Frölunda HC

60412 inlägg · 3402 ämnen

Frölunda - Färjestad

162801 · » Till forumet

Sv: Frölunda - Färjestad
FredrikM: Ursäkta mig, men när jag läste ditt inlägg, 2002-11-23 19:36:53, så kan jag bara inte låta bli att fråga. Skall FBK lösa krisen med hjälp av sina fans. Menar du då genom att köpa mer fans för sina pengar, eller att köpa mer spelare för sina pengar, eller att fansen skall köpa spelare för sina pengar?????

Eller på det gamla goda sättet, kriga skiten ur sig och offra allt och lite till för att vinna, stolt och starkt supportade av sina fans!?!

För om det är det sistnämnda du menar, kan ju Loob åka ner till Scandinavium och se hur det går till!!!
Kommentera

FredrikM: Det är inget fel på mina svenskakunskaper. Sätter du in ordet likgiltigt istället för egalt, förstår du meningen bättre då, eller har du problem med läsförstålese. Jag kan försöka förklara. Enligt dig spelar FBK final, och vinner SM-guld (egalt, likgiltigt mot vilket lag, motstånd det blir). OK så långt?

Anledningen till detta, enligt dig själv, är alltså att "alla" experter har sagt det, att FBK har mycket pengar på banken och en större omsättning.... Kanon, konstigt att inte Riksbanken spelar i ES då!?!

Att försöka resonera med dig är ungefär lika givande som att försöka tjöta hål i en vägg, krävs mycket energi, men det lönar ingenting till. Vill du inte förstå, eller kan du inte förstå?

Sedan har vi inte sagt att Frölunda spelar SM-final, och att det vinner SM-Guld, men vi hoppas, och för stunden visar det sig att Frölundas lag är minst ett nummer större än deras största konkurrenter, däribland "experttippade SM-finalisterna" FBK. Till och med du borde ju kunna inse fakta, agera lite mer ödmjukt för stunden, och så kan du ju hoppas att det vänder, även om det är föga troligt.

Vill du fortsätta diskutera detta, så ställer jag mer än gärna upp. Se då till att resonera utifrån det som händer på isen, och har hänt under detta års ES. Prata inte pengar, inte gamla meriter, inte "experttipps" (Timrå skull ju ligga tveklöst sist, så där ser vi ju vad experttippsen är värda) eller något annat ointressant.
Kommentera

liepins: Jasså??.. Du verkar vara jäkligt självsäker du också!.. Vem har utsett Frälunda till Sveriges bäst/snyggast spelande lag??...DU??.. nej det spelar ingen roll vad resten av världens säger va... du har så klart rätt..
Kommentera

FredrikM: Du verkar inte riktigt förstå vad vi säger.

Det är ju skitsamma om du och flera experter tippar Färjestad som segrare. Det är på isen det avgörs. Gör ju bara att VF ännu mer kan jaga bakifrån och spela utan press.

Sen att VF spelar den bästa hockeyn i landet så här långt gör ju inte deras chanser mindre heller.

Imorgon åker vi till Kringelland och plockar tre pinnar till!
Kommentera

FredrikM: Du kan allvarligt inte tro att Södertälje vinner med så stora siffror. Frölunda släpper ju nästan inte in några mål. Att seriens sämsta bortalag (Leksand) ska slå ett av de seriens bästa hemmalag (Mif) kommer inte att hända.

Södertälje kommer givetvis att åka på torsk och detsamma gäller Leksand.
Kommentera

anders: Ekonomin har väl en jäkla mycket med SM-guld o göra!.. DEt är kanske det som i slutendan spelar den avgörande rollen... Ni vet ligger man dåligt till..är i en svacka eller nått så är det himmla bra o kunna låna/köpa en spelare som kan lyfta laget lite.... Titta bara på Brynäs.. de har ingapengar kvar som kan hjälpa dom...

Och ni alla säger att jag ska leva i nuet... faktum är att Färjestad har och är och kommer förbli tippade i SM-finalen utav mig och de flesta andra(bortsett från dig)!..

