FreddanVF: Poäng i Ö-vik. Optimistiskt säger jag kanske. Fast Swedbank är en mardrömsarena. Men vi har en vinst mot LHC i bagagen och är inne i vad som kan mycket väl bli en 18 matcher lång segersvit.
Hmm. Vad säger jag. Och framförallt vad var det jag fick i mig till lunch egentligen?
I slutändan blir det säkert operation västernorrländsk överkörning.
Gidde: Fraggelrocka mig hit och fraggelrocka mig dit! ;-) Du har uppenbarligen läst eller lyssnat in dig på tok för mycket i den lokala "konkurrenten" Sundsvall Hockeys förehavanden vad gäller supportrar och deras "öknamn" på oss. Samtidigt så går det väl knappast att begära av Mattias, som nu var den som startade matchtråden, att ha koll på precis allt. Från honom är det nog enkelt att få ett snabbt svar på en för hans del säkert väldigt viktig fråga. Frågan lyder: Hur många bultar finns det i Ölands.... ähum, nej, just det, det var inte det jag skulle fråga. Istället såhär: Mattias, när börjar kvalserien i ishockey?
Gidde: Nja. Förberett och förberett. Vi behöver ha den säsongstypen också inte bara på grund av den risken som i och för sig är en verklighet utan även för tidigare prövningars tid.
Vi har varit där och härjat tidigare och spelarstatistiken behöver kompletteras med den säsongstypens statistik.
Men som jag sa och min WWS kollega konstaterade - hoppas vi slipper utnyttja denna säsongstyp.
Svanru: Jo vi ligger därigen men det är attans tajt uppåt så räcker att ta några poäng och ha lite flyt i dom andra maytchernas resultat. Oerhört viktigt blir mötena med Luleå hemma samt SAIK borta.
piff: Mycket tippande med hjärtat förstår jag.Men vafaan det är bra man ska vara positiv.Lycka till men jag tror att frölunda får svårt.Det är nog en jävligt stor press på killarna ikväll.Förlust ikväll är nog=missat slutspel.
Dawidovski: Som Freddan säger så är det ju värvningsstopp för denna säsongen och dom spelare du tänker på är ju bara rykten så inget är ju signerat och säkert ännu.
Poffa: JAG! klagar på offside i målgården. Domaren blåser när lag spelar PP när en gubbe råkar komma in i målgården. Han blåser när spelare åker genom målgården. För vad? Jo Offisde i målgården.
Här står Modospelaren långt innan pucken kommer in i målgården med båda skridskorna och klubba inne i målgården och gör mål på returen. DET är en solklar offside i målgården. Sedan skiter jag i vad Bäckman gapade om.
Poffa: Ja det är ju en bedömningsfråga. Nog tycker jag han stör Salo när han står rakt i siktfälter i momentet innan modospelaren skjuter. Men det kan du ju tolka hur du vill.
Poffa: Om man stör målvakten? Hur lätt e det att tolka för en domare som knappt hinner med spelet i övrigt att se om han stör målvakten? Skulle säga att är du inne i målgården så stör du alltid målvakten.
mok: Precis... Dessutom kan man undra varför dom blåser av spelet när pucken är på backplats och någon står i målgården. Varför blåser dom då inte av eller vinkar bort mål när det blir mål av en som varit parkerad inne i målgården innan pucken kommer dit. Reglerna och tolkningarna är minst sagt sjukliga.
FreddanVF: Saken är väl just den att det finns för många regler som kan tolkas. Regler skall vara simpla och lätta att blåsa för. Man får stå i målgården OM man inte stör... tala om tolkning från fall till fall.
Låt inte överskiften lura er jag bara skojar :)