Frölunda HC

60417 inlägg · 3403 ämnen

Frantidens arena i Gbg

« · 277547 · » Till forumet

Sv: Frantidens arena i Gbg
Peter72: Vi Frölundaiter är härdade genom åren av alla motgångar och kvalspel och grejer :)
Kommentera

MoK GG: Ja det finns väl sådan hos oss också men som tur är så är det inte många av dom.
Kommentera

Peter72: Så är det i många fall faktiskt, FBKarena är bland dom största medgångare jag sett. Går det dåligt för dom faller det bort massa folk så tur är det vl att det går bra
Kommentera

MoK GG: Nä men det är väl så att hockeyn har slutat att vara en sport som dom kan hoppas på längre. Nu skall det väl vara fotboll. Sicka medgångssupportrar vissa är. så fort några vinner sm i nåt jo då finns där en svans som gärna vill hänga med på det roliga. men går det dåligt så försvinner dom som en avlöning.

Jag håller på VF i vått och torrt.
Kommentera

Dream Team: troligen eller kanske dm i varpa.
Kommentera

Peter72: Nej trist att det blivit så tycker jag. Konstigt att DIF inte kan dra mer folk.
Kommentera

Peter72: Tuppfäktning???? =)
Kommentera

MoK GG: I globen spelas ingen hockey. jag vet inte var dom gör där men någon publiksport är det nog inte.
Kommentera

Dragan 2k: Mycket imponerande och det var betalande bara. Det lär vart fler. Gött att dom disskuterar iaf att spela på Nya Ullevi :)
Kommentera

danoj: man gå tillbaks lite i tiden - 1962 då man mäktade med 23192 personer på Ullevi när man torskade mot Djurgårdem - en imponerande siffra.
Kommentera

MoK GG: Hallen var byggd för 10 000.. Matchen då det hände var i slutspelet mot lokalkonkurrenten Brynäs 1972.. Det går många skrönor om vad som egentligen hände, men det släpptes från början in FÖR mycket folk. Sedan som om det inte var nog, så sprängde publiken grindarna utanför hallen, så att ytterligare ett par tusen tog sej in..

Mer finns att läsa på länktipset... faktiskt läsvärt, det är ju hockeyhistoria..=)
Kommentera

Peter72: Kommer inte riktigt ihåg, har för mig att 1989 så hade vi 12.000 pers i Frölundaborg, det var så knökat att folk stod å gjorde sina lättare behov på läktaren, det kan man kalla knökat!!
Kommentera

Peter72: Du har aldig vart i GLoben hör jag :)
Kommentera

Dream Team: Det är väl ingen som sitter ned när det är ishockey??? då skall man stå upp och vröla.
Kommentera

Dream Team: Det rekordet har vi väl i Frölundaborg också tror jag.

är det inte så danoj??
Kommentera

Dream Team: 13 000 hur fan gick det till.... men hade vi ståplats i hela Scandinavium hade det lätt fått plats 20 000. Men Frölunda har ju rekordet :)
Kommentera

MoK GG: Inget sånt klart än.

Peter72: Stå på sittplats..??

Fast publikrekordet i hallen slogs när det enbart var ståplatser. 1972 trängde dom in nästan 13 000 pers. där inne.... fler än i STORA Scandinavium...
Kommentera

Dream Team: då får väl supportrarna stå upp dom också.
Kommentera

Dream Team: Jo det vet jag men nu när dom bygger om vad kommer den heta? Nån sponsor som skall med i nanet eller?
Kommentera

MoK GG: Officiellt namn är Timrå Isstadion. Det har funkat bra sen 1966..
Kommentera

Peter72: Blir ett grymt tryck när den är så kompakt som den är..

En nackdel är att dom som t.ex sitter på rad ett bakom spelarbåset, faktiskt ser minimalt lite av spelet, eftersom dom sitter så långt ner.. sen står ju spelarna upp en hel del...
Kommentera

Dream Team: Ladan e ju inget positivt precis :) Kulturmagasinet var skoj döremot
Kommentera

MoK GG: Det finns väl större lador som är bättre än den där.

Men den är nog ganska gemytlig skulle jag tro.
Kommentera

MoK GG: Kallas "ladan" i folkmun här uppe, jag vet..... Fast skrämmande vet jag inte.. den har ju kallats "kulturmagasinet" också..

Kärt barn har många namn...
Kommentera

Dream Team: Det mest skrämmande med isladan i Timrå är ju att folket själv asom bor där kallar den islada... :) Som om det skulle vara nått bra. jo jag har sett bilder, ser OK ut. Får la åka dit och kika nästa säsong
Kommentera

MoK GG: Nä, jag har åkt fel ett antal ggr. på väg till Kempis. Då har jag ändå åkt sträckan ett antal gånger.. Det är ju inte EN korsning det gäller att ta rätt håll i om man säger...

Ja, ishallen i Timrå håller väldigt låg standard. Islada, är ett bättre ord..
Jag som varit på hockey där, sen slutet av 70-talet, har sett renovering, på renovering.. Men problemet med att publiken är FÖR långt ifrån isen, kvarstår ju..
Nu blir det ju garanterat ett lyft åt rätt håll nu..

