Frölunda HC

60403 inlägg · 3400 ämnen

FRÖLUNDA!!!

« · 256233 · » Till forumet

FRÖLUNDA!!!
Nu är det dags för förlängning, kom igen nu

FRÖLUNDA (klapp klapp klapp) FRÖLUNDA

F R Ö L U N D A - F R Ö L U N D A

Kom igen nu för helsike. Dags att banka på benskydden för henke och sätta raketer på grillorna så kan det här smått otroliga gå vägen! Vad det vore skönt att få bryta FBK:s hemmastatistik i LLA med idel slutspelssegrar. Vinner vi inte blir det jävligt tufft i Scandinavium, nej, kom igen nu så avgör Jari Tolsa, efter 7 minuter!!!

Jag tror på ett snabbt avgörande. Målet kommer inom 10 minuter, det kan jag (nästan) lova. Som sagt

FRÖLUNDAAAAAAAAAAAAA
Kommentera

Sv: FRÖLUNDA!!!
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Kommentera

cj80: Underbart. Det här hade de nog inte räknat med i den soliga staden.

Tack Peter Ström!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Dragan 2k: Grattis till segern lycka till i fortsättningen.
Kommentera

Ja, det blev ju rätt lag till slut som fixade målet, och det kom som jag trodde inom 10 minuter. Inte Tolsa men Ström- går precis lika bra!!!!!!!!!

Nu är det ett måste att vinna på torsdag, annars är det värdelöst med denna segern. Nu när bortaspelet släppt i slutspelet, hoppas jag på att hemmaspelet kommer tillbaka som det var i grundspelet. Då är det här avgjort innan sju matcher.

Skönt också att det blev mål i Power Play, men det är fortfarande stora brister i spelet. Det måste bättra sig, se på färjestad som gjorde 50% av målen i pp-spel.

Härligt värre!!!

jag skriver som några andra bekanta skriver här.

FORZA FRÖLUNDA
Kommentera

ModoAnte: Tack. Vet inte hur länge sedan man var så glad.
Kommentera

Dragan 2k: jag håller tummarna för er ni är värd att vinna guld efter 30 år jag vet hur det känns.
Kommentera

ModoAnte: TACK!
Kommentera

ModoAnte: va snäll du e! jag hoppas oxå vi kniper guldet den här gången:)
Kommentera

Om vi vinner hemma nästa match så kommer inte färjestad få kul.
Kommentera

Faaan va skönt de här va!!!!!!.... MOT SM-GULD!!!

ikväll ska man fira!!...
Kommentera

Link: nä, då blir det inte lätt för dom, hehe, men kul för oss!
Kommentera

sofia: jepp =)
Kommentera

Då får man väl lyfta på hatten o gratulera Frölunda till segern i 1:a finalmatchen (orättvist?)...

Men känn INGEN säkerhet!
Detta är inte slut på låååånga vägar ;)
Kommentera

Sebbe: men om jag har räknat rätt måste ni vinna 2 bortamatcher:) gör det om ni kan!
Kommentera

sofia: så som ni spelade i Scandinavium mot TIK tror jag inte det blir omöjligt på nått sätt faktsikt.
Kommentera

Så förbannat jävla underbart!!!!!!!!!!!
Dessutom sprack färjestads svit ang att inte ha förlorat en slutspelsmatch i lila arena, klart det skulle va frölunda som bröt den.

FORZA FRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖLUNDA!!!
Kommentera

danoj: men å andra sidan har ingen lyckats besegra oss efter 3 perioder i LLA i slutspelssammanhang...inte illa om ja får säga det själv...
Kommentera

Sebbe: Det kommer på lördag ;)
Kommentera

danoj: Gött gött!