Just nu ligegr nog FBK i en rejäl svacka ..har inte gått så bra på senaste tiden..men jag är övertygad om att Lobb o co kommer att kunna fixa det också med fansens hjälp..

Mina tips till morgondagens matcher
Södertälje - Frölunda 5-2
Mif - Leksand 1-4
Kommentera

rayar:

Que?
Kommentera

BJ: tänkt och köpa er till sm guld lr vaddå?
Kommentera

anders:

"vad har bättre ekonomi och större omsättning att göra med chansen att vinna SM-guld"

Mycket. Fråga Brynäs.
Kommentera

FredrikM: Du säger att FBK har bättre ekonomi, det har ni. men vi har ett bättre lag, i dag tappade ni en 3-1 ledning =). Frölunda har inte förlorat 2 matcher på raken än denna säsong. Så sluta snacka då tid om FBK. Det är nu som det gäller.
Kommentera

FredrikM: Lille vän, vad har bättre ekonomi och större omsättning att göra med chansen att vinna SM-guld. Bara för att Färjestad är regerande mästare så är de inte automatiskt det lag som har störst chans till SM-guldet! De kan ju lika gärna åka ut i kvarten direkt. Sedan kan omsättningen o ekonomin vara hur bra som helst. Det är ju i slutändan vilket lag som blir mästare som är det viktigaste och det som folk kommer ihåg!
Kommentera

FredrikM: Vakna upp och inse att vi lever i nuet...
Kommentera

FredrikM: Ska du skriva här så håll lite bättre nivå på dina inlägg.
Vi struntar väll i vem som har flest sm guld mm, det är oväsentligt, det är läget nu som gäller och inget annat.
Kommentera

Klinth: egalt betyder likgiltigt!..visst de det?.. .Det är inte bara jag som tror att Färjestad kommer spela SM-final i år!. i stort sätt varenda expert i media tror på FBK....Jaja jag kan räkna upp en jäkla massans lag Frölunda också har förlorat mot!.. Färjestad har ialla fall fler SM-guld än VF.. de har bättre ekonomi... de har större omsättning....

Frölunda vann sitt senaste SM-guld på 60-talet.. det säger väl om nått vilka spolingar VF är!..
Kommentera

FredrikM: It´s a figure of speach, if you know what I mean.

Coolt, lite engelska fick man in där ;-)

Det som stör/störde mig i dina inlägg var just detta att du utgår ifrån att Färjestad spelar final, och tar SM-guld) mot något annat (egalt vilket) lag, hur får du till det? Jag kan iofs förstå din inställning då du håller på FBK, och naturligtvis önskar att så blir fallet, men att utgå från det.... Att dessutom säga att de kommer att spela final och vinna SM-guld för att de är så otroligt bra, hur kom du fram till det?

För att dom vann förra året?
För att dom (inte) leder serien lika överlägset i år som i fjol?
För att dom spelat så överlägset bra mot alla andra lag i ES, och knappt förlorat en match? (ex. Frölunda, Leksand, Brynäs, ska jag fortsätta eller räcker det så?)

Näe, det krävs nog betydligt mer av lirarna i FBK om dom ska spela final i år.
Kommentera

FredrikM: Det är ju bra att du i allafall har något att glädjas över nu när FBK inte är bäst i Sverige längre.
Kommentera

FredrikM: ok då vet vi det.
Kommentera

Dragan 2k: Jaja de e klart du tror Frölunda vinner eftersom du håller på dom!.. .MEn okej vi får väl se vem som har rätt tillslut!...

Jag kan i allafall skryta med att FBk har lättt den största omsättningen oh bästa ekonomin! ha!
Kommentera

FredrikM: Visst. Kan hålla med om att Färjestad är ett bra lag men det är också Hv och VF. Faktum är väl att av dessa tre lag har Frölunda impnerat mest. Man vinner mot de två huvudkonkurrenterna om SM guld komfortabelt inom loppet av 72 timmar. Sen tycker inte jag att Färjestad har imponerat i år än så länge. Att Färjestad tar SM-guld kanske sker men inte i år för i år ska bucklan där den rättmätigt hör hemma - i Göteborg.
Kommentera

Jag måste säga att jag är mycket imponerad av ert Frölunda, om ni inte drabbas av några skador på nyckelspelare så tar ni SM-Guld utan tvekan, men så har ni också br. Lundqvist.

