Frölunda HC

60410 inlägg · 3402 ämnen

Frölunda - Linköpings HC

« · 915983 · » Till forumet

Frölunda - Linköpings HC
Trots kritiken så fortsätter den fleråriga trditionen med Expertpanelen vs utmanare och övrigt patrask.

Inledningen på säsongen är ju inte 100%-is och många mumlar redan nu om kräftgång och kvalspel. Tur att det är några omgångar kvar att spela...

Linköping har ju även dom varit lite upp och ner, så denna sammandrabbning är oviss.

Min peng hamnar till slut på Frölundaseger (otippat va?) med 2-4.
Kommentera

Sv: Frölunda - Linköpings HC
Klinth: Nja... nu tror jag du har fel. Igen. Vinner gör vi, so far so good, men jag tror vi vinner med 5-3.
Kommentera

Klinth:

Linköping ja, hur mår klubben egentligen? Framförallt, hur mår dom imorrn kväll efter 1-6 i baken?

Således tror jag att Frölunda vinner med 6-1.
Kommentera

Linnea:

Tsssss!

4-3!
Kommentera

rackham:

3 - 5
Kommentera

Linnea: Hrmm.. Jo, 4-2 var det ju jag skulle få fram... Fel... Igen... SOm sagt...
Kommentera

Klinth: Och innan du nämner det. Feta fingrars syndrom är något jag lider av...
Kommentera

Danne_l: Tjaaa, hur mår vi. Bra fråga.
Tror ungefär det är som med Frölunda - finns sjukt mycket att ta av.
Linköping har producerat en jävla massa chanser, BRA chanser - men haft förtvivlat svårt att pilla dit dem. Det kommer lossna när som helst. Mot Brynäs skulle vi lett med 3-4 noll efter första - men resten är historia.
Bakåt är vi inte sämre än någon annan trots medias överreaktion mot några offensiva backförluster. Frammåt ser det sjukt intressant ut denna säsong med utropstecken för de nya löftena Zackrisson och Carlsson.
Enda orosmolnet är Stana i buren. Han är bara bra när han vill. Och kan vara lika dålig som han är bra.

Jag tråktippar: 2-2.
Kommentera

distanserad: Kruxet är att med den hockey som spelas idag baserat på det regelverk som gäller så blir målvakten väldigt beroende av sina backars uppträdande. Dom måste orka ligga oerhört nära hela tiden för att slippa ta tag och åka ut. Ligger dom en bit ifrån så smäller det direkt. Samma problem som Frölunda har bakåt. Kan ju knappast skylla på Gistedt i öppningsmatchen...
Kommentera

Klinth: Ligger absolut mycket i vad du säger och det var def. problemet i braket i gävle för oss. Men det handlade iofs inte bara om backarna utan det var hela kedjorna som inte brydde sig om att stå ivägen bakåt.
Kommentera

Om 2-4 är ledigt så tar jag väl det då! :)
Kommentera

Gidde: Så förvirrad som jag är så kanske jag har tagit det resultatet, kanske inte... Det återstår att se ;-)
Kommentera

Klinth:

Ah, du kör en helgardering alltså?

OK, vi delar på 4-2, 2-4 så får du väl välja först!

Gör du det före eller efter matchen?! ;-)
Kommentera

Gidde: Dum fråga, efteråt naturligtvis ;-)
Kommentera

distanserad: Så då menar vi båda att det mest defensiva laget vinnet i morgon? Det är ju bara en del, det gäller att vara kall och sätta de chanser man får. En del lag jag har sett hittills har varit mycket bättre på att få målvakten till sidledförflyttning i ett tidigt skede av spelavändningen. Det väntar jag fortfarande på hos Frölunda. Kanske släpper mot just er ;-)
Kommentera

distanserad:

Suck, skrev ett bra svar till dig men så lade internet ner!

Du får en kortare version här:)

Instämmer i det du säger men tror själv att LHC kommer värva på backsidan, och gör dom så bör det bli en offensiv sådan. Framåt ser det hur intressant ut som helst.
Redan ifjol såg vi vad som händer när LHC väl får upp ångan, de blir grymt tunga att möta! Samma läge med Frölunda i år, vänta bara tills de får ordning på maskineriet, då jävlar!
Kommentera

Danne_l: Tvekar jag inte en sekund på. Jag ser fram emot en SM-final mot er.
Kommentera

Danne_l: Är det westerlind på bilden i bannern? Tycker det ser ut att finnas en viss likhet.
Kommentera

Jag har aldrig kritiserat matchtippandet i denna gästbok, det får gärna fortsätta inte mig emot. Det har en viss charm att läsa hur de där så kallade Experterna tror att de kan tippa....
För egen del så lägger jag all krut i HS Matchtipsgästbok, jag tycker att det är roligare att tippa flera matcher samtidigt än bara en Frölunda match, fast helt omöjligt är det väl inte att jag slänger in ett sömmersketips någon gång.

Under förra säsongen (och även tidigare säsonger också) så skrev jag inlägg under Frölundas matcher bland annat vilka som gjorde mål och så vidare, men det var inte alls bra det eftersom det blev så jobbigt att läsa i gästboken för dom som hade varit på matchen.
Och råkar man dessutom skriva något dåligt om Frölunda så var det inte heller bra.
Jag tycker att mina inlägg har varit väldigt lugna och sansade, så känns det inget vidare att man får höra att det där är inget man skall skriva här. Därför väljer jag att inte skriva så mycket i Frölunda boken, om jag tack vare detta är långsint eller snudd på idiot vet jag inte. Finns säkert några som tycker det och då bjuder jag på det i så fall.