Har du sett bilderna på hur hallen ska se ut??
(Utsidan, se länktips)
Kommentera

Dream Team: Att hitta och komma från Kempehallen är som sagt ingen dröm det heller klart i klass med FBK kanske värre tom. Timrå hittade man utanproblem till men arenan var väl ingen direkt höjdare om man säger så. Tur dom bygger om den
Kommentera

MoK GG: Vad tyckte du om Timrå då?

Läser om krångliga vägar till ishallen i Karlstad...
Alla som nån gång varit i Kempehallen utanför Ö-vik, VET att det är nästan omöjligt att hitta dit, om man inte känner till vägen tidigare...
Snudd på att dom måste snitsla vägen till hallen..=)
Kommentera

liepins: Det är nog ingen risk att dom skulle planera det så dumt tänk sicken panik det skulle vara där då. Fy fasen helt enkelt. Alltid sköj att resa runt lite skoj denna säsongen var ju att man kom till Övik och Timrå. Övik har jag vart innan för länge sedan en TIK var en ny erfarenhet.
Kommentera

MoK GG:
Ligger inte bandyplanen där också. Vore tufft om Boltic, FBK och travet höll på samtidigt..hehe.
Fasen vad man längtar till nästa säsong nu när man tänker tillbaka på de små tripparna ut på landet;)
Kommentera

liepins: Ruggigt bra planering ja att man inte tänkte på det redan från start att det kanske inte var nån höjdare. Måste ju vara samma sak när det är trav och massa folk där. Bygg ny väg :)
Kommentera

MoK GG:
Hehe..jo. Snacka om miss. Enfilig väg genom ett bostadsområde och sedan passera ett par korsningar...bra planering;)
Kommentera

liepins: FBKs arena är det absolut inget fel på det enda som är synd där är att klackarna står så nära varandra så dom tar död på varandra sen är det ruggigt segt att ta sej från arenan ut till motorvägen efteråt.
Kommentera

MoK GG:
Exakt den formuleringen var jag sugen att använda mig av förut också...då är Löfbergs ljusår bättre.
Kommentera

liepins: Kinnarps är ett avancerat fuskbygge maken till kass arena som ändå är så ny får man leta efter.
Kommentera

liepins: Ja arenan är i klass med kempehallen, mycket bra....hehehe.. Kempis är nog sveriges sämsta hall, men skandinavuim håller bra klass..
Kommentera

arnold:
När vi snackar arena här nere gör vi det bara för att vi vill ha en hall som vi själva får äga, så vi aldrig behöver bry oss när det kommer andra evenemang till stan.
Komforten på arenan är fortfarande mycket god. Den fick junsig en rejäl upputsning i samband med VM förra året och är fortfarande en av Sveriges finaste. Tycker den helt klart mäter sig med nybyggen som Löfbergs och Kinnarps.

Nöjd med svaret?;)
Kommentera

willysson: jag vet inte vad jag svarade på, tyckte bara det lät bra ;).......men visst gjorde timrå bra ifrån sig, det tycker nog hela hockeysverige
Kommentera

mysmi: Är man tvåa så är man förste förlorare, men är man trea så har man gjort det bra ändå... Vi som gillar timrå kommer inte att gräma oss över att vi inte vann över frölunda, utan vi kommer att vara glada för att vi kom trea... Men kommer man tvåa så finns det ingen normal själ som tycker, att vi gjorde det ju bra ändå, som nästan vann utan de kommer gräma sig till nästa slutspel.
Kommentera

willysson: ja, treorna VANN ju över fyrorna ;)
Kommentera

För mkt bastusnack! Antar att ni inte vet som mkt gällande min fråga? ;-)
Kommentera

liepins: Ja, är inte tvåorna de första förlorarna??? Kommer hellre trea än tvåa...:)
Kommentera

Dragan 2k:
Förstår dem, vem vill se TVÅORNA spela?;)
Kommentera

BJ: Hmm. Lite väl många tomma stolar där tycker jag väl ändå:-)
Kommentera

ribba9:

Bastun finns mellan våningarna i ena hörnet med stora fönster ut mot isen. Bänkarna är också vinklade så man sitter ut mot isen. Den kostar 25.000 per match, vilket folk uppenbarligen är villiga att betala. På bilden är det spegelglaset till vänster. www.thewolfpack.nu/bilder/lla/P1010079.jpg
Kommentera

Dragan 2k: jo håller med.....;)
Kommentera

BJ: men hur bra ser man från den då..o den kostar väl skjortan oxå....;)
Kommentera

ribba9: Det mest störande med att inte äga sin arena är att man går miste om stora intäkter som skulle kunna gagna Frölunda. hade man ägt arenan hade hästproblemet aldrig funnits.
Kommentera

ribba9:

Uppenbarligen är det väldigt kul då den är bokad varje match.
Kommentera

arnold: men sånt med bastu o sånt i kaffesumpen arena är lite överdrivet....men hur kul är det att följa en hockey match från en bastu...det som är mest störande att vi inte har en egen arena är ju under slutspelaet där hästarna drar in....
Kommentera

« · 277547 · »