Frölunda HC

60417 inlägg · 3403 ämnen

Frantidens arena i Gbg

« · 277547 Till forumet

Sv: Frantidens arena i Gbg
Peter72: Vi Frölundaiter är härdade genom åren av alla motgångar och kvalspel och grejer :)
Kommentera

MoK GG: Det var därför det blev så lättande och uttömmande när dom vann guldet att man inte kunde prata på flera dar hemma. Det var nog roligare för oss än om någon annan hade vunnit.

Och det var la gött att Carna äntligen fick sitt guld. Det var han verkligen värd efter alla dessa år.
Kommentera

Peter72: Dom flesta andra lag har ju vunnit fler SM guld eller mer nyfligen än Frölunda. Så det släppte rejält när dom vann för dom flesta kan man säga- Carna är kungen och fick det han förtjänade! Ne nue det Go Natt!
Kommentera

Peter72: Verkligen. Hela stan festa loss när Frölunda äntligen bärgade guldet. Det faktum att det kom 30000, ge och ta några hundra, till Götaplatsen vittnar om detta.

Vilken underbar känsla det var. Rena rama karnivalen. Och sedan avsluta på Valand med hundratals likasinnade. Extas!
Kommentera

Dragan 2k: Ja om man inte hade varit tvugnen att jobba så hade man nog festat än.
Kommentera

Dragan 2k: Ronnie Sundin var ju kung när dom frågade han på Götaplatsen varför dom vann. För vi e från Göteborg!! Gillar han ännu mer nu alltså :)
Kommentera

MoK GG: Ganska bra iaf att Ronnie känner sig som en Göteborgare. Det borgar ju för att han aldrig kommer att spela nån annanstans i Sverige. :-)
Kommentera

MoK GG: Japp. Frölunda är klubben som alla vill representera men bara några få utvalda får. Rös själv när jag hörde Ronnie Sundin säga det som du sa. Alltid kul när en inflyttad Göteborgare känner så:-)
Kommentera

manganGG: Nej han stannar nog här tills det är dags att lägga av känns det som. Och det gör han ju rätt i.
Kommentera

Dragan 2k: Ronnie steg som sagt i mina ögon under dom 2 festdagarna. Han var kung på Valand när han stog och rökte sin feta seger cigarr :)
Kommentera

Är uppenbarligen så att det är låååångt tills dess att ngn ny hall blir verklighet, om man ska döma efter snacket i denna tråd.
Kommentera

arnold: Ny hall? Varför skal vi ha det? Vi har ju Scandinavium, sveriges bästa hockeyarena och även den med bäst placering.
Kommentera

MoK GG: Precis, ser ingen anledning till att börja snacka om ny arena, enda anledningen som jag kan se det är att man då äger arenan och därav också alla intäkter som man kan dra in under en match, såsom kioskförsäljning mm.
Men Scandinavium är och förblir Frölundas borg, och inget annat.
Kommentera

MoK GG: Jag är fullt införstådd i att jag inte har så mkt på benen i denna diskussion om hurvida hallen är tillrckligt bra eller inte. Sitter ca 100 mil bort, har aldrig varit i arenan ens. Och ni göteborgare har en annan möjlighet att bedömma arenan live så att säga. Men jag tcker dock att Göteborg borde ha en större arena, det finns ju ett stort potential för det i staden. Eller? Ok, bygg ut den dåvarande då. Om man nu inte kan/vill bygga nytt.
Ni tycker att den suger, att den är fin osv. Må så vara, jag kan ju bara tycka att den utifrån TV-bilder sett ändå ser lite "risig" ut ändå, speciellt i jämförelse med Kinnarps och Löfbergs.
Bygg ut, åtminstone större än Globen...det är väl en morot så god som ngn för er i G-borg?! ;-)
Kommentera

arnold: Skall vara "DUGER", inte suger! *rodnar lätt*
Kommentera

arnold:
Jag tycker storleken är ganska lagom. Snittet låg på drygt 10000 i år, kanske kommer öka något nästa säsong. Men att bygga en ny bara för att få den största i landet är jag tveksam till. Nä, en större hall vill jag inte ha. Ser hellre att VF köper Scandinavium och bestämmer över bygget själv.
Kommentera

« · 277547