Nu gäller det! Silver eller chans på guld? Orkar Frölunda stå emot i Karlstad? Orkar de spela på sina tre kedjor samtidigt som FBK matchar alla fyra? Hoppas innerligt att de klarar det men hjärnan säger annat.....
Färjestad tar det. Frölunda kommer förlora stort i sista matchen uppe i Karlstad. Men jag är ändå nöjd. Jag tycker vi har gjort en bättre säsong än jag trodde var möjligt. Bara att gratulera FBK till att dom bytte tränare. Nästa år kommer ju gristränaren troligen dit.
Tråkigt att Högardh och Esbjörs blev skadade. Hade varit kul å se vad vi hade presterat med alla på isen mot FBK. Men sån är hockeyn. Jag är ingen dålig förlorare. Däremot är FBK dåliga vinnare som hånar Salo efter varje mål.
Sjukt lågt. Det svärtar ner att dom vinner. Sättet dom vinner på. Ledins tjafs. Hånet. Och så undrar dom varför hela Sverige hatar FBK? haha...
FreddanVF: Men snälla nån det är väl inte barnramsor och barnvisor som kommer från missnöjda VF supportrar. Flaskkastning har vi sett förut i Borgen. Kollektivt hot om stryk efter matchen. Ledins påhopp på säsongskortsinnehavaren är i jämförelse rena barnleken. mok: Precis det är inte avgjort än därför är det oerhört fel att lägga sig ner och gråta eller dricka champange i förtid. Man ångrar sig bittert
Svanru: Ännu finns ingen anledning att gråta eller fira för någon det får minst vänta tills imorgon :) Men fanken vet om jag kommer gråta om dom torskar.... sånt e livet.
Svanru: När jag skrev om hur låga FBK är så är det att SPELARNA står och hånar Salo efter dom gjort mål. Det gör iaf inte Frölundaspelarna. Där har du inget försvar.
Sibbe: jubla rakt i ansiktet på Salo som Wallin gjorde... Som Per Ledin gjorde på Mattssons mål. Stå och stirra på Salo rätt i ansiktet i flera sekunder efter ett mål. Det anser jag som ett hån. Jag låter det vara osagt om han yttrade något i samband med detta. Men Salo sa iaf vad han tyckte om det. Det finns på band..
Sibbe: Det både Ledin och Wallin gör efter 2 av FBKs mål är hån. De stannar kvar vända miot Salo efter målet i syfte enbart att håna honom. Alla andra spelare är på annat ställe och gläds åt målet medan dessa två stannar vid målgården vända mot Salo i syfte att håna honom för det insläppta målet. Det är fruktansvärt låg nivå. Lägre än Kaspiska Havet. Nästan nere i Death Valley.
Jag tycker det är svinigt att uppträda på det viset. Framför allt när man spelar så bra som man gjorde igår. Kan man inte bara acceptera att Salo är en bra målvakt? Han har fått så otroligt mycket skit efter Vitryssland och nu när han gör en kanonsäsong så ska man håna honom. Det tycker jag är svinigt. Svinigt Färjestad!
Vill dock poängtera att båda två respekterar Salo väldigt mycket, Wallin berättade själv att Salo var en av hans stora idoler men jag förstår att det kan vara svårt att begripa när dom beter sig på det viset...
Stridens hetta. Det är ju trots allt krig och man vet ju hur mycket det betyder för spelarna att stå där som vinnare. Jag har full förståelse för att sådant händer, tror nog alla som idrottat själva känner igen sig lite.
Sibbe: Sen ska vi ju inte glömma att FBK har hånats ganska friskt de senaste 3 åren för att inte tala om Hållberg där förövrigt Modoiterna eldar på. Jag håller med Danne om stridens hetta och spelarna är bra uppeldade näst intill fanatiska att visa hockeysverige att de kan ta Guld. Jag tycker för min del att jag fått nog av gliringar de tre senaste åren så vad jag hoppas på är det inte något snack om.
Fysisk hockey: Det är som att fråga är det ok att en back står och crosscheckar forwards i nacken framför mål? Nej det är inte okej. Men det är domarens sak att se till att det försvinner. Han vet att det förekommer man tar ändå inte för det. Men jag skulle lägga min koncentration på att jubla för ett mål istället för att stå å håna målvakten efter ett. Men du kanske inte tycker likadant?
FreddanVF: nä, jag läser inte aftonbladet :)..... ber så hemskt mycket om ursäkt dårå för att jag är så sen. Trodde det skulle vara vilda diskussioner om det här.....
FreddanVF: Tyvärr måste jag hålla med dig. FBK spelar bra men man hoppas på någon form av rättvisa då svinet Ledin står och skriker till måldomaren att den var inne ditt feta tattarsvin. Den var inte inne! HELA pucken skall vara över. Om nu denne renlevnadsmänniska skall ha någon som helst framtid så måste han hålla truten. Men bort med honom.
Bonuz: Ärligt talat...vad håller Frölunda på med?..Vill de inte vinna..Har inte sett några närkamper som de vinner,och passningarna är ju under all kritik..Är de månne nöjda med ett silver i år?
Enda possitiva med att FBK vinner är ju att Crippe får ett SM-guld..
mattias - 74: Ge Johan mer speltid!!!!!!!!! Om VF fortsätter spela så som de gör nu blir det guldfest ikväll.... Har inte gett upp hoppet helt men det ser väldigt mörkt ut...
FreddanVF: Nu e du lika pessimistisk som FBKarna brukar vara :) Precs den starten som inte behövdes med ett flytmål i baken med en gång men ganska fascinerande att dom skall klanka ner på VF. Frölundas mål var ett flyt mål och vi hade tur med studsarna ja vad säger man :)
Annars ser FBKarna hetare ut och vill mer, jobbar man och åker som dom får man ju bra mycke mer målchanser och 3-0 gjorde nog en del för deras nerver och självförtroende. 3-1 ännu inte kört men det är tungt.
Silver eller chans på guld?
Orkar Frölunda stå emot i Karlstad? Orkar de spela på sina tre kedjor samtidigt som FBK matchar alla fyra?
Hoppas innerligt att de klarar det men hjärnan säger annat.....