JBlom: Det låter som en suverän idé! Och du och jag får högsta lön eftersom vi kom på det! Dessutom får någa få utvalda gratis mat och dryck och exklusivt tillträde till att hoppa i falconsoffan ^^
JBlom: Ja bara för att vi är så duktiga supporters som betalar 300 för 60 minuters spel kan de la bjussa på en säsong med hur många matcher och resor som önskas!
JBlom: Det är ju faktiskt gansak roligt att se på hockey så för min del får de väldigt gärna spela elitserien ;) Fast de kan däremot sänka biljettpriset med hälften ^^
Vilken kroppsdel är det? Magnus Kahnberg: - Eh, det vill jag inte säga. Ulf Dahlén: - Jag vet inte så mycket mer än att det är nånstans under midjan...
piff: Jag tar för givet att Ronnie får behålla sitt A. Snacka om knäckande annars om han inte självmant vill bli av med det men det tror jag knappast.
Niklas har väl inget A i nuläget och det känns tveksamt om han ska få det av den enkla anledningen att Niklas känns inte som han vill ha något sådant.
Nicke är ju inte den som tycker om det där för mycket med uppmärksamhet.
Jag känner själv att man ska satsa på framtiden även här. Fabbe tycker jag hade varit ett utmärkt alternativ som assisterade lagkapten. En riktig arbetsmyra som föregår med gott exempel i sitt arbete på rinken och säkert utanför också.
Tomi som lagkapten. Det hoppas jag på. Frågan är om det finns mer vilja i Frölunda än hos dessa två. Kallio har inga problem att ge kritik eller beröm när det behövs och kan leda laget.
Klinth: Jag hoppas inte det. Inte för att jag har något emot Ronnie men jag tycker att den som ska leda Frölunda som lagkapten ska vara en spelare som kommer finnas med ett tag till. En som kan växa sig in i rollen som Frölundas lagkapten.
piff: Nej. Vi har alternerat lagkaptensrollen under samtliga försäsongsmatcher.
Följande har fått äran att leda storlaget av vad jag minns: Tomi Kallio, Karl Fabricius, Toni Söderholm, Riku Hahl, Anderas Karlsson. Vem den sistnämnda är minns jag inte.
Jag skulle tro att det fastställs vid Fans Day. Många är vi som hoppas på Kallio som lagkapten och att man även skriver ett långkontrakt med honom.
Kul att se att Erik Karlsson fick den sista backplatsen, han är ju verkligen något för framtiden. Även om det var lite oroligt emellanåt i den egna zonen så är han ju desto roligare att skåda offensivt, en härlig tekniker, både på rören och med klubban. Skall bli intressant att se hur han kommer att matchas.
piff: absolut, man skall väl dock inte jubla alltför mycket men det är ändå imponerande med tanke på den lilla istiden innan matcherna samt att det har vaskats om i kedjorna men ändå funkat relativt bra. lovande, som sagt :). kul att se hur det går nu i de kommande matcherna mot svenskt motstånd.
JBlom: 2-2 i andra perioden. Det får vi vara nöjda med. Vi har haft tonvis med utvisningar emot oss trots att inte Vinnerborg befinner sig i hallen...eller gör han det?
Första perioden mot Jokerit avklarad. 2 powerplaymål. Ett av Riku och ytterliggare en assist från Modförvärvet Hedman. Det andra av Kahnberg. Dessutom ett backmål av Toni Söderholm.
Samtliga 3 toppcentrar finns med i poängprotokollet.