Frölunda HC

60411 inlägg · 3402 ämnen

Frölunda - Leksand

« · 646004 · » Till forumet

Sv: Frölunda - Leksand
Danne_l: Humor e alltid välkommet :)
Kommentera

mok:

Har du eller någon annan koll på när transferfönstret öppnar upp igen? Apropå inget...:)
Kommentera

Danne_l:

Har inte ni så i klarar er ??

Fast SALO kanske får Vitrysslands nerver i Slutspelet så ni kanske borde handla en målis :)
Kommentera

mattias - 74:

Målvakt behöver vi ingen, där har vi tre som håller.

Däremot kan det behövas en forward inför slutspurten. Särskilt om skadeproblemen håller i sig.
Kommentera

Danne_l:

Men herregud... Bara Kahnberg kommer tillbaks klarar ni er... Tolsa och Karlsson är väl mer utfyllnads spelare :)
Kommentera

mattias - 74:

Utfyllnad? Det är ordinarie spelare som måste ersättas, och det håller knappast med juniorer i slutspelet.
Kommentera

Danne_l:

Ni kan få golybovksy :)
Kommentera

mattias - 74:

Vi vill ha hockeyspelare:)
Kommentera

mattias - 74: SYnd och kalla Tolsa för utfyllnads spelare tycker jag för han river och gör ett enormt jobb och är verkligen en förlust. Men klart... vilken koll har du på våra spelare :)
Kommentera

mok:
Någon som hört något nytt om Tolsa på sistone?
Kommentera

piff: Nää inget nytt men det beror ju på vad du hört....
Kommentera

mok:

Vet inte vart jag hörde det, men ett bud var att han kan vara tillbaka om en månad. Men det känns dock rätt tveksamt. Kan nog utgå från att han är borta resten av säsongen.
Kommentera

Danne_l: Jo jag utgår från det senare måste jag säga allt annat blir bonus om man säger så. Lika bra o värva nbått ifall om att...
Kommentera

Äh grabbar, Ni får ställa upp, snöra på Er skridskorna och visa vad Ni kan.
Dragan, mangan, mok, Danne och Heda, låter som en rätt hyfsad femma tycker jag. :)

Kommentera

Sannes: Det har du nog rätt i. Jag har en uttalad spelstil som påminner lite om Niemis. Tacklar iofs lite smutsigare och hårdare.
Kommentera

Dragan 2k: Jag har en spelstil som nog rätt bra påminner om Bambi.,
Kommentera

Danne_l: Var det inte tal om att i och med att hans skada inte läker att han skall opereras nu istället för att vänta till offseason och att han därför inte längre är disponbiel för spel längre.

Nog borde man titta till spelarsituationen lite. Få se här nu. Vem kan vi värva. Vem har nyligen lagt av?
Kommentera

Dragan 2k:

Jo det var ju så man tänkte vet jag, men har inte hört mer om hur de bestämde.

Jadu. Orzagh kanske?:)
Kommentera

mok:

Härmed är du borttagen från laguppställningen. :)

Dragan:

Det kommer nog ett nyförvärv a la Kallio snart, jag känner det på mig.
Kommentera

Sannes: Tack för att du plockade bort men känns säkrast faktiskt. För alla....
Kommentera

Sannes: Timrå är intresserade av Päärsinen. Då värvar vi honom tycker jag. Sedan kan vi lika gärna värva Esa Pirnes också om han är ledig. Så att ingen annan får honom.
Kommentera

Dragan 2k:
Vad har Brynäs skickat iväg? Kan det vara något, tro. Även om de inte platsar där så kanske de kan göra dundersuccé hos oss.

mok:

Jag har mina ljusa stunder...ibland.. :)
Kommentera

Sannes: Tyvärr. Den sparkade finnen återfinns i Schweiz och Wahlberg flyttar nog ogärna från bockbrännarlandet.

Fast ska det värvas ska det värvas av klass. Och då är inte dessa herrar ngt jag tänker på.
Kommentera

Dragan 2k:

Den där schweizaren som Timrå sades vara sugna på då? Frölunda har ju tydligen varit ute efter honom tidigare. Han kan vi sno.
Kommentera

Danne_l: Reto ja. Vi snor både. Varför? För att vi kan:-)
Kommentera

Danne_l: Du menar han som sades vara en bättre hockeyspelare än till och med Plüss.
Kommentera

Dragan 2k: Wahlberg skulle väl erbjudas annat jobb i Brynös tyckte jag att jag läste häromdagen. Konstigt aggerande i vilket fall... först sparka han o sen försöka anställa han i klubben :)
Kommentera

mok: Stämmer nog bra. Han skulle väl involveras i arenabolaget på något sätt. Man kanske tröttnade på att slänga ut 80 000 i månanden på en sparkade spelare:-)
Kommentera

Paddan:

Ja precis, han som hade ett namn som en seriefigur. Han tar vi.
Kommentera

Dragan 2k:

I rätt omgivning så skulle nog Wahlberg kunna bli vass, är ju stoor skillnad på Brynäs och Frölunda. det går nästan inte att jämföra...

Som jag skrev så kommer det nog en spelare a la Kallio, det skall bli spännande och se vad som händer.

Jag läste i tidningen idag att de skulle få svårt att få ihop lag till äventyret borta i St Petersburg (eller var det nu är någonstans).

Vi är inte vana vid att ha så många spelare skadade, denna säsongen har laget verkligen fått allt på en gång.

