Boråsindian: Kritiken mot dem fram till den 55:e minuten var väl befogad om man ser till det resultat som var just då utan att ta hänsyn till själva spelet. Förhoppningsvis upplyser de andra medlemmarna i Expertpanelen (Mok och Danne L) oss med sina knivskarpa iaktagelser från matchen
Boråsindian: Det fattar jag väl, hur tror du det lät här hemma? Min dotter lärde sig 5 nya svordommar på 55 minuter!!! Inte så bra, men vad då då?!? Frölunda var ruttna under den perioden, och makalösa resten av tiden. Kanske dax att spela mer jämnbra kanske?
Hemma från Scandinavium kan man ju bara konstatera att det går att vinna trots att laget gör en av sina sämsta matcher sedan klubben bildades 1984. Ok, första perioden var ok i sju minuter, men sen var det inte roligt. Jag brukar inte tycka om att hemmapubliken buar, men efter andra perioden var det ett befogat buande. Hoppas att jag aldrig behöver uppleva det här igen, hjärtat blir ju inte bättre för varje nervpärs man är med om.......
Sannes: ´tycka synd om leksand??????????????+ alldrig dom hade chansen att avgöra men skulle göra det så snyggt som möjligt rätt åt dom. älska frölunda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vad har vi lärt oss av detta? Ge ALDRIG upp hoppet. Jag trodde jag sett tidernas vändning i våras mot finland men detta var ju en dröm som gick i uppfyllelse efter 1-4 målet. Då tänkte jag .. Tänk om dom sätter 3 till och det blir förlängning...
Undra vad dom människor tänkte som gick ut från scandinavium när det var 6 minuter kvar och satte på radion när dom kom till bilen. Frölunda vann med 5-4. Då hade jag nog trott att jag hört fel.
Vf Chefen: Dom som lämnade scandinavium före det var slut, lär sitta kvar till hesa fredrik ljuder nästa gång. jag bytte kanal på tv, när jag slog tillbaka var det nedsläpp, efter 2-4 PANG så var det 3-4, sedan satt man på nålar vid 3-4 med 3 sekunder kvar. Då så det PANG igen, så underbart härligt. Sedan har vi Henke i straffläggningen, han är KUNG.
Vf Chefen: i 55 minuter var det bland det sämsta jag sett. Dom 5 sista minutrarna kan man verkligen undra vad som hände. Spelarna såg mycket lättade ut iaf. Sen när det står 3-4 och Leksands spelaren bara skall lägga 3-5 i öppen bur men drar till med ett stenhårt skott och missar..... vad säger man??
Att Jens Nielsen drar på ett slagskott när han har helt öppet mål och bara kan lägga in pucken är ren idioti! Hur f*n tänkte han? Usch så nonchalant gjort. Det kostade Leksand segern.
DIForever: Vi tackar och tar emot. Trodde det inte var sant när man såg missen.
För övrigt verkar det ha varit en rätt snäll match. 30 utvisningsminuter för Frölunda och 12 för Leksand. Och då är Niemis checking from behind (2+10) inräknat. Skönt. Kanske den tråkiga stämningen mellan Leksand och Frölunda är över.
mangan: Hockey diva är vad han är Nielsen. Istället för att lätt leka in pucken så drar idioten ett slagskott, sen dessutom ser han till att bli utvisad i SD så han inte får lägga en straff :) Inte hans dag igår. Tung hemresa till Knäckeland
MoK: du har helt rätt han borde inte vara så självsäker han kunde ju bara lagt in pucken i mål, han får skylla sig själv att han sköt ett slagskott, men det var ju en helt otrolig vändning av frölundaiterna, det känns så jävla gött nu. linköping kommer att få smaka på hungriga indianer nästa match det kommer att bli kattens lek med råttan......
MoK: det är bara pinsamt sagt av han. han vet att det finns sporter som passar honom tex schack eller nåt annat där man inte behöver sikta på nåt särskilt.
Linnea: Kan faktiskt vara isens fel ibland men knappast denna gången, han var så säker på att den skulle in så han ville diva till dte lite med ett slagskott :) Undra om han gör om det när han får chansen igen :)
Nja, tycker det är rätt fånigt av grin masken att skylla på domaren, det är ju spelarna i Leksand som viker ner sig och tappar matchen. Hade Nielsen kunnat pricka öppet mål hade dom ju vunnit, men det är ju som han säger, isen var ju dålig...
danoj: Menade inte att tycka det minsta synd om herr Carlsson. Leksand viker som du säger, ner sig totalt men att tekningen hamnar där den gör påverkade ju ändå en hel del...
Tror inte det var varken första eller sista gången ett sånt "fel" inträffar, hade Leksand vunnit den tekningen hade det ju aldrig blivit uppmärksammat, av förklarliga skäl iof :)
Tänkte bara klippa in ett kul inlägg från forumet på Frölundas Svenskafans sida:
" -Stort! Som ni kan se nedan var jag inne här och bad er spöa LIF för att slippa svågerns tjat. Jag kunde inte drömma om en sådan osannolik utveckling. Det är en sak att vinna, det är en helt annan att vinna samtidigt som man FÖRNEDRAR motståndarna!! Grymt mäktigt att invänta matchens slutskede för att sedan vända och vinna! För visst var det väl regisserat så?! Återigen, tack för att ni täppte till svågern och grattis till nya friska poäng! "
Egentligen är det svårt att sätta ord på en sån här vändning. Tekning och skott i mål på 3 sekunder, det skall ju vara omöjligt...
Tycka synd om Leksand....mja....bara lite dårå....