Någon mer än jag som stör sig på att TV4 använder sig av Gunnar "I love Färjestad" Johansson som expert.
Någon som har tel. numret till Bros ??
Kommentera

danoj: nähä du...
Ribbträffarna studsar in till slut, det lovar ja dej. O eftersom Frölunda inte hade några sånna ikväll så gör dom inga mål på lördag =)
(perfekt spekulation ;)
Kommentera

kaningenting: håller med som någon skrev nedan, byt ut han mot lars-erik esbjörs tills på torsdag så det jämnar ut sig, jag ska på matchen iof men nu tänker jag på er tv-tittare ;)
Kommentera

kaningenting: jag tycker det är synd att man har honom. Hade hellre sett Roger Johansson men han är väl under kontrakt med Com Hem.
Kommentera

kaningenting: Å andra sidan var kommentatern, vid namn Perlskog tror jag, inte nån "I love Färjestad" precis, snarare en "I love Frölunda"
Kommentera

kaningenting: Jag ställer mig som tvåa i din "störarkö".
Inför tredje peppade Johansson Jönsson och berättade hur de skulle spela för att vinna?! Expertkommentator?? Nja.

Enligt TV4 var Sveriges mest kompetenta expertkommentatorer på plats. Jag tvingas konstatera: De lyste med sin frånvaro!

Grattis VF.
Kommentera

Ja man får väl återigen gratta till SM-guldet - grattis till en fin seger ikväll. En trevlig match att titta på där bägge lagen var värda att vinna enligt en opartisk jury dårå. M.a.o så kunde den ha slutat lite hur som helst.

4-0 i matcher var det ja!
Kommentera

250kg kärlek: Precis, klockrent inlägg.
Kommentera

mike66: japp. Så har du sagt och även Gud. Då blir det så. :-)
Kommentera

Dragan 2k: Vilken härlig fight. Starkt av frölunda att komma igen efter det snöpliga 4-4 målet. Nu längtar man till torsdag då det är dax för nästa fight.
Kommentera

BORÅSINDIAN: Verkligen. Vilken underbar sport det är trots allt. I vilken annan sport kan man uppleva sådan spänning?
Kommentera

Dragan 2k: Skönt att Joel har kommit igång med målskyttet. Man svävar på moln just nu, hoppas att detta spelet håller i sej.
Kommentera

Dragan 2k: Fiske i Indalsälven. Annars kommer jag inte på något.
Kommentera

250kg kärlek: Ja det skulle vara det då. Får ta mig en tripp upp och se om jag kan hålla nerverna under kontroll.
Kommentera

250kg kärlek: Fiske i pensionärsgropen är klart underskattat.. =))

Grattis Frölunda!
Kommentera

kaningenting: Jag förstår inte hur tv4 kan ha "i love Färjestad" som expert. Han har ju inte haft något gott att säga om något annat lag än FBK under hele sesången. Challe är i alla fall ganska opartisk, han kan ju i alla fall säga att Indianerna är det bättre laget om dom har varit det till skilnad från den andra idioten.
Kommentera

VF Persson: va nöjd med att ni vann...
Man kan inte få allt här i livet ;)
Kommentera

VF Persson: Jag tycker fyran borde befrias helt från ALLA sportsändningar.. Låt dom få ta över greyhound-racing, det är det ändå ingen som kollar på...
Kommentera

Dragan 2k: Om du ska fiska är mitt råd: Ta med dig sänken. Om du ska fiska som Dream team säger, i pensionärsgropen: Ta med dig 100!
Jag kan guida dig i detta karga och vildvuxna landskap. Är uppvuxen vid älvens kant.

Vad gäller ALLA experter som TV4 kontrakterat konstaterar man att där finns inte många rätt. Challe berglund inkluderad. Lika goda kolsupar hela bunten. Challe inte bara smyghåller på huvudstaden, han visar det på alla sätt och vis! Expertkommentator? Återigen, nja.
Kommentera

250kg kärlek: Det bästa är att stänga av ljudet på tvn och sätta på radion och lyssna på sportsändningen där. den är bättre.
Kommentera

BORÅSINDIAN: enda rätta att slå av ljudet på tv:n samt slå på radion. Då kan man ju till och med stå ut med 4:ans sändningar :)
Kommentera

Portello: Jag tycker att det är bättre kommentatorer på radion.
Kommentera

BORÅSINDIAN:
så in h-vete oxå.................sov gött nu gubbar å gummor, så kör vi på tordag igen :)
Kommentera

Oj, oj, oj vilken pärs!