Lycka till!!!
Kommentera

Klinth: DEt är väl att Färjestad är så otroligt bra som gör att jag tror de kommer ta SM-guld!.. de e ganska svårt o bli nedspolad i en toalett..men jag vet inte vad ni har för storlek på toaletten hemma hos dig.. kanske är ni lite tjockare än andra människor..
Kommentera

FredrikM: Det var någon inne på denna HS efter Frölundas trevliga insats mot FBK, någon som ansåg att vi VF fans hade drabbats av hybris eftersom vi var så glada över serieledningen, och dessutom började, på skoj, snacka om final och SM-guld.

Snacka om att du har hybris. Vad gör att FBK är givna i finalen?

Jag säger som danoj: ¤schluurrrppp¤

Du är nu officiellt nedspolad från dass, ned i avloppet där du hör hemma.

Stanna där!!!
Kommentera

FredrikM: Inte lär det vara Rögle som du håller på eller???? Du kanske är en dålig förlorare pga att Frölunda nu leder serien. :-)
Kommentera

Jasså!.. vilka tror ni möter Färjestad i SM-finalen då!.. om ni nu inte tror på ert lag
Kommentera

svanru: jo, jag också.
Kommentera

danoj: Jag bara skojade om det var OK
Kommentera

svanru: nej, carnbäck ska det stå på ryggen, och inget annat!!
Kommentera

Vi kan ordna en lila och gul tröja till er som present. Går det bra om det står LOOB på ryggen.
Kommentera

snälla kan någon hjälpa mig me den sak.Min kille fyller 40 år nu och jag skulle köpa en vf tröja med spelarnas autografer på men hur gör jag ?alltså hur får jag tag i dessa kan någon hjälpa mig.
hälsar ulrika 070-4021452
Kommentera

av våra 2 möten i år har frölunda vunnit båda. Erat lag är helt okej men ni supportrar uppträder som om ni äger elitserien med ert snack, dämpa er lite va, finns fler än ert LILA lag.

*obs ingen felstavning på LILA*
Kommentera

Klinth: Ja där ser man vad som händer med en del inlägg :) Skulle poängtera för snubben att radiosporten igår sade att VF, FBK, HV, DIF och TIK känns klara för slutspel. Men han FBK snubben har väl bara sett på lokal TVn i Värmland.
Kommentera

MoK GG: Nu blev jag nyfiken, Är vaddå? ;-)
Kommentera

FredrikM: SÄger dom i alla sportsändningar och media att FBK är det enda självskrivna laget i SM slutspelet? Är
Kommentera

FredrikM: Vad har ägandet av en hall med gårdagens match att göra? (Sen kan vem som helst ta emot en hall om någon bjuder på kalaset)

Färjestad var bättre de första 10, det har jag redan sagt, de var till och med mycket bättre just då. Men att säga att resterande tid var ganska jämn, då undrar jag vad du menar med "ganska". Att dom var på samma plan eller? De siste 15 i andra perioden var det ju lekstuga, Frölundas fjärde mål en rarietet!!!

Nä, kom in i matchen och inse fakta, Frölunda var helt klart det bättre laget!!!
Kommentera

FredrikM: Jomenvisst, "experterna" har ju "alltid" rätt?!?
Timrå skulle ligga tveklöst sist i tabellen, Färjestad skulle göra ytterligare en bragdsäsong mm mm.

Vad har det blivit av detta då? FEL! FEL! FEL!

