Jaha ja, då var det dags att ta fram kaffekvarnen och mala bönor igen, finmalet skall det helst bli denna gång.
Fast jag är tveksam till om det verkligen blir så, känns inget vidare att möta Färjestad, hade inte Linköping trots allt varit bättre. I alla fall för mitt hjärta, för Färjestad och jag är ingen bra kombination.......
Det största problemet jag har är alla jobbarkompisar som håller på Färjestad, de kommer att tjata något enormt imorgon. Så tröttsamt alltså...... Med liiite tur så kanske de blir tystare på onsdag.
Svanru: Oerhört svårt att sia något om detta kvartsfinal serie känns som det kan gå hur som helst. Inget av lagen har ju direkt vart staibiliteten själva. Men det lär iaf bli underhållning så man får la njuta så länge det bara går.
1 av 700 säger du.... Ställ dej på långsidan på tisdag så är du i ännu större underläge :)
Danne_l: Hmm.. Ja, kanske att de känner mer press på sig att lyckas och att gå vidare till både semifinal och final. Men även Frölunda borde känna en viss press efter fjolårets fantastiska slutspel, eller kanske snarare brist på slutspel.
Det som känns skönt på något vis är att det blir allvar från början. Det har visat sig förr hur förrädiskt det kan vara att välja ett "lättare" motstånd, spela sig igenom det på ena skridskon och sedan blir det stopp i maskineriet när ett lag som gått för fullt kommer ångandes.
Oavsett om det är mer press på Färjestad eller Frölunda, så tror jag att det vinnande laget kan gynnas i semifinalen.
Och av någon anledning så känns det som om det är fördel Frölunda i denna kvartsfinal, eller är det bara önsketänkande? Kul ska det hur som helst bli.
Sannes: Så jävla underbart. Färjestad sitter väl fast på 45an fortfarande. För i Borgen har jag inte sett dom. Jättemoget av LAGKAPTENEN Rickard Wallin att proppa Johan Andersson med en elbowing. Visar att babyface Wallin vet hur man spelar för laget, haha. Håll i detta nu bara så ska vissa på jobbet få höra ett å annat :)
Här sitter man o pluggar så man glömmer hockeyn :S.... så kollar man ställningen, trodde inte mina ögon. Fick kolla en extra gång att det verkligen var hemmamatch :)
slashpuppie: För att Rådbjer är ett pucko. Färjestadsspelare kör över Ahonen. Grönholm står upp för Ahonen och åker ut för roughing. Helt otroligt. Och slashing, hakning och framför allt fasthållning har utgått ur årets lagbok.
Fast jag är tveksam till om det verkligen blir så, känns inget vidare att möta Färjestad, hade inte Linköping trots allt varit bättre.
I alla fall för mitt hjärta, för Färjestad och jag är ingen bra kombination.......