera

Danne_l:

Nej, jag tycker det är onödigt...

Vill dock poängtera att båda två respekterar Salo väldigt mycket, Wallin berättade själv att Salo var en av hans stora idoler men jag förstår att det kan vara svårt att begripa när dom beter sig på det viset...
Kommentera

Sibbe:

Vad tycker du själv? Är det ett okey beteende enligt dig?
Kommentera

Frisco: Och lägre än Glocalnet...

Jag tycker det är svinigt att uppträda på det viset. Framför allt när man spelar så bra som man gjorde igår. Kan man inte bara acceptera att Salo är en bra målvakt? Han har fått så otroligt mycket skit efter Vitryssland och nu när han gör en kanonsäsong så ska man håna honom. Det tycker jag är svinigt. Svinigt Färjestad!
Kommentera

FreddanVF & Frisco:

Okej, bara undrade...
Kommentera

Sibbe: Det både Ledin och Wallin gör efter 2 av FBKs mål är hån. De stannar kvar vända miot Salo efter målet i syfte enbart att håna honom. Alla andra spelare är på annat ställe och gläds åt målet medan dessa två stannar vid målgården vända mot Salo i syfte att håna honom för det insläppta målet. Det är fruktansvärt låg nivå. Lägre än Kaspiska Havet. Nästan nere i Death Valley.
Kommentera

Sibbe: jubla rakt i ansiktet på Salo som Wallin gjorde... Som Per Ledin gjorde på Mattssons mål. Stå och stirra på Salo rätt i ansiktet i flera sekunder efter ett mål. Det anser jag som ett hån. Jag låter det vara osagt om han yttrade något i samband med detta. Men Salo sa iaf vad han tyckte om det. Det finns på band..
Kommentera

FreddanVF:

en stilla undran...hur definierar du hån?
Kommentera

Svanru: När jag skrev om hur låga FBK är så är det att SPELARNA står och hånar Salo efter dom gjort mål. Det gör iaf inte Frölundaspelarna. Där har du inget försvar.
Kommentera

Svanru: Ännu finns ingen anledning att gråta eller fira för någon det får minst vänta tills imorgon :) Men fanken vet om jag kommer gråta om dom torskar.... sånt e livet.
Kommentera

« · 708534 · »