Men kanske har de flesta av mina inlägg i denna gästboken varit jätteotrevliga och burdusa och då är det ju befogat att man säger till mig.

Så i slutändan så är det väl mig det i fel på.....
Någon annan gästbok som vill adoptera mig....?? :)))

Kommentera

Sannes: Du är välkommen till våran gästbok..!
Kommentera

brynästigern:

Finns en del löst pack ni kan få adoptera, som de där så kallade utmanarna t ex. Så vi kan få ha vår klubb för inbördes beundran ifred.
Kommentera

brynästigern:
Tål att fundera på... :)
Kommentera

Danne_l: Löst pack finns det så det räcker och blir över i våran GB ,så det behöver vi inte ha fler av...
Kommentera

brynästigern:
Med andra ord så platsar jag inte i Brynäsboken heller.... :)
Kommentera

Sannes: Självklart platsar du i Brynäs GB, det var inte dig jag syftade på..
Kommentera

Danne_l: Mitt i all röra så tippar jag 2-1. Hoppas det va ledigt bara så jag inte åker på pumpen direkt!
Kommentera

brynästigern:
Om jag platsar så måste det bero på att jag är en sån där dysterkvist... :))
Kommentera

Sannes: Ungefär som en annan är för stunden...
Kommentera

4-4 blir det .
Kommentera

Sannes: Du är välkommen vi har änna inte världens tryck så vi behöver lite mer liv dock ej livh :-)
Sedan har ni trots allt lite wermlänningar i er (om ni vill skall jag bevisa det)
Kommentera

Svanru:
Tja, lite fart i den gästboken kan jag väl ordna men att bli adopterad till Er, det är lite väl magstarkt för mig. Andra lag kan jag tänka mig men inte något kaffelag från Värmland. Där går liksom gränsen.....
Kommentera

Jag tor att Linköping får det svårt i år, riktigt svårt. Säsongen har börjat sisådär. Och imorgon får Frölunda igång allt det som inte varit på topp i inledningen. Första steget mot LHC:s vandring mot botten, 7-1....
Kommentera

Sannes:

Vi kan adoptera dig. Du var ju faktiskt MoDoit i SM-finalen...
Kommentera

mangan: don't bet on it.
Kommentera

knaskamilla:
Tack där kom den adoptionen jag väntade på.... :)
Kommentera

Sannes:

Alla är MoDoiter. Innerst inne. Förutom TIKarna, de är bara skumma.
Kommentera

Sannes: Bli adopterad? Svär du i kyrkan också?
Kommentera

Klinth: Bah! Adopteras och sånt. Varför oroa er om sådana triviala saker när det finns viktigare saker att diskutera - som exempelvis varför de tar musten ur på mig på min arbetsplats.

Tacka vet jag när klockan blir 19:00. Då är hela denna Hell Tuesday värt besväret.
Kommentera

Klinth: Vaknade upp ur en magisk dröm imorse. Vi hade kissat på er och resultattavlan lyste 1-8.
Fantastiskt.
Kommentera

distanserad: hörs att det är en dröm
Kommentera

distanserad:

Sen vaknade du och insåg att du glömde dra ner gylfen innan du började kissa. Och du, lika varmt blir mottagandet i Göteborg ikväll.
Kommentera

Danne_l: Kiss innanför, eller kiss utanför, vann gjorde vi alla fall. Verkade på webbsändningskillen som att vi spelade ganske bra också. någon som vill bekräfta eller dementera?
Kommentera

Linnea: Fråga Verkas polare i Fagersta. Han har koll. Själv zappade jag igenom matcherna.
Kommentera

Klinth:
Ja, varje söndag, kl 10,00 :)

Konceptet:
Det är skönt med semester nu...
Kommentera

Linnea: Stabilare dag för dag känns det lite som iaf. Ahonen i mål briljerade många gånger, backarna rensade effektivt o framåt såg det piggare ut.
Kommentera

mok: Ja, efter matchen igår så känns det som om man har hittat rätt i defensiven, och Ahonen börjar kännas trygg och stabil. Powerplay släppte rejält och flera premiäörskyttar, vilket också är bra.

Det enda som känns lite sådär är Plüss, Kariya i powerplay. Framförallt då Kariya. Det känns som om han då helt plötsligt väger alldeles för lätt.

Men det ser bra ut nu som sagt...
Kommentera

Klinth: Tror Kariya kommer bli bättre framöver han kom ju in sent i truppen och är inte lika varm i kläderna men visst dom ser ut att väga lite lätt när båda dom snurrar men snurrar dom bara tillräckligt hänger ingen med.
Kommentera

mok: Jo, och i vanligt 5-5 spel aå funkar det ju att snurra runt även om man är liten. Nu menade jag mest i PP, och där står det ju mer still. Där väger han hittills riktigt lätt.
Kommentera

Klinth:

Hur är egentligen läget för de sk experterna?
Det verkar vara svårt att sätta rätt resultat den här säsongen...
Hur ser sammanställningen ut...?

Experterna 0?
Kommentera

rackham:

Tror det står 3-0 till Experterna.
Kommentera

« · 915983 · »