Det är dax att ge igen för senast, då förnedrande 5-1 blev resultatet i Globen. NU tror jag inte att det blir fullt så enkelt i Scandinavium, men trots det så blir det naturligtvis en Frölundaseger.
Alisandali: Du kan vällans få en guldstjärna om jag skulle råka få oin mitt resultat men oddsen är ju emot en om man kollar ovanför. Men vi kanské borde justera det där uppe till Experter, Utmanare samt Utbölingar istället :)
Poffa: Troligen skulle vi vara sist men inte långt efter utmanarna för dom har inte skrapat ihop många poäng dom heller. Utbölingarna skulle legat 1a iaf det är jag rätt säker på.
piff: Kan bli en riktigt intressant match det här. Ingen första målvakt och faktiskt ingeh andra målvakt heller. Idag leverar Radiosporten beskedet att även Sandberg är borta en tid framöver - en vecka vad det verkar.
Joel Gistedt kommer att vakta målet. Haha. Där ser man. Perfekt läge att debutera i ES sammanhang - i en tid när lagets självförtroende är allt annat än bra.
Oerhört kul ska det bli att se Gistedt i elitserien, han är ju en oerhört lovande talang sägs det. Kanske tur att han debuterar hemma på torsdag, hade väl vart lite väl häftigt att ta sig an FBK borta det första han gör. Hehe.
Danne_l: Tja, nu finns det väl värre lag än FBK att sätta tänderna i just den här årgången. (Säger han, väl medveten om att det lag han håller på visserligen vann kvällens match mot FBK, men kämpigt som tusan, det var det)
Men FBK är kanske alltid det lag som det jämförs med, efter deras finalsvit de senaste säsongerna? Final våren 2006? Nope, där går man nog allt bet..
Frölundas matcher borta mot Färjestad är alltid heta. Spelar liksom ingen roll vilken placering i tabellen lagen har. Alltid lite extra hårt och grinigt just dom matcherna så att debutera där är kanske inte det mest ultimata. En bortamatch mot Timrå är betydligt "lättare" för en rookie.
Danne_l: Gött med Gistedt i mål och då kanske backarna tar sej en extra funderare och börjar spela som man skall göra istället för att drälla med puckarna så kanske vi får lite ordning på det med på köpet så att säga :)
mok: Hur har det gått för Joel i J-20?? Hoppas att han inte blir för nervös. Tur i oturen att Salo o Sampan blirr skade så nära ett uppehåll och inte mitt i en slutspurt av serien.
Boråsindian: Säkerligen är han nervös men nu hinner han iaf bearbeta det i ett par dagar värre hade vart om han fått rycka in mitt i en match. Nu hinner han nog bearbeta det. kanske kan vi få elitseriens yngsta målvakts par på Torsdag? :)
Vår lokalblaska brukar inte skriva så mycket om Elitserien, men idag slog dom på stort må jag säga. Det fanns en liten artikel om Gistedt, orsak till detta är ju naturligtvis att han kommer härifrån stan.
audiblegiraffe: Jag har sett Jönfeldt, när han spelade i borås. han var inte bra kan jag säga. Nu spelar han i tranås, inte matchen i dag, men den förra blev han utbytt, släppte 3 mål på 14 skott.
Sannes: Tror det var bra för Joel att han fick reda på detta några dagar innan så han hann vänja sej vid tanken och kanske det mesta av nervositeten hinner gå förbi. DIFarna lär ju skjuta ur alla lägen idag för att pressa honom maximalt. Hoppas det går bra för honom.
Frölunda - Djurgården 4-2