Men sagoslutet fanns där till slut!

Ska jag vara ärlig trodde jag det var kört efter 3-2, såg ut som Frölunda tidigare säsonger, klappa ihop när det gäller.

Detta lag har en otrolig moral och tveklöst är vi värda SM-guldet, frågan är om det blir så, det är lååångt kvar.

Gött också att Peter "Back to the 70's" Ström fick sätta den, han har haft en tung säsong så detta måste varit otroligt skönt för honom.

Nu ska vi suga på denna karamel tills på Torsdag och då ska vi visa kaffesumparna vilka som verkligen är BÄST i Sverige!

HEJA FRÖLUNDA!!!
Kommentera

Mackan: Öhhh, är det inte bäst av sju?
Kommentera

250kg kärlek:
nix
Kommentera

iwm: det blir kaffekask på torsdag till fbk-spelarna. Då blir de tillräckligt veliga och snubbliga, ungefär som denna matchen.

kaffekask=magplask

GO VF!!!
Kommentera

Mackan:
Underbart att Ni vann !! Fortsätt på den inslagna vägen, unnar verkligen just Er att vinna !!! Å andra sidan hade jag hejat på vilket lag som helst i detta läget, unnar inte FBK ett dyft !!
Kommentera

VF Persson: Jag förstår inte hur tv4 kan ha "i love Färjestad" som expert. Han har ju inte haft något gott att säga om något annat lag än FBK under hele sesången. Challe är i alla fall ganska opartisk, han kan ju i alla fall säga att Indianerna är det bättre laget om dom har varit det till skilnad från den andra idioten.

Det är väl den enda personen som inte hela tiden jämför finalen mot semifinalen... "där DIF lyckades med sitt spel"...
Idiot är ett starkt ord... vill du bli kallad det?
Det var en äckligt jämn match och Gunnar kan sin hockey och är trehundra gånger trevligare att lyssna på än Challe, eller någon av de andra kommentatorerna... en bunt slynglar hela högen...
Kommentera

Lunkster: Gunnar är Färjestad rakt igenom... Såg honom innan slutspelet började och då sa han Färjestad vinner. Färjestad har bättre backar. Färjestad har bättre målvakter. Färjestad har bättre forwards. Varför vann dom inte då om hela deras lag är bättre än Frölundas? Han kan åka hem till Nybro och låta proffs sköta snacket... Men proffsen blir allt färre... När jag var liten trodde jag Ankan var expert.. Men det har man ju fattat hur lurad man var hela tiden. Så är det med dom allihop.
Kommentera

FreddanVF: Att Gunnar håller på FBK är ingen väl bevarad hemlighet... det står han för... lika mycket som Conny har sitt engagemang i VF... Gunnars frågor till spelarna är relevanta och on han har en åsikt han blir betald för att säga... varför inte lyssna? Är det så att vi skall styra media så bara folkpartiet och Bush skall få utrymme?
Gunnar kan en miljard om Hockey och det ligger mycket i det han säger... lyssna och ta ställning, utvärdera dina egna åsikter istället för att kalla honom för idiot... Nästa gång kanske det är du som blir smutskastad...

hur som helst är det underbart att vi nu till slut möts... om det skulle vara så enligt "experterna" skiter jag högaktningsfullt i... de två bästa lagen i Sverige enlige mitt tycke.... å de ä gött dä... Men ta inte ut segern i förskott... det kan göra ont...

tjing
Kommentera

« · 256233 · »