Kommentera

Paddan: Du misstar dig. Du tänker på hans namn. Hande har ett coolare namn. Reto Von Arx. Coolt namn. Han tar vi.
Kommentera

Dragan 2k: Äh, du kan väl Babelfiska de här meningarna, om du har lite att göra:

"Die Schweiz besitzt keinen Spieler mit so viel Spielintelligenz und Leadership wie RvA. Weder Martin Plüss, Patrick Fischer oder andere Schweizer Führungsspieler haben diese Aura eines RvA."
Kommentera

Paddan: "Switzerland does not possess a player with as much play intelligence and Leadership as RvA. neither Martin Pluess, Patrick Fischer or other Swiss guidance leaderships has this aura of a RvA"

Till och med bra aura.

Han måste vi ha,
Kommentera

piff: Med 13 tips redan tagna , blir det svårt att hitta det vinnande tipset .
Men 3-1 till Frölunda får det bli .
Kommentera

mattias - 74:

Kolla Leksands skadeläge :)

FRÅNVAROLÄGET
Mike Watt, knä
Niklas Persson, pekfinger
Niklas Bröms, tumme
Kimmo Lotvonen, sjuk
Petter Ullman, JVM
Mattias Ritola, JVM

Hade ni haft Michael Owen i laget, hade vi kunnat sjunga

'huvud axlar, knä å tå, knä å tå,
huvud axlar, knä å tå, knä å tå...'

Kommentera

Metal Guru:

Kolla Frölundas frånvaro:

Tolsa - fot
Kahnberg - axel
Esbjörs - finger

Lägg dessutom till
Axelsson - JVM
Karlsson - JVM

Vi får väl sjunga vi med...
Kommentera

mok:

En juniorback går in som forward i fjärdekedjan, det du!
Kommentera

Danne_l: Det är imponerande att det hela tiden fylls på med oprövade spelare, inget snack om det, men vi har väl inte sett huruvida detta är en styrka eller en svaghet den här säsongen.
Kommentera

Dream Team:
Matchen imorgon mot Leksand blir en prövning för hela laget men framför allt för junisarna. Får hoppas att många av dem stannar för vidareutveckling i Frölunda.
Kommentera

Dream Team:

I just det här fallet förstår jag inte hur dom tänker. Okey att plocka upp en junior till. Men varför en back som forward? Då måste det ju vara bättre med en juniorforward? Alternativt sätta in Tukio där, som gjorde några matcher som forward förra året, och sätta in Ahnelöv på hans backplats.
Jag är förvirrad.
Kommentera

Danne_l: Håller med dej... Hur tänker dom? EN junis back som forward. Det kan alla räkna ut att det lär inte hålla bättre som du säger flytta upp Tukio som vikarierat som anfallare tidigare o sätta junisen som back.
Kommentera

mok: Spelar det någon roll? Jag tycker att det liknar mest skit att behöva plocka junisar fram och tillbaka mellan A-laget och J-laget. Ska det va så här???
Kommentera

Klinth: Beror ju på av vilken anledning det plockas fram och tillbaka. Nu har man ju liksom inget val när så många ordinarie spelare saknas. men att sätta en junisback som forward tycker jag är att ta i.
Kommentera

mok:
En mycket bra intervju i dagens GP med laget läkare..

Ni har haft ett otroligt flyt med era skador i flera säsonger..
Tyvärr för eran del så verkar det som allt ska komma samtidigt...

Nu får ni känna det vi andra lags fans har fått
känna på i flera år...
Kommentera

gud: Flyt och flyt det mesta handlar om bra grundfysik och bra träning men fingrar o sönder skjutna fötter är svårt att göra något åt men som du säger nu kommer allt på en gång vilket vi inte är vana vid alls under som sista säsongerna. Nu får vi känna på det andra lags fans har kännt i flera år... möjligt att det är så. Får se om vi rasar i tabellen nu då när vi får lite skador... för andra lag brukar ju ofta skylla på skador när det rasar så jag ahtar vi rasar ner nu då :)

Men va fanken kan man sätat in en junior back som forward så :)
Kommentera

mok: Annars har vi ju alltid Alavaara som kan vikariera=) Det gjorde han ju så bra på försäsongsmatchen, var det två år sen? =)) det bästa jag sett=)
Kommentera

Linnea: ja och även Tukio har vikarierat med bravur på denna plats. Förstår inte tanken med att ta en junis back som forward. Vi borde väl isåfall ha en junis forward till att sätta in. Nåjka vi får se hur det ser ut idag under matchen helt enkelt.
Kommentera

mok: Val och val. Vi snackar långtidsskador på Tolsa (troligtvis resten av säsongen) och ganska så lång tid på Kahnberg (efter OS någon gång). Även Esa blir väl borta en 3-4 veckor? Det är ju inte 1 match som man ska nödlösa, utan ett helt knippe matcher. Kanske dags att lätta på börsen och shoppa in 2 riktiga ersättare i stället???
Kommentera

Klinth: En ersättare iaf är nog vettigt 2 kan vara att ta i tycker jag. Men när är nästa fönster? Sen gäller det ju att hitta en bra kompetent spelare och inte bara handla första bästa. jaja vi får la se.
Kommentera

mok: Det luriga är ju att halva läget är juniorer.... Mer eller mindre... Det gäller ju att läka skadan, få matchtempo och komma in i liret igen innan det är slutspel. Det ser inte bra ut...
Kommentera

« · 646004 · »