FBK får vara glada om dom spelar SM-final över huvud taget, så som dom spelar nu! Frölunda var ju minst ett nummer större än Färjestad igår, och det kan du ju försöka prata bort om du vill, men det är ett faktum!!!
Kommentera

Klinth: ägde?? .. dom ägde inte ett skit.. inte ens scnadinavium äger ni!... första perioden total utskåpning av Färjestad.. sedan resterande matchen var det ganska jämnt!
Kommentera

tillten: Ehh va?.. jag evttifan vilken expert du lyssnat på!.. på alla sportsändingar i tidningar med mera säger dom att Färjestad är det enda självskrivna laget i SM-final, och att Frölunda har stor chans att få möta FBk där!... Alla experter tror FORTFARANDE på FBK som vinnare av SM-bucklan
Kommentera

hatar-vfhc: Vilket skämt. Visst,jag kan erkänna att Färjestad var bättre i början av första perioden,men det var också allt. Du kan inte ärligt säga att Färjestad var bättre sen,för det kan vem som helst se att de inte var.
Som sagt...The Winner takes it all....The Looser haft to fall
Kommentera

FredrikM: Oförtjänt?!? Är du blind, eller bara en otroligt enögd Färjestadfantast?!? Färjestad var klart bättre de första 10 minutrarna, det erkänner jag, men resterande 50 minuter ÄGDE Frölunda, och det med besked!!!
Kommentera

tillten: Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: Christer Lärking är KASS, KASS, KASS!!! Han har inte, mig veteligen, gjort en endaste bra domarinsats, i en endaste period, än mindre en hel match!!!

Men vad spelar det för roll när Frölunda så totalt dominerar som dom gjorde igår?!?

SÅ JÄVLA UNDERBART ATT SE!!!! och en eloge till Nicke Andersson, vad grym han är. 6 matcher i rad med mål nu, eller vad är det?!?
Och Henke i målet! Och Joel, och Carna, och...och... Hela förbannade laget är helt underbara!!!
Kommentera

hatar-vfhc: Kom du på det "nicket" efter det att slutsignalen hade gått, eller redan efter andra perioden?!? Färjestad blev så utskåpade, och det rättvist, att det bara är till att ta hatten i handen och gratulera, inte visa upp sina sämre sidor så som du gör. Lär dig visa ödmjukhet och respekt, annars lär du bli varse ett och annat, det är inte ett hot, det är ett löfte!!!
Kommentera

danoj: Frölunda är KUNGLIGA!!!

Serieledning "trots" en match mindre spelad!!!
Visar upp propagandalir och vinner ganska så komfortabelt mot Färjestad, en match som många satte epitetet "seriefinal" på. Om det fortsätter så här så finns det ju ingen hejd på framgångarna ;-) Då blir det SM-GULD ;-)
Kommentera

hatar-vfhc: vad är du för en omogen fjolla, ditt nick säger precis allting, kan sätta 1000:- på att du sitter hemm aoch gråter blod nu, för du såg denna säsongens sm-vinnare.
Gå hem och lägg dig, tönt.
Kommentera

FredrikM: Vi vill inte ha Jantunen!!!! Vill inte ha någon diva i vårt lag. Vill bara ha såna som kämpar för laget... Invenstera era pengar på en ny kaffeböna....
Kommentera

FredrikM: han öppnar aldrig plånboken.....å dessutom vill vi inte ha finnen tillbaka...å nu e det så att bästa laget leder serien å det kommer vara så även i vår.....lyssna på experterna....
Kommentera

tillten: Ja ni njut så länge ni kan!.. för snart tar vi tillbaka serieledningen igen! ska bara komma ut ur vår svacka.. hoppa Loob öppnar plånboken och köper nått frächt!.. kan även sälja jantunen till er! han divar som in i tusan har jag hört
Kommentera

FredrikM: Inte riktigt Luleå - VF. Luleå vann serien med 3-1 i matcher.
Kommentera

ullisen:
jo visst e det gött med en seger över karlstadgänget...jag satt å refererade idag på denna sidan i scandinavium....å jag har aldrig sett en så usel domarinsats någonsin....

MEN NU E VI SERIELEDARE!!!!!!!!
Kommentera

Portello: Vilka var det som lirade Sm-final 96?
hv 71 - frölunda?
Kommentera

sannes: Måste säga att det var en grymt rolig match att kolla på , mycket mål och allt. Men höjdpunkten var ändå då dom visade från SM-finalen -96 :)
Kommentera

162801 · »